nej hvor er det altså lækker, det ser bare så lækkert ud.
Printable View
nej hvor er det altså lækker, det ser bare så lækkert ud.
Jeg havde en udstilling flere steder sammen med Filmfotografen Lothar Kuter Canlofilm , omkring filmen Uldmarken, hvor jeg var med i .
Da vi kom til Hvidovre, ville de gerne vi have noget med deres navn på, det blev dette sjal, som er lavet af håndspunden garn af flere hunde typer.
Det er vildt flot!
Og en god model, ser det ud til.
Jeg synes tekantede sjaler er lidt svære. Eks. vis generer det mig lidt med kauni-sjalet, at den øverste kant ved nakken skal bukkes om, for det kræver kontinuerlig opmærksomhed, om det nu sidder godt ( synes jeg - og jeg er helt sikkert lidt sart ).
Er du startet i nakken og taget ud på hver side af midten, eller hvordan ?
Og er det rigtigt set, at der er et lille hak ind i nakken - eller er det fordi garnet har samme farve som blusen indenunder ?
Den er sk...flot!
Hold da op hvor er det flot, og hvor ser det dejlig blødt ud.
Hakket i nakken er der, for at undgå at den slår et slag eller ruller.
Jeg begynder med 7 masker i nakken,
hvis det er tykker garn, så flere masker.
Og omvendt ved tyndt.
Min personlige erfaring i sjal er , at de sidder bedst hvis de strikkes fra nakken,
men det er altså min erfaring,
det kan jo være der er andre der er af en anden mening.
1.I får lige en til hund+fårVedhæftet fil 3141
Hej igen!
Du starter med 7 masker. Tager du så ud på hveranden pind - 1 maske før midtermaske, og 1 maske efter midtermaske ?
Er det sådan du gør - og opstår hakket så af sig selv ?
Jeg synes det er smart med det hak.
Hvor er det flot og ser utrolig blødt og lækkert ud, og så er det jo igen lige fra den farveskala, jeg er aldeles vild med.
Billedet, som helhed ser i den grad indbydende ud med den tændte pejs og en lille blomst, rigtig hyggeligt..........
Nøjhhh, hvor er de altså bare flotte de sjaler. Jeg er især helt vild med det første - gid man var den lykkelige ejer af det
slå 7 m op
1 p: 3m -1 udt -1m -1udt- 3m
2p: ret
3p: 3 m- 1udt - 1m- 1udt- 1m- 1udt- 1m- 1udt- 3m
4p: ret
5p: 3m - 1udt - 2m -1udt- 1m- 1udt- 2m- 1udt- 3m
5p: ret
osv. :wink:
Jeg vil hyle med i koret (z)
De sjaler er bare for lækre... kan rigtigt godt lide deres farver.. Ja havde man sådanne et, kunne vinteren nu godt skynde sig at komme
Ohhhhh ... og så i hundeuld!!!!!
Mor og datter garn Jenny har spundet og jeg har tvundet.
Det er ren fåreuld.
1 tråd er gennem gående (den lyse)
så er der lagt 3 andre farver ind .. grøn - grå og brun
Der er ca. 240 gram i hver bundt
Garnet er kommet til at hedde Vinding 1
det ser lækkert og flot ud....
hvilke pindestr. strikkes der i...
og det er hundeuld ??..
det kan jeg slet ikke forstå !!!!
er det blidt og blødt..?
strikker man alting ???
Hej Olivia
1. Pindestr. hedder 4-5 til trøjer, og 6 til sjaler
2. Nej, det er ren fåreuld
3. ...og ja, det er meget blødt + at du både ka' strikke og hækle af det
4. Ja, du ka' godt strikke alt ud af dette garn, dog ka' det ik' bruges til en strikkemaskine
Jeg er spændt på at se hvordan Vinding 1 bliver når i laver noget af det.
Herlig når mor og datter kan finde ud af at arbejde sammen.
Jeg har fået nogle herlige billeder fra en kunde, der har strikket trøjer af garn hun har fået spundet af mig, syntes lige i også skulle se Sanne`s trøjer som hendes hund Anton har givet uld til race:Eurasier
særligt den sidste er rigtig flot.
Er et rent hundeuld - eller er der også fåreuld i ?
Anton som ikke er mere han blev 17 år, var en af de her Eurasier, en er jo ikke så god til at huske navne, så lige den farve ved jeg ikke hvad hedder.
Og der er spundet 1 fåretråd med.
det var da helt vildt imponerende...jeg er målløs over det kan lade sig gøre....men også en underlig tanke at gå i sin afdøde hunds pels....egentlig....
Det er altså kun ulden der bliver brugt Olivia, ikke dens skind......(n)
åh, det var godt ....så er jeg mere rolig..... (F) *grin*
men det må jo stadig være uld fra pelsen = pelsuld = pels, som jeg skrev..
jeg nævnte ikke skindet...
Når i har så meget hundeuld, er det fordi I klipper jeres hunde, eller er det den uld, som hunde naturligt fælder.
Jeg spørger fordi jeg ikke forstår hvordan I kan få al den uld, hvis I kun samler det som hundene fælder.
Selfølgelig - kan det nok lade sig gøre, hvis man har flere hunde, og har energi til at samle al fældning op.
Vi har en Golden Retriever. Godt nok fælder den meget i perioder. Men vil det ikke tage år, at samle så meget, at jeg kan spinde f.ek. 100 gram.
Alt det du kan børste af hunden og det den fælder kan bruges, det vil dog sige, jeg sorter med hård hånd, for at skal være en vis længde, og være "godt", men jeg kender da hunde der smider ca 400 gram om året.
Folk har en bære pose stående, og hver gang børsten kommer frem, så op i posen. Jeg har nogen som samler i flere poser, for at de vil have det bedste af det bedste til noget, og resten til sokker osv..
Så blev jeg det klogere, tak for svaret.
Jeg tror ikke, jeg "passer" over til at samle hundeuld også. Der er problemer med at få plads til alt andet, som jeg samler sammen.
Jeg håber, at den ide (med at samle hår fra hunden) ryger hurtigt over i glemmebogen.
Det er der nok flere af jer der kan genkende. Man har lyst til det hele, men stadigvæk, kun to hænder.
Min collie har lige fældet. Det gav 300 gram - hvilket er nok til en trøje, når der bliver sat en fåretråd ved.
Jeg synes det er en stor fordel lige at børste 10 min. hver morgen ( i fældetiden - ellers er det 1 gang om ugen ), for så slipper man for mange nullermænd i hjørnerne.
En golden retriever kan give rigtigt meget uld - der er en dame, som samler til mig fra den - og hun har fået meget på kort tid.
Men forstår dig fuldt ud m.h.t. tid.
Vi har faktisk netop fået en rengøringskone herhjemme, for jeg kan ikke få det niveau jeg gerne vil have, med fuldtidsjob, to børn, mand ( som arbejder meget - og ikke hjælper så meget i det daglige ) og et hus på 200 kvm.
Og det er en stor lettelse - så kan jeg sætte mig med strikketøjet med god samvittighed
ha...jeg havde hjemmeservice en overgang....men jeg brugte flere dage på at rydde op og gøre rent, så hun kunne komme til....!!!
nej vi vil gerne høre om hunde og trøjer...spændende....
300 gr....ja tænk hvis det lå i hjørnerne som hybelkaniner (norsk for nullermænd) i stedet...
Opfører Anton sig sjovt når hun har dem på ? Det kunne være sjovt at høre om hundens fine næse , kan genkende sin egen uld
Ja vovserne vil meget gerne have fat i hundeuld, en luffe der ligger i hundehøjde, den er dejlig at guffe på, så der skal man lige være opmærksom...
Om den kan lugte det er dens egen, det ved jeg ikke, ulden er jo vasket efter spinding.
Tror Anton lignede sin ejer - ihvertfald klæder hans pels hende rigtig godt (H)
En anden en har en Dansk/Svensk Gårdhund og den giver ikke meget til en uldtrøje
I kan tro, hundene kan lugte det.
Mine to er helt vilde, når der kommer pakker. I denne uge kom der tre med hundeuld.
De hopper omkring mig og vil snuse. Det får de så lov til, og så falder de ned, og lader det være.
Collies er jo hyrdehunde - altså bruges til at vogte får - og en sæk med rå fåreuld er virkelig guf for dem. Der skal man passe på, for ellers så render de med det
140+40+20+40= Linda garn
Sådan er opskriften på det her garn (H)
Linda navnet fordi den første trøje der skal laves af det her garn
er til Linda, så hun bliver opkaldt via det.....
Det er fåreuld og meget lidt hundeuld (japansk spids)
1.Linda garn...
2. Her kan man se japanerne i det garn ......
Wauw! (H)
Heldige Linda
Den glæder jeg mig til at se - men den er vel færdig i morgen ?
og jeg som trodede målene var lindas højde og drøjde flot garn
Ha Ha Nette skal lige have de næste 2 bundter færdigt først.
Har du set teknikken ved hundeulden ? Jeg tvinder ikke så hårdt ved hunden, så den kan få mulighed for at åbne sig ....
fy for pokker.....det bliver jo værre og værre....
hvor ser det lækkert ud...
er det hunden den lyse...??
nu lukker jeg snart ned for jer...I spolerer min sjælefred..min daglige rytme....og pengepung.....jeg bliver ledt i uføre....idet jeg er karakterløs...!!!
Nej Linda er ikke ejer af hunden..
140 brun er ren fåreuld
40 er ren fåreuld
20 er japanske spids 50%
Og det er super lækkert kan jeg godt fortælle.....
Godt der er noget der bliver som JEG vil have det, jeg har glemt fiskenettene nu
UHA, ville gerne kunne røre og mærke..........
Så er vi to Lilian/Olivia ...... Rokken er som narko for os
Lækkert garn Bente/hundeuld... WAUW
Wow jeg er stolt som en pave, sikke da en ære. Tak Bente det er imponerende flot, ih hvor jeg glæder mig.
Jeg har godt nok sagt, at det ikke haster, bare giv dig tid. MEEEEEEEN FÅ DOG FART PÅ DE PINDE; ELLERS EKSPLODERER JEG. (n)
Altså Kataja ............ mine mål, 140+40+20+40 (H)
Hvilken art hører jeg ind under (F)
140 høj
40 livvidde
20 bryst mål
40 om rumpen.
?????????????????????????
Selv om jeg ser sjov ud, er det et par centimeter ved siden af.
Jeg Kan Så Gu Ikke Begynde Uden De Mål Linda, Kom Så Med Dem.......