Jeg er stadig igang med sjalet/plaiden eller tæppet på S-strikkeringen. Men jeg nærmer mig de 70 cm, jeg har bestemt, at den/det skal være bredt. Det bliver omkring 150 cm langt.
Printable View
Jeg er stadig igang med sjalet/plaiden eller tæppet på S-strikkeringen. Men jeg nærmer mig de 70 cm, jeg har bestemt, at den/det skal være bredt. Det bliver omkring 150 cm langt.
nej - jeg har 2 hold strømpepinde i gang - har prøvet 1 gang at skulle strikke 1 par strømper på samme tid på rundpind - glemte at skifte tråd på nr. 2 så de blev strikket sammen - så jeg måtte pille op hen til skiftet - tror det er en vane man lige skal til lærere sig.
men jeg skal måske prøve næste gang jeg skal i gang med strømper eller pulsvarmere
Det nummer har jeg også lavet nogle gange, Morstrik. Så er der ikke andet at gøre end at pille lidt op og strikke med den rigtige tråd. Det hører med til at strikke, at lave fejl.
Så har jeg forstået. Jeg er på Rokken næsten hver dag, men jeg skal minimum skrive på Rokken? Bare for at være sikker ????
Kan man få et "lyn kursus", hvordan jeg viser det kræmmerhus, jeg er i gang med?
Hej Bente Kristine. Hvordan får du foto på som her? Har taget foto af kræmmerhus, ikke færdig lavet endnu. Men vil prøve at vise foto på undervejs. Håber du kan hjælpe mig ????. Knus Lillian/supersine669
Ja, du må meget gerne lægge dine billeder fra start til slut i din egen årstråd hvis du har sådan en herinde, men du skal mindst skrive 3 gange om ugen inde i den måneds tråd du deltager i konkurrence i, hvor du henviser til hvor billederne lægger (fx i marathon til hænder, årstråd, til børn og voksne tråden osv.)
dvs. hvis du deltager i Februar måned, så skal du skrive i februar tråden mindst 3 gange om ugen, men gerne flere gange - du må også meget gerne skrive i andre tråde, men for at jeg kan holde styr på hvem der er aktive i konkurrencen i den måned så skal det være i den eller de månedstråd/e du deltager i konkurrence i, at du skriver mindst 3 gange om ugen.
Samtidig skal man huske at melde sig til den nye måneds konkurrence inde i tilmeldingstråden eller ved at skrive mail til liac@rokken.dk senest den 20. i hver måned så jeg kan skrive dig på listen til næste måneds konkurrencetråd.
Ny måned og ny konkurrence starter den 21. i hver måned - samme dag som vinderen af månedens konkurrence bliver fundet.
f.eks. Januar vindere bliver fundet den 21. Januar,
Februar måneds konkurrence starter 21. Januar og disse vindere bliver fundet 21. Februar,
21 Februar starter Marts måneds konkurrence og vindere af Marts måneds konkurrence bliver fundet 21. Marts. osv....((O))
Vedhæftet fil 95486
Lidt spændende om der er garn nok, ellers må det blive en tommelfinger i en anden farve.
Mandens strømper (sort)?? er færdige, og jeg er igang med en bluse til mig selv, men har dog slået op til en hue Vedhæftet fil 95487
I aftes blev lufferne færdige
Vedhæftet fil 95488
Mit tredje par futter er i gang.
Vedhæftet fil 95493
Lørdag aften kom anden fod på pindene. Søndag aften blev futterne strikket færdige, så skal de lige monteres.
Vedhæftet fil 95517
Det går ikke så hurtigt på p 2,5 og p 3Vedhæftet fil 95494
Jeg mangler bare et par cm mere, før jeg kan lukke huen af.
Og så gælder det mit sjal/tæppe/plaid. Nok ca. 10 cm endnu. Og så skal jeg strikke nogle omgange rib før jeg tager maskerne over på en lang rundpind og lukker dem af. Jeg tør ikke lukke af direkte på strikkeringen. Der skulle nødigt gå noget galt.
Jeg har fået håndledsvarmerene færdige - tog også et billede i aftes men nu er det ikke på mobilen - så det kommer senere i vantetråden
så lykkedes det - så må vi hvad jeg så finder på ((O))
Vedhæftet fil 95497
et par mere i en str. Small - 34 gram er der brugt.
Vedhæftet fil 95498
Her er de. Hundeuld strikkede dem til mine 4 børnebørn.
De har dem endnu.
De ser rigtig flotte ud Inge K (k) - Jeg er ked af hvis jeg ikke har været tydelig nok med de regler til denne konkurrence, men
jeg har lige talt igennem og kan se du kun har fået lavet 4 kommentarer herinde på denne tråd i alt - i reglerne står der at I skal kommentere i den månedstråd I deltager i mindst 3 gange om ugen, og da der kun er 4 dage tilbage i denne måned kan du ikke nå at få skrevet de 12 dage I mindst skal skrive (3 gange om ugen) for at deltage i konkurrencen - men du kan sagtens være med i næste måneds konkurrence og bruge disse dejlige luffer i næste måneds konkurrence - du skal bare huske at skrive inde i februartråden når den bliver opretttet og det skal gøres 3 gange om ugen - dvs. 3 forskellige dage.
Denne regel har jeg lavet for at få mere aktivitet på rokken - og du kan se reglerne inde på siden hvor der står information om konkurrencen - jeg har været inde og markere de vigtigste ting med rødt - så det står mere tydeligt hvilke regler man skal følge for at deltage i konkurrencen- du må gerne lægge dine kreationer ind i din egen årstråd eller i marathon for hænder eller kassen til børn og voksne - bare du skriver en kommentar herinde hvor du henviser til billede af det du laver så vi andre kan følge med og så jeg kan holde styr på hvor mange der er aktive i månedens konkurrence og hvor mange der måske af den ene eller anden årsag ikke længere har tid eller overskud til at deltage.
Skal jeg skrive dig på til februars månedskonkurrence og så bruger du dine luffer som et lod i februar måned?
Skriver jeg nok herinde?
Jeg er snart færdig med huen. Mangler kun ca. 2 cm før jeg lukker af.
Her er den: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...526#post396526
Besked nr. 12.
Har jeg så 2 lodder nu?
Jeg kom i tanke om et halstørklæde, jeg har haft færdigt i lang tid. Brugte tid på at hækle en pæn kant hele vejen rundt om det.
Det kan du finde i besked nr. 13.
Så har jeg lige pludselig 3 lodder.
Jeg er gået igang med et nyt sjal, men det når ikke med i denne omgang
Ja det har du Strikkelene, den var lige smuttet for mig - godt du er vågen ((O))
Jeg har lige været inde og lave en "opgørelse" over hvor aktive I har været herinde i tråden, så det jeg kan se hvis jeg har talt rigtigt så er der kun 2 af jer som stadig har chance for at vinde præmier i januar konkurrencen. Det er Strikkelene som har skrevet 12 indlæg i alt og anje03 som skal skrive både i dag den 18, den 19 og den 20 for at være med i lodtrækningen om de dejlige præmier.
De af jer som ikke har nået at få skrevet 3 indlæg om ugen i januar konkurrencetråden - I får jeres lodder ført over til februar måneds konkurrence, I skal så bare huske at for at komme i betragtning til februar måneds præmier så skal I skrive herinde mindst 3 gange om ugen. Jeg godtager også 12 forskellige dage jævnt fordelt på den måned konkurrencen løber over, men det skal omhandle enten jeres eget eller de andre deltageres projekter til konkurrencen. I må også gerne snakke om hvad I overvejer at lave - bare det at I "snakker" herinde og viser fremgang i jeres projekter af og til - det vil jeg rette til når vi starter med februar måned.
Spørgsmål må meget gerne stilles men bliver ikke regnet med som "snak" i konkurrencetråden da der er en seperat tråd til spørgsmål.
Tallene er datoerne hvor der er skrevet indlæg, hvis man skriver flere indlæg samme dag - det må man meget gerne, men det tæller kun for 1 indlæg.
Bente Kristine: 1, 3, 9, 10, 12, 15, 17,
Strikkelene: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
morstrik: 2, 3, (6,) 8, 11, 13, 14, 17,
StrikkeBente: 3, 6, 16,
supersine669: (4 hører til under tilmelding), (4 hører til under spørgsmål om konkurrencen) (10 hører til under spørgsmål), (11 hører til under spørgsmål) (14 hører til under spørgsmål) Hvis der blev snakket om kræmmerhuset som var ved at skulle laves så var det et godtaget indlæg ((O))
anje03: 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 15, 16, 18,
Inge K: 5, 6, 8, 13, 15,
I må meget gerne gå ind og tælle efter - jeg kan godt have lavet en optællingsfejl, men så har vi tid til at rette op på det.
Man må helst ikke gå ind og edit i sit indlæg, men skal skrive nyt på den måde kan jeg bedst se hvor mange dage I har været inde og skrive når jeg skal tælle sammen :)
Skriv endelig i spørgsmål om konkurrencen http://rokken3.dk/forum/showthread.p...A5-Rokken-2021 hvis der er noget I er i tvivl om (k)
Min hue er kommet lidt længere, forsøger at få den færdig til januarkonkurrencen
Vedhæftet fil 95515
Hej, jeg tror, du forveksler mig med Bente Kirstine. Jeg er StrikkeBente, depotbestyrer i Aarhus. Jeg har uploaded to par færdige futter.
Ja nu kan jeg se her i indlægget at du har lagt det første par ind - i første omgang læste jeg det ikke som om du havde lagt nogen ind før disse, men jeg kan se du har skrevet det den 3 og rettet den 6. Der har jeg så ikke fået set tilbage og noteret mig det - jeg kigger nemlig i de indlæg der har været siden sidst jeg var inde på tråden - men det vil jeg skrive mere tydeligt i næste måneds konkurrence ((O))
Fik du halstørklædet med, LIAC?
Jeg kan huske, at jeg brugte ca. 260 masker til at strikke det.
I må meget gerne lige tjekke efter hvis I er uenige i den opgørelse jeg har lavet:
Jeg har lige været inde og lave en "opgørelse" over hvor aktive I har været herinde i tråden, så det jeg kan se hvis jeg har talt rigtigt så er der kun 2 af jer som stadig har chance for at vinde præmier i januar konkurrencen. Det er Strikkelene som har skrevet 12 indlæg i alt og anje03 som skal skrive både i dag den 18, den 19 og den 20 for at være med i lodtrækningen om de dejlige præmier.
De af jer som ikke har nået at få skrevet 3 indlæg om ugen i januar konkurrencetråden - I får jeres lodder ført over til februar måneds konkurrence, I skal så bare huske at for at komme i betragtning til februar måneds præmier så skal I skrive herinde mindst 3 gange om ugen. Jeg godtager også 12 forskellige dage jævnt fordelt på den måned konkurrencen løber over, men det skal omhandle enten jeres eget eller de andre deltageres projekter til konkurrencen. I må også gerne snakke om hvad I overvejer at lave - bare det at I "snakker" herinde og viser fremgang i jeres projekter af og til - det vil jeg rette til når vi starter med februar måned.
Spørgsmål må meget gerne stilles men bliver ikke regnet med som "snak" i konkurrencetråden da der er en seperat tråd til spørgsmål.
Tallene er datoerne hvor der er skrevet indlæg, hvis man skriver flere indlæg samme dag - det må man meget gerne, men det tæller kun for 1 indlæg.
Bente Kristine: 1, 3, 9, 10, 12, 15, 17, i alt = 7 dage
Strikkelene: 1, 2, 3, 4, 5, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 i alt = 13 dage
morstrik: 2, 3, 6, 8, 11, 13, 14, 17, i alt = 8 dage
StrikkeBente: 3, 6, 16, i alt = 3 dage
supersine669: (4 hører til under tilmelding), (4 hører til under spørgsmål om konkurrencen) (10 hører til under spørgsmål), (11 hører til under spørgsmål) (14 hører til under spørgsmål) Hvis der blev snakket om kræmmerhuset som var ved at skulle laves så var det et godtaget indlæg ((O))
anje03: 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 15, 16, 18, i alt = 10 dage
Inge K: 5, 6, 8, 13, 15, i alt = 5 dage
I må meget gerne gå ind og tælle efter - jeg kan godt have lavet en optællingsfejl, men så har vi tid til at rette op på det.
Man må helst ikke gå ind og edit i sit indlæg, men skal skrive nyt på den måde kan jeg bedst se hvor mange dage I har været inde og skrive når jeg skal tælle sammen :)
Skriv endelig i spørgsmål om konkurrencen http://rokken3.dk/forum/showthread.p...A5-Rokken-2021 hvis der er noget I er i tvivl om (k)
Er blevet opmærksom på at der jo kun er 3 uger i januar måneds konkurrence og ikke 4 som jeg først har regnet ud fra - I har derfor stadigvæk en chance for at være med i konkurrencen hvis I kan nå at skrive i alt 9 forskellige dage i denne månedstråd.
Det vil sige - morstrik og Bente Kristine er også stadigvæk med hvis I skriver flere indlæg i denne tråd - morstrik mangler 1 og Bente Kristine 2 (i dag og i morgen)
anje03 og Strikkelene har kvalificeret deres lodder med nok indlæg og behøver ikke men må meget gerne skrive flere indlæg ((O))
Vedhæftet fil 95523
Jeg er gået i gang med næste par håndledsvarmer.
Huen er sat på i hvile, det går for langsomt.
Jeg startede i går på et par håndledsvarmere, det går lidt hurtigere??
Vedhæftet fil 95524
Det er jeg også. Jeg har lukket første håndledsvarmer af. Og er begyndt på den anden. Så mangler jeg bare at strikke en halv tommelfinger på dem begge 2 til sidst.
Vedhæftet fil 95525
Vedhæftet fil 95526
Vedhæftet fil 95527
Det sidste billede af den har jeg ikke taget endnu.
Nr. 2 har jeg ikke taget billede af endnu.
så skynder jeg mig lige - det ser fint ud med det som er lavet frem til nu
OK LIAC, jeg forstår, man ikke skal skrive nyt til i gamle indlæg. Derfor dette nye om det tredje par færdige futter, som også bliver uploaded i tråden Børn og Voksne.
Vedhæftet fil 95528
Jeg bliver nede i min stue og strikker lidt på håndledsvarmer nr. 2. Der er kun håndbold i tv og det vil jeg ikke glo på. Så kan jeg lytte til min radio i stedet for.
Så blev jeg færdig med håndledsvarmerne, de er lagt i kassen for voksne og børn, ved godt at de skulle være i Marathon kassenVedhæftet fil 95531
Og skal huske at skrive igen i morgen ????
Ja, Anje! De må også gerne tælle med i vante/luffe/håndledsvarmer tråden.
Vedhæftet fil 95532
Den ene er færdig og jeg er startet på den næste.