Takker jeg syntes faktis også de er meget søde i de der baby farver som jeg kalder det.
Takker jeg syntes faktis også de er meget søde i de der baby farver som jeg kalder det.
Så fik jeg hæklet bogstaver igen og startede med det navn jeg har doneret til rokken
Vedhæftet fil 55603
Nu vil jeg gå igang med at gøre hele alfabetet færdigt til min veninde som skal bruge det til en gave meget snart, så nu skal hygges med flere bogstaver(z)
I går måtte jeg så lige prøve opskriften lidt af på dåbskjolen og da jeg havde lavet en pæn størrelse prøve fandt jeg ud af jeg jo ligeså godt kunne udnytte prøven til noget brugbart og det blev så til en ny kjole til Build-A-bear.
*213*Hvor er den kjole fin.(39)
Min bamse sidder her og sukker efter sådan en(R)
*213*Hvor er den kjole flot til bamsen.
Du er jo(qwe fantastisk til at få tingene til at ligne en million (39)
I påskeferie fik fik jeg sådan en dejlig fornemmelse i maven da jeg var inde i en butik hvor der hang mormor´s gæstehåndklæde og jeg kom til at tænke på da jeg skulle lære og strikke mit det første det var med tungen lige i munden for der måtte ikke være fejl i og jeg fik 5 øre for hver pind jeg strikkede rigtig pyha det gav sved på panden men jeg fik lært at det kunne betale sig ikke at lave fejl*120* Men der blev kæmpet og jeg var stolt at mit arbejde og ikke mindst at mormor selvfølgelig skulle have det i gave og hun brugte det lige til det var total tyndslidt hun nænnede ikke at smide det ud.
Nu har jeg så lavet mit første gæste håndklæde efter mormor er død for ellers har hun sørget for jeg havde dem i rigelige mængder*120* men nu er de altså for tyndslidte og trængte til at blive skiftet ud men det fik jeg først taget mig samme til nu jeg så dem hænge til 100.00 kr i butikken, der var jeg ved at få det galt i halsen*120* nå men jeg kan jo bare gøre det selv og det er hermed gjort.
Tænk så kan jeg pludselig huske hvordan mønster osv var fra dengang*120*
Vedhæftet fil 55644Vedhæftet fil 55645Vedhæftet fil 55646
100 masker og 200 pinde og mønsteret kan man jo selv bestemme men mormor lavede dem altid i rudemønster.
Sikke en sød bamse. Og et meget flot gæstehåndklæder. Min mor har også sommetider strikket og hæklet sig et nyt gæstehåndklæde. Men nogle af dem er lidt hårde at tørre hænder i. Min mor har strikket/hæklet dem i almindeligt bomuldsgarn. Nogle af dem er temmelig gamle efterhånden.
SUUUK...hvem der bare var halvt så dygtig som dig *107**107**107*
Så bubbihund op med fjervingen du er da hammer god til at hækle og tænk på hvor nyt det stadig er for dig at hækle og jeg har næsten gjort det hele mit liv så hurra for alt det flotte du får lavet og ikke mindst finder du rigtig mange gode ideer og er en super hjælper til at oversætte opskrifter*131**131**131**131**131*
Så fik jeg syet alle bogstaverne sammen som jeg har haft liggende i en pose et stykke tid fordi der lige kom andre ting jeg lige måtte lave og da jeg jo har lovet at lave alfabet til en af mine veninder som skal bruge det som gave her snart ja så fik jeg taget mig sammen men til min skræk så manglede der nogle enkelte bogstaver*120* men jeg manglede også nogle i bestemte farver så nu må jeg lige*216* klø på så jeg kan få fuldent et alfabet.
Men for første gang så har jeg hele 96 bogstaver færdige på en gang inden de forsvinder ud af huset*120*
Vedhæftet fil 55721
Og så skal der jo også lidt pynt på bogstaverne, det er jo hele fornøjelsen til sidst(z)
Så fik tøserne som jeg har haft på weekend lavet mor´s dags gave til deres mor med hjælp fra mig da de godt kunne tænke sig at give hende bogstaver da hun er vild med dem jeg har givet dem til fødselsdag*120*
Så jeg måtte igang med at hækle for selvfølgelig vælger de farver som jeg ikke havde liggende på forhånd hihi
Men så måtte de jo selv finde garn og pynt.
Så her er hver ders bogstav til mor.
Vedhæftet fil 55792Stine på 7 år valgte MVedhæftet fil 55793Line på 10 årvalgte R
Vedhæftet fil 55794 Mia på 7 år valgte OVedhæftet fil 55795Her er så ders fælles færdige gave til mor......
Så er det spændende hvad vi finde på i næste weekend at lave når vi er sammen igen*131**131**131*
Så fik jeg fat i det rette garn til dåbskjolen og er kommet igang så her er hvad jeg har nået pyha der er noget vej endnu *120* den bliver hentet den 26 maj så jeg klør bare på så meget jeg kan med hækelnålen....
Vedhæftet fil 55817
19 cm har jeg lavet så mangler jeg bare 101 cm ca
Flot at du er nået så langt.....det går jo bare derudaf....
(qwe Lene. Du plejer jo at ha` turbo på nålen, så det klarer du da i fin tid.
Glæder mig til at se den færdig.*307*
Søde bogstaver!
Den dåbskjole skal nok blive sød.
Ja det er jo lidt større end barbie tøj*120* glæder mig til at se den færdig..
Så kom der ærmer på idag:-)
Vedhæftet fil 55829Vedhæftet fil 55830
Jo arbejdet skrider fremad med hastige skridt.
Nu har jeg fået hæklet 42 cm og er ca 1/3 gennem arbejdet, så det går fremad...
Så er jeg nået halvvejs med dåbskjolen, nøj det er skønt at se de hurtige resultater:-)9 ngl garn er hæklet op
Jeg har holdt fri i weekende på dåbskjolen, jeg har nemmelig igen haft en af mine veninders 3 tøser på kreativ weekend og det har været super hyggeligt de har hygget sig med at hjælpe med at pynte bogstaver og det tager virkelig sin tid*120* man skal jo være omhyggelig*120*
Jeg har så haft tid til at gøre en gave færdig også + en masse blomster hvor jeg har lagt billed i varmestuekassen:-)
Dette alfabet bliver afhentet i morgen på mit arbejde*120* for det skal bruges i morgen eftermiddag *120* godt jeg havde bogstaverne liggende*120*i de rette farver (pyha)
Så blev dåbskjolen færdig til den aftalte tid*120* jeg sad med det sidste til kl 01.00 i nat*120* men så kunne jeg også hoppe lige i seng med god samvittighed for efter arbejde idag så bliver den hentet, og jeg glæder mig rigtig meget til at aflevere den den har været hele arbejdet værd:-)
Billederne bliver uden bånd da dem som skal have den selv køber bånd osv.
Efter sidste weekends oprydning i garnet så har jeg kastet mig over nogle kg bomuldsgarn*120* min mormor lavede altid karklude af rester og de blev bare altid så gode og jeg har selv altid hæklet karklude så nu er jeg gået igang med hækelnålen og mange striber skal det blive til for ar få så mange forskellige karklude ud af det nøj et slaraffenland med mange rester og farver*120*
Det er indtil nu blevet til 2 stk og der kommer snart flere:-)
De er meget enkelte at lave, jeg slår bare 63 lm op og hækler 60 stangmaster i hver rækker ialt 28 rækker også bare en lille kant for at lave en pæn afslutning, for som mormor altid sagde at selv om det er en klud må den godt se ordenlig ud. (hun var nu klog min mormor:-))
Så blev der to karklude mere helt færdige, det er super sjovt at lege med farverne, når der er rigeligt af dem:-)
I går var jeg ude og besøge en rigtig sød rokker, som jeg havde lovet at hjælpe, og når man sådan mødes ja så sker der altid noget sjovt*120* for inden jeg gik kørte hjem igen så var jeg udstyret med hvordan jeg skulle strikke en Nessie samt lækert garn til en og ja hvad kom jeg så til da jeg kom hjem og ikke kunne sove*120* rigtig jeg*306 selvfølgelig og idag efter jeg har været til store stikkedag i Højby ja så er Nessie så også blevet færdig og så kan jeg da fluks komme igang med en ny*120*(awd
Så var der ved at gå ild i pindene*120**120* for ideerne flyver oppe i hovet om alle de Nessier jeg kunne tænke mig at lave*120* og bruge som gaver de er jo nemme og kan jo laves i lige det som man har lyst til at lave dem i.
Jeg måtte lige prøve at lave det i strømpegarn og det er også bare ginialt, jeg har brugt 64 g det er jo ikke meget (fra et nøgle hvor der er 210 meter pr 50g)
Vedhæftet fil 56551Vedhæftet fil 56552Vedhæftet fil 56553
Nu vil jeg så igang med nogle til varmstue kassen for jeg fik lavet nogle lækre farve kombinationer igår da jeg var i Højby
Og ellers så har jeg allerede fået min første bestilling på et((O)) så kede mig skal jeg ikke når jeg ikke kan sove
Vedhæftet fil 56693Vedhæftet fil 56694
Holddaop her er nogle der har fundet gode ideer som er lige til at hugge*120* og ikke mindst så er der fluks et link så er der ingen undskyldning længere for at prøve*120* at få lavet studender huer*120* en af mine kollegager har en datter der bliver student den 20 juni så da jeg så nogle søde øreringe med små studenter huer så var jeg solgt så nu har jeg prøvet efter opskriften + lavet en der er mindre og må nok prøve en endnu mindre størrelse måske, men nu tager jeg den lige med på arbejde så kan hun selv sige hvad hun syntes, for jeg syntes hendes søde kreative datter skal have sådan et par øreringe og en halskæde(z)Øv billedet er ikke så godt i farverne
Jeg prøved lige at sætte den lille i min ørering for sjov*120*
Vedhæftet fil 56695Vedhæftet fil 56696så nu har jeg bestemt størrelsen*120*og må lige lave dem færdige så jeg kun skal købe øreringene og kæden til((O))
Kunne jo ikke stoppe ved de 2 første huer så det blev lige til 6 stk ialt*120*Vedhæftet fil 56697
Vedhæftet fil 56739Viste de små huer til en kollega og straks spurgte hun om de også kunne laves med blå kant selvfølgelig og om de kunne laves lidt større til bord pynt jojo alt kan jo lade sig gøre, når blot man har garnet i huset*120*For selvfølgelig skal hendes datter have øreringe også*120* tror de bliver et hit her i området(z)
Så fik jeg 2 Nessier mere færdig + nogle studenter huer til min kolegga.
Så fik jeg hæklet kant om 3 stribet karklude mere til bunken i køkkeneskuffen*120**120*
Vedhæftet fil 56855Vedhæftet fil 56856Vedhæftet fil 56857
I går fik vi nogle aflagte dukkehus møbler til dukkehuset i børnehaven som bare har stået og set tomt ud da der ingen møbler var, men straks møblerne er sat ind siger en af drengene. Lene kan du ikke lige sy nogle pude og tæpper til dukkerne osv osv*120* Og fluks går vi i stof kassen og der bliver valgt stof og garn, så indtil videre så er det blevet til dette.
Vedhæftet fil 56952Vedhæftet fil 56953
Så igen fik jeg prøvet noget nyt*120* og nu i mini størrelse.
Ha ha haaaaa...sejt sagt af den lille fyr. Skønt at de har en stor tiltro til dig (qwe - og puderne er da blevet vildt flotte.
Takker for rosen børnene er også vildt glad for at lege med det allerede:-) og jeg er igang med at hækle små firkanter til sengene det skal jo være som børnene gerne vil have det*120* de har bare vildt mange gode ideer og så er det bare endnu sjover at lave*120* de sidder pænt og venter på jeg bliver færdig så de kan lege med det nye og nøj de er bare gode til at passe på det......de har *107* for det jeg laver.....
Du må have mange børn, der ser op til dig. Sikke en tillid knægten vidste dig. Og du har jo bevist at du klare det hele (H)