Vedhæftet fil 95635
Færdige med 1 par Bosnia tøfler.
Printable View
Vedhæftet fil 95635
Færdige med 1 par Bosnia tøfler.
Vedhæftet fil 95636et lille håndklæde færdigt
Bente Kristine: De der Bosnia tøfler er nu pæne. Dem må jeg vist prøve kræfter med på et tidspunkt.
De må være lidt tykke i det, når man strikker to farver sammen - det ligner en slags vævestrik.
Det bliver rigtig spændende at følge med i morstrik ((O))
Det ser rigtig godt ud inger bogense ((O))
Super flot alle 3 i får et lod hver: Bente Kristine for Bosnia tøfler, morstrik for sjal og Ullatobiesen for et lille håndklæde (6)
De er lidt tykke og faste. Jeg har brugt Drops Karisma til dem.
Opskrften er fra Familie Journal.
https://www.familiejournal.dk/haanda...bosnia-toefler
De lyserøde futter monteret og bliver lagt i tråden Børn og Voksne.
Vedhæftet fil 95641
Sidder og arbejder på sjalet til min mor er godt i gang med garn nøgle nr 2 a’ 800 m. Denne nøgle bruges udefra og ind så den går fra lys til mørk pink Vedhæftet fil 95642
Jeg er da vild med dine Bosnia tøfler Bente Kristine , super at du hensiver til en opskrift
Vedhæftet fil 95643
Næste håndledsvarmer er i gang.
Nu skal jeg prøve en ny model af futter, nemlig "Svigermors Futter", en af de gratis opskrifter hos os, der er designet og doneret til varmestuestrik. Det er opskrift nr. 343. Jeg har trevlet noget doneret UFO-strik op, som nu bliver omdannet til bløde futter.
Vedhæftet fil 95644
Tommel op for den første tommelfinger.
Vedhæftet fil 95645
Nu kan jeg få nr. 2 tommelfinger på pinden.
Så kommer mit første lod i denne måned.
Besked 28 her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...hon-2021/page3
super fine ting der bliver lavet
Bente Kristine: Tak for linket til Bosniatøflerne. Det er jo nemt at gå til når man får det hele serveret (bdk
StrikkeBente: Din tøffelmodel er den jeg plejer at strikke. Den er dejlig elastisk
Strikkebente: Dem skal jeg da prøve.
Vi har mange gratis opskrifter som vi kan bruge.
Det er nu hyggeligt at sidde indenfor med hækletøjet og en kop te, og så kigge ud på snevejret
Ja, jeg har godt hørt, at I har sne syd for Limfjorden. Her i Sydthy fik vi næsten ingen sne. Jeg har hørt, at de har fået mere i Thisted.
Her er det bare koldt, gråvejr og det blæser.
Og jeg vil til at strikke rib på denne her: Vedhæftet fil 95649
Og så vil jeg tage alle maskerne over på en lang rundpind (knit pro kan heldigvis forlænges). Og så snart lukke af.
Her går det ikke så stærkt, da arbejdet jo også skal passet (det arbejder tager for meget af ens fritid)
Vedhæftet fil 95650
1 par håndledsvarmer.
Nu er jeg lidt over midten på mit halstørklæde Vedhæftet fil 95651
Jeg havde tænkt at jeg ville strikke hele eftermiddagen men så kom solen frem.
Det endte med at jeg fik fundet mit skitøj frem og gik en lang tur i mosen, der ligger næsten hele vejen rundt om min matrikel. Normalt er det et besværligt sted at færdes fordi der er så fugtigt, men nu er jorden så frosset at det er fremkommeligt. Det var en dejlig frisk tur men der var absolut ingen tegn på forår endnu *154*
Det ser godt ud, Inge.
De lover også frostvejr her de næste par uger.
Jeg er ved at strikke rib på sjalet/plaiden/tæppet. Så kommer det nok snart af strikkeringen.
Inge K. Fine farver i halstørklædet.
Det lyder som en dejlig tur i sol og sne.
Det går fremad med Svigermors Futter.
Vedhæftet fil 95652
Så langt, så godt med et par vanter
Der mangler bare et par tommeltotter ??
Vedhæftet fil 95654
Færdigevanter
Vedhæftet fil 95656
Hvor ser det bare godt ud alt det der bliver lavet
dejligt at følge med i hvor meget der bliver lavet
Vedhæftet fil 95658
1 par færdige håndledsvarmer
Påbegyndt et par håndledvarmere eller vanter, vi ser hvorlangt garnet rækker??
Vedhæftet fil 95662
Futterne efter Rokken-opskriften Svigermors Futter er nu strikket færdig. Skal lige have dem syet sammen. De er gode tykke i dobbelt garn.
Vedhæftet fil 95663
så blev reste halstørklædet færdig og klar til at komme på depotetVedhæftet fil 95665
Rigtig dejligt at se så meget I får nørklet og hyggesnakket herinde i tråden - dejligt (k)
StrikkeBente - 1 lod for de lyserøde futter
Strikkelene 1 lod for dine håndledsvarmere
Bente Kristine 2 lod for dine 2 par håndledsvarmere
anje03 1 lod for vanterne
inger bogense 1 lod for dit restetørklæde - søde farver
Godt arbejde alle sammen - det er så hyggeligt at følge med i det i får nørklet i jeres stuer *170*
Skønt at høre om din tur rundt om matriklen Inge K og at få et kig på dit projekt det ser rigtig godt og varmt ud
anje03 - det bliver spændende at se om der er nok garn til et par vanter eller om det kun rækker til håndledsvarmere
Bente Kristine sikken et sødt mønster du har strikket i det første par håndledsvarmere og søde farver du har sat sammen
StrikkeBente - så hyggeligt at følge dit futte projekt - så varer det nok ikke længe inden du har fået dem syet sammen (6)
Futterne model Svigermor er syet sammen. Uploades også i tråden Børn og Voksne.
Vedhæftet fil 95677
Jeg er blevet enig med mig selv om, at halsedissen må vente lidt. Der skal pilles noget op før jeg kan komme videre med den. Så nu er jeg gået i gang med en hvid hue på min store gule strikkering (36 pinde). Så må vi se om det bliver en dame eller herre størrelse. Eller måske kan bruges af begge.
Så langt er jeg foreløbig nået.
Vedhæftet fil 95698
Så er halstørklædet igen vokset lidt. Vedhæftet fil 95695 Det går ikke så stærkt fordi jeg er optaget af andre ting også (Å)
Inge K. Jeg synes da du er kommet langt. Der er mange masker og ret tyndt garn ser det ud til.
Hej Lone Ida
Tæller huen, som jeg lagde op den 27. Januar, ikke med ????