Så har I jo en stor flok store og små børnebørn (og oldebarn).
Printable View
Inge K, tillykke med Barnebarnet, det er altid stort ??
Her bliver det ikke til så meget strik, vi er igang med at male hele vores hus, så jeg er lidt brugt, når vi kommer til aften ??
Vedhæftet fil 96671
Næste tæppe er påbegyndt, denne gang er der mere farve på.
Det næste par vanter er sat på pinde. Det bliver rester, og måske højre og venstre ikke bliver helt ens.
Vedhæftet fil 96672
Huen kommet lidt længere og måske den bliver færdig inden lørdag
Vedhæftet fil 96677
Halstørklædet er snart færdig jeg er godt igang med den blå ende, dette halstørklæde går fra blå over lilla og retur til blå
Vedhæftet fil 96678
I dag blev det til en klud
1 lod
Pyh, et par job har krævet min opmærksomhed hele dagen. Jeg kan vist lige nå et par pinde, inden dynerne kalder.
Vedhæftet fil 96679
Endnu en UFO, der manglede kun at blive hæftet lidt ender.
Vedhæftet fil 96696
Nu tror jeg huen når at blive færdig
Færdig arbejde (H) Vedhæftet fil 96697
Her til aften er jeg begyndt på tante tråd “ Danny flashy sjal i blå nuancer
Så blev halstørklædet færdig. Det blev 230 cm langt og 39 cm bredt
Vedhæftet fil 96699
Endnu et hold venner er færdige...
6 lodder
Vedhæftet fil 96702[ATTACH=CONFIG]96700[/ATTACH
Mangler kun at hæfte ender, det første billede er inden opslaget er bukket ind
...og nu til noget helt andet ((O)) men stadig varmestuestrik.
På nogle depoter ligger der råhvidt strømpegarn, som ikke er så praktisk en farve til hjemløse.
Jeg leger med at plantefarve uldgarn og fik lyst til at forsøge med strømpegarn.
Her er mit første forsøg - farvet i afkog af egeblade - og nu både i en praktisk farve og nemt at se for strikkerne Vedhæftet fil 96703
Et sidste opslag i denne måneds konkurrence. Det går stille og roligt fremad med de grå-røde vanter. Jeg strikker ofte en tynd-tynd tråd med i sokker og vanter, derfor den store spole.
Vedhæftet fil 96704
Inge K -rigtig god idé at farve garnet og at det bliver en farve som vi "gamle" kan se at strikke.
Vedhæftet fil 96715
Så nåede jeg også at få huen med i august
Så måler mit trekantede sjal 41 cm fra nakke til spis
Vedhæftet fil 96717
Vupti - her kommer de
6 lodder
Lone Ida: Du har givet mig to lodder i denne måned.
Jeg har lavet en blågrøn vest færdig, strikket en klud, et par luffer og måske tæller det farvede garn ikke, men det er blevet mere brugbart efter farvning - næsten som når man laver en ufo færdig *120*
Så i hvert fald tre lodder i august.....
Lone Ida - Jeg mener jeg har 4 lodder
2 tæpper
1 par grydelapper
1 UFO tæppe færdig gjort
Sikke noget flot garn.
Jeg bruger noget dobbelt strømpegarn i det sjal, jeg er ved at strikke på min S-strikkering. Det er noget med en mindre procent % uld i end 75% som jeg bruger til strømper (det med mest uld i). Men hvis der kun er 40%, 50% eller 60% (eller lignende, kan det bruges til andre ting: vanter, sjaler, tæpper). Bare nogle eksempler.