De ser bare godt ud, Bisol.
Printable View
De ser bare godt ud, Bisol.
Bisol, de er rigtig flotte (39)
Jeg er kommet i gang med mit nu ((O))
Endelig , efter en samtale med Bedstemor , fik jeg knækket koden hi hi ,
det er jo såre enkelt , derfor man ser sig blind på det tror jeg , og opskriften kunne måske også være mere klar ?
Har nu strikket 3 trekanter , kan desværre ikke få mit kamera og min pc til at samarbejde , så der kan ikke komme billed endnu , får snart hjælp af mit barnebarn .
Stort tak Bedstemor , det er rigtig sjovt at strikke
(awd(awd(awd
imponerende arbejde
Fik strikket mit første sjal næsten færdigt, men synes ikke det er langt nok, altså ikke går langt nok ned på ryggen. Så har pillet det hele op og prøvet med flere masker (150), men det bliver ikke pænt - er der nogen der har en god idé?
Måske skal du vende 5 i stedet for 3 masker på hver anden pind, og forskubbe med 26 masker i stedet for 16. (z)
Ja, måske ((O)) men prøver lige en anden løsning først og ellers må jeg starte forfra igen (Å)
Jeg har set på Ravelry, at andre har lavet større modeller.
Jeg mener, at der er startet med 120 masker og er slået 25 m op i stedet for de 16 masker. (og "skubbet" 25 m tilsvarende).
Jeg kan desværre ikke huske, om de har "vendt med" end de 3 masker...??? og kan selvf. ikke finde det nu.... (R)
Ja, jeg må prøve mig frem, synes det er ærgeligt at lave et sjal færdigt som jeg på forhånd synes er for småt
Nederst i originalopskriften står der noget om større og mindre sjaler det må oversætterne da have oversat også når det skulle sendes til designeren :-)
Har ikke lig originalopskriften på denne pc men mener at det var skrevet så man kunne beregne maskeantallet videre
Det står der også i den danske oversættelse - men disse tal gælder for et mindre sjal eller et sjal strikket med dobbelt garn..
Det står der ikke noget om i den oversættelse jeg fik.
Tak fordi I tager jer tid til at kigge på det ((O))
Jeg prøver nu for sidste gang med 135 m, 25 m og 5 m - så må jeg se hvordan det kommer til at se ud *120*
Enya det er da ok - jeg måtte jo lige kikke om der var noget jeg havde overset :-)
Flittige Hænder, hvilket garn har du strikket i?.
Mit måler 114 cm. i "buen" og 30 cm målt fra "buen" og ud i spidsen de to midterste spidser.
Her er min version af Wingspan sjalet - det er dog ikke blokket endnu.
Jeg kan godt lide farverne, men synes ikke, at det sidder "ordentligt" på mig.. (x)
Flotte sjaler i har lavet(39)
Har i set denne også??
http://www.ravelry.com/projects/Magi...ngy-playground
Flot sjal Enya (39) - er også i tvivl om sjalet er til mig selv eller om jeg giver det videre
Bedstemor, jeg strikker i Kauni
Tante tut, det er også fint, men ikke lige min stil
Er I sikre på at det skal være et sjal, jeg synes nærmere det er en skuldervarmer.
Med den facon det har, må det være svært at drapere rundt om sig.
Hedder de der mindre halsdimser ikke Cowels sådan lidt halsedisseagtige???? Ja jeg spørger bare, men må da give Bisol ret i at det ikke ser nemt ud at svøbe sig ind i det og med et mål på ca 30 cm i højden der virker det da ikke som et sjal.
Nej, 30 cm er ikke meget. I har nok ret, det er mere en skuldervarme ((O))
Hvor er det skæppe flot.
Hende der fik min, var vældig tilfreds med både størrelse og pasform.
hun satte den både son "skuldervarme" og tørklæde.
Tørklæde når frakken var på - når frakken blev taget af, så det vældig fint ud som skulderbarmer med og uden blomsterspændet :-)
Jeg er enig med Bisol. Jeg troede, at det er et lidt større halstørklæde (eller noget lignende).
Tak for rosen.! (k)
Det er måske fordi, jeg har for lidt "til gaden" at jeg synes, at det ikke sidder så pænt på mig... *120**120**120*
Men jeg synes stadig, at det både er en fin "klud" og sjovt at strikke.. (awd
Hvor er de blevet flotte allesammen.(z)
jeg har været så heldig at få et foræret og kan kun sige at det har hængt på mig siden jeg pakkede det op i går... det ligger omkring mine skuldre og varmer jeg har ikke bundet det og alligevel så render det ingen vegne...
Her er der så et billede af mit
Det er da helt utroligt så (qwe flotte de bliver - uanset hvilket garn de bliver strikket af.
MissScarlet dit ser bare hyper-elegant ud.
Hvis du vil have det til at Swinge lidt mere f.eks foroven, så kan du gøre det fugtigt og blogge det i næsten præcis den form du ønsker. *306
Nej hvor er det fint - rigtigt smukt i den farve(qwe
mon der er én der kunne tænkes at have en opskrift på denne"meget gerne på dansk hvis det er muligt", den er da vildt flot og hvor vil jeg gerne have lavet en.
Opskriften ligger faktisk på dansk i indlæg # 21 - med tilføjelser/rettelser/hjælp ol. i andre indlæg.
Du er selvf. meget velkommen til at spørge undervejs - vi er flere, som har strikket dette sjove/anderledes sjal.
(x)
Jeg har kigget denne tråd igennem men kan ikke se, at nogle af jer andre har samme problem som jeg...
jeg er ved 3. trekant, og jeg synes at der hvor man strikker over alle maskerne(altså den sidste pind i hver trekant) der bliver maskerne ikke pæne....det er der hvor jeg strikker over de steder jeg har vendt
nogen som har et godt råd???(x)
Jeg ville gerne forsøge at hjælpe, men er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener.? (R)
Har du evt. mulighed for at lægge et foto ind - det kunne måske gøre det lettere at se..?
Det er den pind hvor der i opskriften står at jeg skal strikke indtil 16m før markør...der strikker jeg jo over alle de masker hvor jeg har lavet vendinger
Vedhæftet fil 67856
lighteren ligger hvor den pind er strikket
Jeg ville gerne forsøge at hjælpe, men er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener.? (R)
Har du evt. mulighed for at lægge et foto ind - det kunne måske gøre det lettere at se..?[/QUOTE]
Umiddelbart synes jeg, at din "overgang" ser ud som min egen - mine masker var lidt løsere i det, fordi man "skubber" dem frem og tilbage under strikningen.
Jeg sørgede for at stramme garnet ved vendingerne lidt mere end de andre masker. Hmm - gav det overhovedet mening..?? (R)(x)