Kan så sige at opskriften fylder 6 sider og jeg har fået tilladelsen til en overslættelse idag men kun til lukkede grupper - den må ikke ligge offentlig tilgængelig den må ikke byttes eller handles :-)
Printable View
Først en undskyldning til Jeanne Thøgersen, jeg havde ikke opfattet at du allerede var i gang med en oversættelse.
Jeny Staiman har svaret på min forespørgsel om at lade dansk udgave cirkulere som free-ware - det ville hun være meget glad for, og hun vil lægge det færdige resultat ud på ravelry.
Min udgave består af to open office dokumenter - én med teknik (11 sider) og én med selve sokkerne (10 sider), den er meget udførlig (som den engelske) og man skal nok kun bruge den én gang - det er ikke svært.
Jeg sender gerne, hvis evt interesserede lige sender mig en pm med mail adresse.
Du skal da ikke undskylde jeg var jo bare lidt hurtigere end dig denne gang og spurgte om den måtte oversættes til dansk som knit along project og det fik jeg lov til - jeg har så valgt at lade den originale bruge ved siden af men er da spændt på hvornår den ligger på Ravelry - desværre er der jo rigtig mange der ikke har modet på at kaste sig ud i de engelske versioner :-)
Hvor er det bare fedt at der er nogle der har lyst til at oversætte opskrifter til glæde for andre - stor ros til jer :o)
Jeg er netop kommet i gang med strømperne (med den engelske version af opskriften) og det er faktisk slet ikke så svært - og resultatet bliver helt super... Jeg skal dog lære at stramme trådene en anelse mere til i enderne så maskerne bliver mere ens i størrelsen, men øvelse gør jo som bekendt mester (R)
Jeg syntes selv den har gode tegninger og så er den nemlig til at læse - men jeg ved også at der findes folk der bare går total i selvsving når de ser et udenlandsk ord og de skal også have muligheden for at strikke dem og andre ting syntes jeg da.
Brugte du de 15 m tråd til din hæl ?????? Undrer mig lidt over opskriften for jeg havde da nok 4 - 5 m til overs på min første hæl.
tak til Jeanne - at du ikke så let bliver irriteret.
jeg mener pr hukommelse at der står 15 feet = 5 meter til hælen
Enkelte har været i tvivl om regler:
freeware betyder at alle må sende videre og ingen må tage noget for det.
- og forresten var jeg lidt træt af min gamle rundpind, overgang mellem pind og plastikwire er ikke god, så jeg prøvede med strømpepinde:
Det kan jeg sandelig ikke anbefale til spiral-delen :-) så der er lagt op til en investering i nyt grej