Vedhæftet fil 95697 så er jeg i gang med et gæste/køkken håndklæde
Printable View
Vedhæftet fil 95697 så er jeg i gang med et gæste/køkken håndklæde
Så langt er jeg nu nået med huen.
Vedhæftet fil 95699
Strikkelene.
Det ser spændende ud.
Den første gang jeg så en strikkering, var da jeg begyndte at komme i Varmestuestrik.
Jeg anede ikke hvad det var og hvad de skulle bruges til, men ved at følge dig har jeg
da endelig fundet ud af det.
*108*
Ja, Bente Kristine! Det er utroligt, hvad man kan lave på en strikkering (både de runde og de aflange og naturligvis også S-ringene). Jeg er ikke kommet i gang med store avancerede ting endnu. Men en dag vil jeg prøve noget nyt.
I mine 2 grupper i Ravelry er der flere, der strikke flotte sjaler og tæpper, med metoder, jeg ikke har lært endnu.
Godt I holder mig i ørerne! Jeg skal se at få strikket lidt mere på S-ringen. Nu skal ribben snart ikke være bredere. Og så skal jeg lukke af. Det bliver via en lang rundpind, da jeg er bange for at tabe masker, hvis jeg lukke af direkte på strikkeringen.
Jeg har fået bestilling på et par strømper af en af mine børnebørn, + sønnike har bestilt en cardigan, og kæmper stadig med hådledvarmere/vanter, det er noget træls tykt garn, så det går nok langsomt med dem ??
Var nødt til at lave om på retmaskerne i huen. Dem på det andet foto blev for stramme.
Men det er den samme hue.
Vedhæftet fil 95700
Vedhæftet fil 95701
1 par håndledsvarmer mere.
Lidt længere , men det bliver kun hånsledsvarmere??
Vedhæftet fil 95702
Så er den færdig og den er så stor, at jeg blev helt væk i den. *120* *124* (ghf (31) Den kan vist både passe en stor dame eller en herre.
I kan se den her http://rokken3.dk/forum/showthread.p...870#post396870
Besked nr. 34.
Det var vist lod nr. 2 til mig????
Det næste par futter er snart færdige til konkurrencen.
Vedhæftet fil 95708
Vedhæftet fil 95709 så blev der lige et håndklæde færdigt
Vedhæftet fil 95710
Næste projekt biver et par vanter
Her kan I se, hvor langt jeg er med mit tæppe/plaid/sjal. Se besked 18.
Nu skal maskerne snart lukkes af.
http://rokken3.dk/forum/showthread.p...ikkering/page2
1 par store håndledsvarmereVedhæftet fil 95713
Jeg regnede med at blive færdig med halstørklædet i dag, men det når jeg vist ikke.
Det her fine vejr lokkede mig ud (64) og først nu da jeg blev kaffetørstig kom jeg ind igen *123456*
Færdig med plaiden/sjalet eller tæppet.
Se besked 35 her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...e-1-2021/page4
Det må være mit lod nr. 3.
Dejligt at se så flittige I har været herinde siden sidst jeg opdaterede...
Jeg har lavet en optælling til hjælp så I har overblik over hvor mange dage I mangler at få skrevet så jeres lodder gælder når jeg trækker de heldige vindere den 21. Februar:
inger bogense - du mangler at skrive 5 forskellige dage.
Inge K - du mangler kun en enkelt dag
StrikkeBente du mangler kun 2 dage
morstrik du mangler at skrive 3 dage
Ullatobiesen - du mangler at skrive 2 dage
anje03, Strikkelene, Bente Kristine I har fået skrevet 12 dage eller mere super flot.
Så til jeres lodder - nye lodder siden jeg sidst noterede er:
StrikkeBente 1 lod for futter model Svigermor
Bente Kristine 1 lod for håndledsvarmere
Strikkelene 1 lod for hue og 1 lod for sjal/tæppe
Ullatobiesen 1 lod for håndklædet
anje03 1 lod for de store håndledsvarmere
Det kender jeg godt Inge K - nogle gange er der noget man bliver optaget af og så er tiden lige pludselig gået hurtigt men rigtig hyggeligt at se som dit halstørklæde vokser - og vi skal også huske at nyde det gode vejr så skal kaffe/the tørsten nok lokke os indenfor igen *101*
anje03 jo men den havde jeg skrevet på listen på forsiden i forvejen i alt har du nu 3 lodder indtil videre ((O))
Måske når jeg også en halsedisse/halsrør, som jeg er ved at strikke i øjeblikket. Det er ikke den samme, som den, der drillede mig. Den må jeg se at få set på snart. Der skal jo også være noget til marts måned.
Her er den. Jeg mangler ikke så meget mere på den. Nogle få cm mere og jeg kan lukke den af.
Vedhæftet fil 95719
Dejligt at få halstørklædet færdigt Vedhæftet fil 95720 Så skal jeg i gang med noget nyt *152*
Futterne er monteret og klar til konkurrencen. Bliver også noteret i tråden Børn og Voksne.
Vedhæftet fil 95721
Jeg tror, jeg når at få halsedissen/halsrøret færdigt også. Det går så hurtigt.
Pyh, hvor er I flittige. Jeg må se, om jeg når at få mere med i denne måneds konkurrence.
Jeg er startet på en hue, men den når jeg ikke at få med før til marts??
Vedhæftet fil 95723
Vedhæftet fil 95724
Jeg er begyndt på et par Bosnia tøfler af garn rester,
nu håber jeg bare der er nok.
3 cm rib og jeg kan lukke den af.
Vedhæftet fil 95725
Besked nr. 38 her:
http://rokken3.dk/forum/showthread.p...939#post396939
Færdig med halsedissen.
Lod nr. 4 til mig.
Fra nu af bliver det til marts, jeg strikker.
Dejligt at se så produktive I er og aktive i tråden (k)
1 lod til Inge K for halstørklædet
1 lod til StrikkeBente for futterne
1 lod til Strikkelene for halsedissen
Jeg håber I alle har nået at få skrevet det i skal herinde for at jeres lodder gælder - sidste chance for at skrive herinde så det tæller med er i morgen aften 23.59 så tæller jeg efter - men først søndag morgen - glæder mig sådan til der skal trækkes lod om de flotte gaver som I kan være heldige at vinde *170*
Jeg lægger ikke mere ind på denne side af den 21.. Hvad jeg lægger ind senere i februar går til marts måned.
Mit næste arbejde er en herreslipover. Mønstret jeg strikker efter er til en trøje og strikkefastheden passer ikke.
Jeg har regnet på det så maskeantallet passer og jeg vil strikke kanterne ved ærmerne som i halsudskæringen. Jeg er spændt på om det kommer til at se ordentlig ud - ellers må jeg jo lave almindelige kanter på.
Vedhæftet fil 95734
Jeg kommer vist til at have god plads i min taske næste gang jeg skal til Videbæk, hvis jeg skal have mine præmier med hjem.
Vedhæftet fil 95735
1 par vanter blev det til denne gang.
Har fået begyndt på et halstørklæde, men det kommer vist med i marts-konkurrencen.
Vedhæftet fil 95737
nøj der bliver lavet mange fine ting
Inge K. Jeg glæder mig til t se den færdig. Spændende med kanterne.
Jeg er også spændt på det fordi jeg synes nogle gange det er svært at få de almindelige kanter pæne. Og det enest der skal sys er skuldersømmene og kanterne i nakken. De bliver strikket i forlængelse af forstykket.
Det skøre er at jeg strikkede den for længe siden da vi skulle finde anvendelse for det nok så berygtede tålmodighedsgarn. Men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde og fik selvfølgelig ikke skrevet noget ned. Det vil jeg gøre denne gang.
hej Lone Ida du må gerne slette mine lodder da jeg ikke har været så flittig på rokken grundet trvlhed med genbrug take away