Tak ska' I ha'.
Dejligt I synes om det.
Der er ikke nogen halv på min. Der er 8 som i opskriften og sluttet af med 4 finde ret. Så kommer det til at se sådant ud.
Printable View
Tak ska' I ha'.
Dejligt I synes om det.
Der er ikke nogen halv på min. Der er 8 som i opskriften og sluttet af med 4 finde ret. Så kommer det til at se sådant ud.
(qwe flot slut resultat Bedstemor.
Og farven du har brugt er rigtig flot. Har du nr på den ?
Jeg synes overgangen imellem trekanterne bliver grim, når jeg følger opskriften.
Hvad gør I, for at det skal blive pænt !!!!!
Det er blevet (qwe fint.! Og så er du så god til at lave "bumser" til at pynte dine sjaler med... *120*
Du skriver "lukhullepinden" - er det noget, der ses, når først der er strikket "retur" over alle masker igen.?
Er du ellers tilfreds med størrelsen.?? (Den synes jeg er lidt svært at vurdere her midt i 5. trekant).
Maskerne på vendepinden, har det med at blive lidt lange, uanset hvor stramt jeg strikker dem.
Tak for det Enya. Jeg kan godt lide at have en "blomst" med nål til at holde sjalet sammen med evt.
Jeg synes størrelsen er ok, men vil nok prøve at lave den lidt større.
Du får jo indtryk af hvordan overgangen er når du strikker "ned" mod den blivende markør, Så lukker du jo også vende"huller".
Der skal jo være et "spor" for at markere overgangen mellem trekanterne.
Det håber jeg at mit garn også gør, men det må kommer an på en prøve.
øv øv ..jeg kan ikke finde ud af det ....jeg kan se på billederne ,at sjalet skal blive spids i den ene ende ...det gør det bare ikke hos mig ...hvad mon jeg gør forkert?
Det er nok heller ikke så tydeligt mens man strikker, men du skal huske at hver gang du slår 16 nye masker op for neden, og strikker tilbage over vendingerne, så skal du lade 16 masker stå,
dvs at når du starter på 4. trekant så er der 48 masker som ikke skal strikkes i den modsatte ende af opslagningskanten - ved 5. trekant 64, ved 6. trekant 80 masker osv.
Når man så til allersidst strikker kanten over alle de 16 masker, man har ladet stå hen ad vejen, så dannes en tydelig spids dér hvor man slog de 90 masker op.
enya ..du har ret jeg strikker hele vejen ...jeg må bare prøve igen ...har pillet det hele op ...
Skal man ikke strikke p 3 og 4 hele tiden eller har jeg misforstået det helt ...jeg er vist lidt tungnem ....
Hver gang man starter på en NY trekant, skal man strikke pind 1 og 2 med også - resten af vejen, på hver enkelt trekant, er det kun pind 3 og 4.
Når alle maskerne er "strikket op" i en trekant, så gentager man igen fra pind 1 (altså pind 1 i beskrivelsen af "trekant 2 og følgende trekanter").
(hmm - er der overhovedet andre end mig selv som forstod dette..?? (R))
det har jeg forstået ..men synes bare det ser mystisk ud ...har jeg ret i at man KUN har flytbar markører i første trekant ??
ok ..jeg forsøger mig igen ...*306
Tak ...jeg er spændt på om det lykkes...
Undskyld jeg blander mig, men du sætter en ny blivende markør efter de 16 masker HVER gang du starter på en ny trekant, det er vigtigt at du lader dem blive siddende, da det ellers er nærmest umuligt at holde styr på, hvor mange masker der IKKE skal strikkes.
Den flytbare markør flytter du hele tiden i forbindelse med de 3 m som du vender efter. (Jeg bruger ikke den flytbare, da jeg synes det er nemt nok at se, hvor jeg sidst vendte efter 3 m.)(z)
Det er da kun til det gode, at nogen blander sig når det er for at yde hjælp - og du har altid en god måde at forklare tingene på. (39)
ja ...du har ret ...det sparer garn ....(awd
tror jeg dropper det ...kan bare ikke få det til at virke ...(Å)
Jeg kaster mig ud i det på søndag, med garn fra Marion ((O))
Enya...tror ikke jeg kan finde ud af at læse opskriften ...ville ellers gerne strikke det...
Hej Githa - det er lige gået op for mig, at det er ret svært at følge opskriften, hvis man ikke er rutineret i vendestrik *306 - Så derfor har jeg igen sendt en pm til dig, og beskriver uden forkortelser hvordan du strikker 1. trekant - skrev derefter i en ny pm hvordan du skulle fortsætte, men da jeg sendte den, havde systemet herinde kastet mig af - men hvis du er interesseret i en fortsættelse, sender jeg en som skulle være lettere at følge end beskrivelsen i den almindelige opskrift.
Det er alletiders sjal fordi man får så meget forærende - de bliver nemlig vidt forskellige afhængig af hvilke farvertyper du vælger
Er der mon andre der er blevet færdige med deres sjaler? *306
Jeg er ikke kommet i gang med mit endnu, men snart *120*
Jo, jeg er blevet færdig. Lægger et billede ind senere.*131*
Og det er særdeles anvendeligt, fordi man både kan bruge det som almindeligt halstørklæde, og når man tager frakken af, som nemt og flot pynt, uden at man ser ud som om man har ondt i halsen *120*
Jeg har fået strikket et par stykker, som min veninde har fået i fødselsdagsgave.
Nej hvor er de flotte...............*107*
(awd de er virkelig flotte *213*