Da vi havde pakket - holdt vi status - vi har til ca. 150 personer mere på hovededepotet.
Printable View
Da vi havde pakket - holdt vi status - vi har til ca. 150 personer mere på hovededepotet.
Hvor er I bare gode! Det er længe siden jeg har kigget forbi, men jeg bliver bare så glad af det store arbejde I gør. På en måde er det jo meget godt, at der er tømt lidt ud - det viser bare at al strikken gør lykke. *307*
Jeg er nu langt om længe i gang med strikkepinde og symaskine igen, så håber på at kunne komme forbi Hoveddepotet med et læs i løbet af efteråret sammen med svigermor - der skal jo fyldes lidt nyt på hylderne, nu beholdningen er lav. ;)
Godt arbejde, Morstrik, Hundeuld og alle jer andre! (qwe
Vi glæder os til at se dig og svigermor*131* igen i al vores rod http://rokken3.dk/forum//showthread....302#post364302. Tømt depotet det skal helst være helt tomt den 1-12 hvert år, det forsøger vi på, al varmestuestrikket gør jo bedst gavn ude på brugerne *120*
Hold da fest hvor der er meget betonstøv på depotet og vores støvsuger kan ikke klare det, (Å)så jeg må op og bede om at låne skolen store støvsuger og de er ikke færdig endnu så vi kan ikke komme igang med at sætte på plads,Vedhæftet fil 76566 staal og jeg har dog ryddet op i alle hjørner *138*rundt omkring og fået smidt ud det der ikke skulle bruges.
Vi kan godt bruge hjælp til at få det hele støvsuget*173*når og hvis vi får lov til at låne den store støvsuger. Så råb endelig op.
Vi skulle jo gerne have det nogenlunde rydeligt den 2-11 hvor det er sidste dag i dette år vi har åben.(awd
Hej Bente!
Jeg vil rigtig gerne hjælpe, men jeg har ikke meget tid i overskud for tiden, så det kommer nok an på hvornår der skal støvsuges. Men hvis jeg kan, når I skal til, så melder jeg mig gerne under fanerne. ((O))
Ej hvor dejligt, vi skal derover på søndag men jeg skal lige fange pedellen om vi kan låne støvsugeren, men vi har også en forfærdelig masse der skal fotograferes og lægges i kigkassen det gør morstrik og hun kan også godt bruge en til at sætte op på gine og veje alt, det er min dårlige samvittighed at det ikke er gjort.
Åh, Øv! Søndag er jeg til barnedåb (det er jo egentlig ikke øv, men ærgerligt at jeg ikke kan deltage). Derefter tager jeg på kursus i 3 dage. Hvis I skal derop d. 2-3 eller d. 10. november, vil jeg meget gerne hjælpe!
Tak skal du have, den 2-11 er det almindelig åbningsdag der bliver ikke lavet så meget andet end trevle de forskellige UFO op*120*og strikke varmestuestrik af garnet
De andre dage melder jeg senere tilbage på ((O))
Damerne fra Slagelse har været et nyt hold dukker med tøj i deres kufferter, se nu bare her Vedhæftet fil 76774så kan vi dele ud til krisecenterne igen.((O))
Det har været stor arbejdsdag på hoved depotet idag.
Lige pludselig blev der banket på døren og det var oppe fra skolen, at vi skulle komme op og se børnene brugte rollespil tøjet.
Desværre begyndte det at regne i det samme, men Jens fik et par billeder Vedhæftet fil 76849 Vedhæftet fil 76850
Her kan i læse om hvordan de er blevet til.
http://rokken3.dk/forum/showthread.p...lespil&page=12 indlæg 117
Birgit Jensen skriver på Facebook:
Hej Alle!
I forbindelse med min indsamling til hjemløse-strømpegarn og julehjælp, de 2 sidste søndage, er jeg kommet i kontakt med en hjemløs, der hedder Conny, inde på gruppen "Vi hjælper hinanden". Conny har set mit opslag med at vi samler garn ind, så nu vil hun sætte et opslag på sin barnevogn, - om at hun samler garn ind til hjemløse-strik. Hun siger at mange ældre damer kommer og spørg, om der er noget, hun har brug for, og hun vil fremover nævne garn.....når hun går rundt med sin barnevogn og sælger "hus forbi"......Jeg nævnte, at hvis hun frøs, måtte hun henvende sig til en varmestue og be om noget varmt.
Men det eneste hun ønskede sig var en god, gul strikhue med teksten "hus forbi", er der nogen, der har lyst til at strikke sådan en? - for jeg kan ikke strikke "bogstaver"
TAK og kærlig hilsen
Morstrik vil forsøge at lave sådan en(qwe
Så fik jeg så lavet en hus forbi hue til Connie, så hun kan reklamere lidt
Du er godt nok hurtig morstrik , den er bare så "fed"*131*
Hvor herligt (39)
Super hue....:-)...den kan da kun vække begejstring...(qwe
*213*Rent overskud - først Connie, der som hjemløs har overskud til at få sådan en ide og finde nogen hun kan be' om hjælp til at lave den - og den opgave napper du så lige, Morstrik -
fed hue til et fedt formål *213*
(awd (awd *107* godt gået morstrik
Jeg går på hoved depotet sammen med morstrik og Aase for at pakke alle sækkene ud fra hovedstaden idag fra kl 10 til ???? men i hvert tilfælde 14.
Så slipper jeg for at tage blomster ind fra haven (R)*120*
Så hvis der er nogen der mangler eller vil aflever så kom*307*
En lille hilsen til alle herinde fra de dejlige husforbier jeg var nemlig inde og hente aviser og viste lige denne side på en pc derinde og den flotte nye hye der er på vej. De jublede og grinte og flere sagde den er fanme fed du blir sku helt sej conny. Så inden jeg så mig om ente det med frokost derinde lækker hakkedreng med det der coolslaww brød osv Derudover fikjeg en brifing om ikea tåstrup står der aldrig nogen så det skal prøves lørdag og se om jeg må stå der og om det okay sted osv. Derudover syns de alle i nogle varme mennesker i denne gruppe og fik mange komplemeter af dem så slle de og smukke tanker om den forskel i laver varmede alle der så med idag mvh conny
Huen er afsendt herfra
Herlig hilsen fra Connie (z) Pøjpøj med salget ((O))
Fik lige en telefon opringning fra missemor hertil aften..*131*
Hoved depotets computer afgik ikke ved døden, den er blevet genoplivet af Missemor mand Poul Erik hvor er det bare fedt med så meget hjælp fra alle sider (k) Oven i det bringer missemors søn den til Næstved til min datter Jenny så nu lander på depotet på søndag..(qwe
Ja, vores motto gælder stadigvæk
*307* Sammen kan vi alt *307*
Dejligt at kunne hjælpe (qwe
Jeg går under jorden her i formiddag imens haven går i haven*120*hvis der er nogen der mangler noget(H)
Ja det blev en lang dag på depotet idag
Vedhæftet fil 77051Der var nogen oppe på bordet *120*for at få en ledningen igen
Der blev pakket til 2 steder
Vedhæftet fil 77053Et lægeventeværelse halstørklæde blev lukket af og ender blev syet ind + et ny sat igangVedhæftet fil 77052
og så blev der ellers ryddet op Vedhæftet fil 77050det der ligger på bordet er nogle meget store fed, vi skal være mindst 3 for at få rullet det op, det er så til gengæld rigtig god til vanter*306ja kl var næste 17 inden vi kom hjem godt trætte*120*
se indlæg 139
Birgit JensenVi var i dag på besøg hos hjemløse Conny med den gule Hus Forbi hue, og vi afleverede lige lidt julegaver, og fik en hyggelig snak.....Hvis I har lyst til at møde Conny, som er et meget spændende menneske, holder hun til ved Føtex eller Kvickly på Hvidovrevej i Hvidovre.... Tak for et dejligt møde....... JEG synes lige I skulle have nogle billeder fra det virkelige liv, og dem, vi gør alt, hvad vi kan for at hjælpe......Go aften til Jer alle
Så er rensdyrene spændt for kanen og det hu hej ud over KBH hvor det vil gå, der bliver smidt sække af med julegaver til mange. (rty
*215Så er der afleveret og der blev takket mange gange af personalet hvor vi kom frem.
Pyha vi har været på hoved depotet idag vi arbejder godt nok meget for at holde varmen, der er ikke mere end 14 grader, det går fint når der er gang i os,.
Men nu er der lavet om og sat i system i færdig rummet så det nu skulle kunne lade sig gøre at pakke til 100 personer på max 15 min, det bliver dejligt til næste sæson.
Vi har sorteret lakrids konfekt som kom fra missemor i poser og til sidst gik vi igang med den 8 meter lange reol med flytte kasser hvori der er garn , de skal alle tømmes for at fange de nøgler garn der er røget ud af poser mm, vi nåede halvvejen idag(H)
Strømpegarnet er også flyttet og der er lavet nogle nye skemaer der skal udfyldes når man får strømpegarn.
Når de 8 meter reol er gjort i orden går vi igang med at ordne alle keglerne med garn, så vi får lidt styr på dem. Arbejds løs tror vi aldrig vi bliver*120*
Sikken en energi - den må da kunne omsættes til noget varme *120**120**120*
Flot arbejde (bdk
Uha var på depotet idag 10 grader , med den varme grad er der kun et at gøre Arbejde så man kan holde varmen, lige så snart der er færdig pakket til Kigkassen og varmestuestrik, så er det bare om at komme hjem ikke noget med en hyggestund *123456* Haven var rundt for at se om vi kunne gøre noget så den varmekanons varme kunne blive i rummet og ikke bare fise ud igen. Måske er der en løsning så vi kan komme op på de 15 grader.*120*
Ja det er bare om at løbe stærkt.*120*
Kuskeslag og englehop *120*
Ellers er det igang med at lave sådan nogle.
Tja ikke en dårlig ide ved porten (qwe
*141* Ved ikke lige om det er det rette sted, jeg nu skriver, men ang. åbent hus, kunne jeg da godt tænke mig at komme dertil, men da kun er åbent fra 10-12, er det for langt at køre, for disse få timer. Er der ikke mulighed for det også kunne være eftermiddag, så man ikke skal så tidligt afsted. Jeg vil meget gerne se depot og andre venner fra "rokken" En ting mere jeg har aldrig bil hvis det bliver lavet en søndag, har læst der var en strikke/hygge gruppe, men desværre også søndag.
Man bliver nok lidt sær af at være så meget alene, men sit strikke/hækle, da der ikke er nogle at dele ideer med, En kærlig varm hilsen til alle Ser meget frem til vi kan mødes. *101* annibente
I dag har der været besøg på hoved depotet af den lattermilde gruppe fra Hvidovre der absolut skulle have spole garn (Å)
Vedhæftet fil 78674 Vedhæftet fil 78675 Vedhæftet fil 78676 kors hvor de kunne snakke men det var nogle gode kager de havde med *133* Vedhæftet fil 78677 Vedhæftet fil 78678 Vedhæftet fil 78679
Tak for et dejligt besøg til de damer og velkommen igen en anden dag, hvor jeg ikke kører mig en tur.
Anni Bente det er bestemt det rette sted at skrive det.((O))
Vi har et problem på hoved depotet, vi har max 14 graders varme, så man kan ikke holde til at sidde ned , vi holder pauser i 15 min og så er det ellers igang igen, ellers kommer vi til at fryse og det er ud af døren lige så snart vi er færdig.
Skolen har tilbudt vi kan gå op i håndarbejds lokalerne; men det kan vi ikke rigtig bruge til noget, da der kommer varmestuestrikker hele tiden der skal aflever og have nyt garn, og det er på depotet, det vil blive en rend ned og op af trapperne.
Kære Åse, Jens og Bente
Tusinde tak for en dejlig dag. Sikke en velkomst.
Vi kan på det kraftigste anbefale alle, at samle nogle varmestuestrikker og tage på udflugt til Hoveddepotet
Kærligst Lise, Birte, Kirsten og Anni
Sikkerheds hjelm påbud !!
Ja, der roder på hoved depot og der er støvet og der er er metal kasser med kanter, så vær rar at passe på i morgen når vi har åben.Vedhæftet fil 79053 vi tager over idag og laver en sti.((O))