Jeg er ny her og vil gerne vide om du er glad for din maskine, jeg vil gerne selv have en men er lidt i tvivl, hvilke mærke og nr, jeg skal vælge
Printable View
Jeg er ny her og vil gerne vide om du er glad for din maskine, jeg vil gerne selv have en men er lidt i tvivl, hvilke mærke og nr, jeg skal vælge
Jeg fik en Brother Innov-is 4000 for ca. 1 år siden og er så glad for den. Det er jo meget mere end en symaskine.
Den er i familie med Bernina Artista, i hvert fald bruger de begge .pes-filer
Tak for kigget. Er nogle urtolig fine ting du har lavet.
Selv har jeg endnu ikke helt styr på hvad filer hedder, da jeg ikke rigtig har fået tekniken til at fungere mellem pc, broderienhed og/eller USB. Jeg har endnu kun broderet de mønster der ligger på maskinen.
Hvordan kommer man ind på tråden og lynlåslomme eller ej ???
Jeg vil nemlig gerne se havde du laver.
Oppe foroven på siden står der Portal - Forum ....... Søg...
Tryk på søg og skriv så lynlåslomme eller ej, så kommer teksten frem og du trykker på lynlåslomme eller ej.. og du har alt hvad der er skrevet i denne tråd.
Hej.
Jeg har lige købt mig sådan en maskine. Jeg er i fulg sving med at lære den at kende. Har ikke så meget erfaring endnu,- men vil meget gerne udvæksle erfaringer.
Ja, så har jeg igen spørgsmål til alle jer eksperter! Jeg sidder og ekspermentere med de forskellige effekter der er i min symaskine en Husqarna 950 E. Og nu vil jeg så prøve pelseffekten, eller fjereffekten som den hedder. Men jeg kan ikke rigtig styre stingene. Har prøvet en masse men de vender allemulige vejne hen. Jeg ved godt det har noget at gøre med hvor man sætter makøren og så de næste punkter, men jeg kan ikke regne ud hvor jeg skal sætte den for at lave pæne sving på f.eks en hårlok. Kan nogen give mig et tip om hvordan man gør?
Jeg ved ikke om jeg kan hjælpe dig men igår på håndarbejdsmessen så jeg en lile bamse den var broderet alm. men med en uld brodertråd som så var børstet op med en stålbørste bagefter, den var meget flot og rigtig lodden.
Det var dog en sjov idé. Og den skal da afprøves. Men det var nu ikke lige det jeg tænkte på. Jeg har et lille program i min maskine hvor man kan aktivere en knap så den syr med sting der ligner pels eller fjer. Og jeg har så siddet og leget med det, men jeg syntes ikke det bliver så pænt som jeg kunne ønske mig. Jeg har set hundebilleder hvor det lignede rigtig pels og det er jo det jeg gerne vil efterligne.
Jeg er helt ny på siden, som jeg fandt da jeg søgte efter broderimaskiner.
Jeg laver lidt af hvert, kort, julepynt,påskepynt men nok især nisser, i øjeblikket er det strømpenisserne der tager det meste af fritiden. men....
jeg har set på broderimaskiner og kan se en masse muligheder i dem, desværre kender jeg ingen som kan fortælle mig hvilken jeg skal købe eller måske især ikke investere i, de er jo meget dyre. Er der nogen her der har erfaring med singer eller bernina. Jeg kan se Olivia er meget glad for hendes husquarna så der var måske også en mulighed. Hvad skal jeg se efter når jeg skal ud at kigge, der er jo messe i Fredericia her i weekenden,men jeg vil ikke købe før jeg er helt sikker.
Det er en lækker hjemmeside i har her og jeg har vist allerede brugt en masse tid på at kigge rundt. Det er nogle flotte ting i laver hver især
Hejsa og velkommen til forummet
Jeg har en Singer Quantum Futura CE-200 som jeg er meget glad for. Det eneste jeg er lidt ked af er at den største ramme er på 115 x 170 mm. Umiddelbart lyder det måske af meget og jeg troede heller ikke selv at jeg ville få brug for mere, hvis man vil lave applikationer eller in-the-hoop-projekter (to ting som jeg aldrig havde hørt om inden jeg købte maskinen men som jeg hurtigt blev bidt af) så er de tit større. Et standard-mål indenfor broderimønstre er 5"x7" så det ville vare rart at have mulighed for det og evt. endnu mere. Egentlig er det ikke et stort problem - man kan bare nedskalere motiverne, men hvis man f.eks. ville lave babysko eller hagesmækker så går det jo ikke...
Der er også rigtig mange gode ting at sige om Futura'en. Først og fremmest prisen - den er *meget* billigere end andre broderimaskiner. Derudover kan jeg godt lide at den betjenes via en almindelig computer - den gør den nem at bruge og det virker mere logisk på mig at bruge en almindelig computer til at styre maskinen fremfor at indbygge en computer i selve maskinen (hvilket selvfølgelig også er en af grundene til at den kan være så meget billigere end andre).
tak for dit svar Betina. Jeg så på symaskinen på en messe for 2 år siden, da virkede den lidt flad i forhold til alle de andre nye, men jeg har en gammel dame på snart 30 år og det er en singer og den fungerer perfekt endnu. Hvor dan ser broderierne ud i forhold til feks. berninas eller husquarnas
Singer maskinen ser nok ikke så "fancy" ud som de dyrere maskiner, men den syr rigtig godt. Jeg tror ikke at man kan se forskel på et broderi syet på den og et syet på en dyrere maskine, tror at det mere afhænger af selve motiver (om stingene er sat godt) samt tråd, stof og stabiliser. Men hvis man laver det samme motiv med samme tråd på samme stof og med samme stabiliser så tror jeg at Singer laver lige så flotte ting som alle andre maskiner, men det kan da være at jeg tager fejl...
Noget du måske skal overveje inden du køber en maskine er: Hvor store broderier du vil lave, hvor nem/svær den er at tråde, om du vil have en der kan tage flere farver på en gang så du ikke hele tiden skal skifte tråd, om du kan leve med at skulle have computeren tilsluttet hele tiden, hvormeget larm du kan leve med (alle de broderimaskiner jeg har set *larmer* og Singeren er ingen undtagelse) Og så selvfølgelig hvormeget du vil ofre på den - jeg er slet ikke i tvivl om at man kan få bedre maskiner end Singeren, men jeg synes at der er stor forskel på at give 6.500 kr (som jeg var heldig at få Singeren til) eller 65.000 kr (som jeg har set andre maskiner til) og Singeren opfylder fint mine behov så det var det perfekte køb for mig Men hvis du har andre krav/behov end jeg har så kan det sagtens være at du skal vælge en anden maskine...
Jeg vil give Chickabee ret. Jeg har også en Singer futura, det er en knald god maskine, jeg ikke behov for større broderier. Den har 76 pyntesømme og 8 mere almindelige. Den har overlock, blindsting, stretchsøm, patchworksøm, fagotsøm, hulsøm, muslingesøm, automasisk knaphul og meget mere. Den er nem at betjene. Jeg er utrolig glad for min.
Jeg har også en Husqvarna Designer 1, som jeg er rigtig glad for. Det er en god maskine, der kan alt det, jeg har brug for. Dog vil jeg sige, at skulle jeg ud og købe en ny maskine, ville jeg vægte det højt, at jeg fik et større broderiareal (jeg HADER at splitte designs! ), og jeg ville så vælge en Brother 4000 D hedder den vist. Der er også lavet en lillebror til den, som kan stort set det samme men er mange tusinde billigere. Den har sort/hvid skærm og har lidt færre funktioner, men er stadig en god maskine, så den ville jeg klart overveje. Jeg kan ikke lige huske, hvad den hedder.
Husqvarna ville jeg ikke købe igen - specielt ikke den nye SE. Jeg synes, det er alt for mange penge for meget lidt for SE'eren! Det er ikke meget, Husqvarna har ændret på maskinens funktioner i forhold til Designer 1'eren, og jeg synes, man får mere for pengene ved en Brother. Brothers 4000D har automatisk undertrådsklip mellem farveskift (dét er noget, jeg savner på min!), større ramme og spoling af undertråd, mens man syr.
Den helt store Brother til 65.000 kr. ville jeg ikke engang overveje! Den syr ikke hurtigere end den mindre til et par og tredivetusinde, og det at den kan holde 8 farver på én gang, synes jeg ikke er pengene værd. Undertrådsspolerne er stadig de små, så du skal alligevel tråde undertrådsspoler tit, og den larmer som ind i H.... Medmindre man skal mere eller mindre leve af at sy for folk, f.eks. brodere på hestedækkener og lignende, som er meget tykt eller brodere på caps, synes jeg, den er overdimensioneret og fylder alt for meget. Det er jo ikke en decideret hobbymaskine men mere en mindre industrimodel.
Bernina kender jeg ikke, men jeg ved, at en forhandler fraråder folk at købe den store, dels fordi de ikke må give noget som helst rabat på Bernina og dels fordi den sammenlignet med de andre store broderimaskiner ikke kan særlig meget og er langsom..men som sagt - det er kun forhandlerens ord, jeg kender den ikke.
Det allerbedste, du kan gøre er at aftale med en forhandler, at du kommer forbi og bruger et par timer på at blive sat ind i de forskellige maskiner og prøver at testsy på nogle forskellige. Det er mange penge, man skal ofre, og jeg synes, det er vigtigt, at man får den maskine, der passer til ens temperament.
Husk så, når du har bestemt dig, at du skal "shoppe" lidt hos de forskellige forhandlere. Der er meget forskel på, hvor meget rabat/ekstraudstyr de giver, så det er værd at kigge sig godt for. Kjærgaard Symaskiner (et eller andet sted i Jylland, de har en website) har jeg hørt skulle være billige og have en supergod service.
Jeg håber, du finder en god maskine - men pas på...broderimaskiner er vanedannende! _________________
jeg er også ny på siden, jeg har lige købt en brugt bernina artista 200. Det er godt nok rigtigt at den ikke er så hurtig, fordi den har Windows som program, men det gør ikke noget, slet ikke når man er helt ny i broderi verdenen.
Findes der andre der har en bernina.
Hej Mette
Tillykke med dine nye maskine, jeg har også købt en på håndarbejdsmessen og vil gerne vide om der fulgte modem med til din, nu har jeg siddet og bladret rundt i "vildledningen "den sidste times tid så nu vil jeg ind og se om den dur til noget ( om jeg kan finde ud af den )
Hej Kirsten
Nej der fulgte ikke modem med min maskine, men man kan gå via computeren ind på berninas hjemmeside og hente det man skal der, og så via sin computer føre tingene ind i symaskinen.
Jeg har godt nok ikke købt på messen men var der fredag.
Meget god oplevelse med hensyn til symaskiner, patchwork, papirvare mm, men lidtdårlig oplevelse med det stof udbud Ingelis havde.... det kan godt være at det kun er mig og min veninde der havde den oplevelse...
Hvad for en maskine købte du?
Til Maskinbroderi pigerne
Soluvlies 90 cm. bred pr. meter 23,00 kr, v/25 m. 19,90 kr. Priser uden moms.
http://www.terapi-hobby.dk/C_WINDOWS_Skrivebord_Katalog-019.pdf
Broderitråd 1000 m. 15,00 kr.
http://www.guldager-symaskiner.dk/
Film om broderi og lace. Rigtig gode.
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.emblibrary.com/EL/elprojects/project_images/Layered_lace.gif&imgrefurl=http://www.emblibrary.com/el/elprojects/holder.aspx%3Fpage%3Dvideos&h=200&w=200&sz=17&hl=d a&start=19&tbnid=pypB62TN4wdiCM:&tbnh=104&tbnw=104 &prev=/images%3Fq%3Dembroidery%2Blace%2Bfree%26svnum%3D10 %26hl%3Dda%26lr%3D%26rls%3DDVXA,DVXA:2005-30,DVXA:en%26sa%3DN
Hey.
Det ser fedt ud.
Det er altid dejligt med gode råd om "billig" broderitråd, for det kan ellers godt nok være dyrt, hvis man ikke passer på.
tak Karin. Det var sødt af dig. Det er dejligt med nye muligheder.
Er der nogen af jer der har opgraderet Embird fra 2004 til 2006 ?
Hvad er der sket af ændringer ...
Er den nye version bedre end den gamle...
Hej Nicoline
Jeg har opdateret
Til nu har jeg fundet ud af:
- Man kan tilføje/ ændre på trådkortet i Embird, sulky, Robins-Anton tråden opdateret
- Så er der kommet nogle nye genvejsknapper
- Du kan se historic
- Du kan maile billede direkte fra Embird
- Lave baggrund
- Den kan vise dig Filliste over hvad er i Right Panel
- Den kan finde materiale (som baggrund) og vise broderi på det
- Print Template i Right Panel så du kan printe udvalgte templates
- Der er en kommando så du kan flytte template på udskrift, så der kan være flere på samme papir eller hvis du printer farveskala /tråd ud så samme side.
- Så er der noget med animated GIF, men det har jeg ikke haft tid til at lege med endnu.
- Du kan test om de nødvendige filer er til stede i Embird
- Flere free designs
Håber du kan bruge det til noget.
kan man med dette program også tage et billed af f.eks peter plys og få det lavet så den kan sy den model man har billedet af på sin bluse???
Og hvad er det lige embird koster???
Anja; det kræver at du har basis embird og så køber digitizer oveni for så selv at digitizere det.
Embird koster US$ 130 og 150 for digitzer så 90 for et program der kan lave foto om til broderier.
Mange har blot Basis Embird til 130US$. her i DK er der dog mange der har det program der passer til deres maskine og så ikke Embird.
Håber det giver mening for dig Anja:
ja jeg er da godt nok i tvivl hvad jeg skal, har jo en husqvana designer 1 stående som jeg endnu ikke har nået at prøve, den er spritny men jeg vil jo også gerne have progam til så man kan lave forskellige ting så jeg må jo bare suge til mig når nogen kommer med råd
Tak for svar
Det var så lidt. Du spørger bare.
Der er ikke så mange her i DK, - hvad jeg ved af - der er brugere af Embird i forhold til brugen af maskinernes egne programmer.
SÅ det gælder om at du finder det program der passer dig bedst.
Til din info findes der også flere gratis programer til at konvertere f.eks. en pes fil til Hus, for hvis det "kun" er det man bruger embird til er den lidt dyr for det.
Så spørg bare
Kære Pernille.
Tak for alle dine venlige svar.
Jeg har som sagt kun købt Basisudgaven af Embird.
Efter at jeg havde købt min Brother-maskine overvejede jeg at købe PE-design, der så vidt jeg kan forstå kan DET HELE:.. men det koster jo en herregård, så derfor købte jeg Embird som en begyndelse.
Jeg ville måske også gerne kunne konvertere en tegning fra f.eks. Corel draw eller et billede på en -jpg-fil til en broderifil. Min maskine bruger .pes-filer. men som du skriver kræver det et digitaliseringsprogram. Embird kan kun konvertere fra en slags broderifil til en anden.
Indtil nu har jeg klaret mig fint med alle de mange broderifiler man kan købe eller hente gratis på nettet. Den laver jeg om, som jeg har fortalt før. Indtil videre tror jeg jeg klarer mig med det og prøver at lære mere om, hvad programmet egentlig kan, som jeg endnu ikke har opdaget.
Måske kommer en dag, hvorjeg vil mere.
Hvad mener du iøvr. med at programmet kan mere...end jeg har fortalt...
Fortæl - fortæl... Jeg suger til mig, når du har tid..
Der er noget du har misforstået. Embird basis kan meget mere end konvertere filer fra f.eks. hus til Pes Du kan digitizere lidt på basis og så kan du også lidt med BMP filer.
Du ændre antal sting/tætheden, str på broderi, sammensætte flere etc.
Ja der er faktisk meget du kan med Embird basis.
Så det er bare med at komme igang med at lege med den, du vil blive dejlig overrasket.
En del af det du skriver har jeg allerede brugt...
Gjort et mønstre større eller mindre (stingtætheden følger automatisk med så det får den tæthed, jeg tror det skal have)
Jeg har fjernet dele af et mønster, ladet det gentage sig og flyttet rundt på dele deraf, brugt små afsnit af et mønster sat sammen med andre o.s.v. For eksempel er det nødvendigt, hvis man har et alfabet liggende og vil brodere en tekst at bruge "merge" for at sætte bogstaver sammen.
På nettet har jeg købt nogle filer med borter på. Dem har jeg splittet op så jeg kan bruge dele derfra.
Jeg har været inde for at kikke på mønstertæthed og valg af forskellige udfyldningsmønstre, men aldrig prøvet det på maskinen.
Du skriver, man kan digitalisere lidt i basis... ??
Hvad ? og hvad er egentlig en BMP-fil ? Er det et billede, en tegning ?
Jeg mente, det var nødvendigt med et plug-in for at kunne konvertere andet end broderifiler. Jeg mener f.eks. en jpgl, en gif. eller en kopi af en tegning på nettet.
Du kan i lille stil gøre det.
Har du noget læremateriale på Embird om hvad den kan?
Jeg har en del jeg har fundet (ikke købt noget) hvor jeg kan lære det ud fra små eksempler. Det er sjovt og lærerigt.
BMF er ikke et broderi - endnu, du kan ændre den til det.
Nu så jeg jo lige at I snakker om embird, jeg har brug for at kunne lave en større skrift i forhold til hvad min designer1 kan...
Så var det jeg ville spørge dig om hvilket program der kan det ??
Jeg har basis
Hej LIsbeth
Du kan nemt ændre str. i basis embird. og så igen gemme det som en fil til din Designer 1.
god fornøjelse.
Jeg skal sy en bort omkring en dækkeserviet.
Problemet er hvordan får jeg flyttet rammen rundt i kanten så mine sting hele tiden følger den bort som jeg skal sy?
Er der nogle her der har en vejledning i hvordan man skal gøre så vil jeg blive meget glad,for jeg er helt ny inden for det her med maskin broderi
Du kan finde film her om hvordan du gør.
Broderifilm
Jeg er ny bruger herinde og vil meget gerne høre
om der er nogen der ved noget om Singer Quantrum
Futura 200?? Ved ikke om det er ´den´jeg skal anskaffe
mig eller hvad
Det er også vigtigt at du prøver maskinen inden du beslutter dig for et køb. Du skal gerne føle dig tilpas med den maskine du vælger.
Jeg selv har en Janome 9700, som jeg er meget glad for, men det tog mig også lang tid inden jeg besluttede mig endeligt for hvilken maskine jeg skulle have. Jeg så på ønsker, krav, i forhold til broderi, syning, pc, programmering, tilbehør etc....
God fornøjelse. Men besøg forskellige butikker og prøv endelig maskinen. Tag evt noget stof - en type du tit syr i og prøv på det.
Jeg har en Singer Quantrum Futura 200, den er jeg meget glad for. Alm. syning der syr den som en drøm, ang. broderier findes der maskiner der kan lave nogle der er større og ikke lamer så meget. Prisen er fornuftig. Jeg syntes du får en god maskine uden at give en formue. Der er flere herinde der har en Singer. Besøg nogle butikker og prøv de maskiner de har, inden du køber en.
Jeg har ikke den maskine du spørger til - og broderer ikke.
MEN....jeg har en Singer Quantum 9940 som jeg erhvervede mig for kun et par måneder siden. Har brugt den en del allerede og er fuldt ud tilfreds. Om det betyder at Singers andre maskiner også er gode ved jeg jo ikke....men min karakter herfra trækker i hvert fald ikke ned.
Håber du får købt dig en god maskine.
Hov forøvrigt jeg købte den hos www.symaskine.dk - deres butik i Aalborg - og der har du 3 mdr til at prøve maskinen derhjemme og hvis ikke du er tilfreds så kommer du bare og bytter den.
Så vil jeg høre om der er nogen af jer der har prøvet den nye "Sketch"?
Jeg fik den tilsendt fra Husqarna, men skal ud og købe den pen der høre til. Det er svært at lave det pænt med kun musen. Er der nogen der har erfaring med den? Og hvad syntes i?