Sikke nogle søde puder.
Printable View
Sikke nogle søde puder.
I får lige et kig på en fælles-trend med karklude, hvor jeg har lavet en enkelt. Og så er jeg ved disse flotte viskestykker
Vedhæftet fil 99352 Vedhæftet fil 99353
Det ser godt ud, Bente.
Åh, jeg savner at gå til vævning. Men jeg får jo strikket en masse i stedet for.
Det er blevet til nogle karklude hen over sommeren, her et par eksempler, primært i hør
Vedhæftet fil 99518
Nu er jeg med på en fælles trend med viskestykker i såkaldt TripTrap, designet af Lotte Dalgaard (håber, det er ok at skrive og vise det)
Vedhæftet fil 99519
Det prøvede jeg også, da jeg gik til vævning udenfor Aalborg i Gudumholm.
Vi vævede blandt andet en gulvløber (lige som en rød løber) af en masse T-shirts, lagner og andre ting, vi kunne undvære.
Første arbejde i 2025 er disse viskestykker fra Vævemagasinet. Det var et stort arbejde at sølle og ritte. Og man skal koncentrere sig under vævningen. Der er 7 tramper, hvoraf de to yderste er lærredsvævning til kanterne, og de 5 øvrige danner mønsteret.
Vedhæftet fil 99649
Det er altid forarbejdet med at sølle, ritte og binde tramperne op, der tager længst tid.
Jeg følte altid, at når jeg endelig var i gang med at væve, så gik det nogenlunde hurtigt. Undtagen, når jeg var nødt til at pille op og rette en fejl.