Mange tusinde TAK Strikkelene. Han blev symptomfri onsdag den 12. januar og skulle så "bare" have 2 hele symptomfri dage dvs. torsdag og fredag - så han er heldigvis frisk og igang igen #f¤
Printable View
Det er godt at høre.
Det var gode nyheter. :)
Nå har koronaen kommet til våres familie.Datteren vår i Tromsø og ene barnebarnet våres har testet positivt.Regner med at de tar PCR testen,for å være helt sikker.Datteren vår testet positivt imorges,da hentet hun barna på skolen.Gamleste barnebarnet våres testet positivt.Så enn så lenge er svigersønn og minste barnebarn negative.Men Max,hunden deres,er vel lykkelig,han blir ikke alene hjemme. *120* De er ikke dårlige,ennå.Å ikke sikkert de blir det. :)
God bedring til din datter og barnebarn, Sifa.
Det er nok en god ide, at de kommer ud og får noget frisk luft. Så kan de gå nogle lange ture med hunden.
Svigersønn har 3 doser,datter 2,gamleste barnebarn 1 og minste 0.Nå har svigersønn blitt positiv,å minste barnebarn er negativ,ennå.Men ho kom hjem fra skolen med hodepine og litt feber.De er ikke så dårlige,datteren sier det er influensa lignende,men uten smertestillende hadde det vært veldig vondt i hodet.Svigersønn stakk av til hytten.Han har endel underliggende sykdommer,men har ikke så mye symtomer.Han reiste hjem da han fikk røde streker på testen i morges. :) De bor på den mest snørike delen i Tromsø. :) Datteren er ikke i så god form så nu er snømåking et slit.Men så lenge de ikke havner på sykehuset,skal man ikke klage.De er ikke så mye ute.Som jeg forsto på datteren,så skulle de ikke ut,de kunne treffe folk.Men på sin egen tomt,kan vel ingen nekte de å gå ut.Frisk luft er tingen. :)
Ja, Sifa. De skal da ud at have frisk luft. Bare de ikke går et sted hen, hvor de møder mange andre mennesker. Man må gerne gå en tur i skoven, på stranden eller i fjeldene i Norge. Det er godt med sund, frisk, ren, salt havluft.
De bor i et boligfelt.Datter og Max gikk til dit innkjørselen starta,så kom det en del folk.De snudde. :) Max ville gå lengere,lysløypen og fjellet ligger rett bak huset.Men der går det mye folk.Så de holder seg på hustomten sin.Der er det ingen andre enn de selv. :) Max er en svendsk/dansk gårdshund.En energibunt av de store. *120* Men bare noen dager før de kan springe som de vil. :) De savner å få være fri hele gjengen.Bruker å si at så lenge de ikke havner på sykehuset,så er de heldige. :)
Sådan en hund kender jeg også. Min gode ven, Herman, som kommer og hjælper mig med forskellige ting (blandt andet brænde) har også en dansk/svensk gårdhund, som hedder Messi (Gæt selv hvem den er opkaldt efter). Den er gerne med, når Herman er her. Så løber den rundt og snuser alle steder (måske efter mus). Det var også den, der fandt den døde mår (som jeg kaldte Buller, fordi den larmede når den fangede musene for mig på loftet) i december. Jeg har dog endnu ikke mødt nogle mus inde i mit hus. De vil få en lang næse. Alt, hvad der hedder pasta, ris, suppepulver mm. er i dåser og glas med låg. Så der er ingen mad til dem.
Du må plassere ut musefeller.Og sjekke om det er tett under bordkledningen eller om det er huller i muren.Musebørste skal visst være effektiv. :)
Idag fikk minste barnebarnet i Tromsø positiv prøve.Ho blir 12 år i neste mnd.Er uvaksinert,så jeg er spent på hvordan Omikronen virker på henne.3 dager etter at svigersønnen ble positiv,fikk hun det. :)
Hvordan går det med din familie sifa? Klarer de sig godt igennem coronaen/omikron?
Her har vi fået corona indenfor dørene endnu engang... Vores yngste var sløj i onsdags da jeg hentede hende fra skolen - havde feber og skidt tilpas, hovedpine og senere opkast - så det var en værre omgang... hjemmetesten var negativ, men på grund af alle symptomerne tog vi hende til pcr test torsdag og den var positiv...
Nu skal vi andre så igennem test for at sikre vi ikke er blevet smittet, men jeg må sige det er noget nemmere at isolere en 16 årig end det er at isolere en 7 årig (23)
God bedring til din datter.
Minste barnebarn i Tromsø,Ragnhild (12 år) fikk korona sist mandag.Å hele gjengen er friske nu.Kun litt vondt i hodet og lettere forkjølelse sympton hadde de.Så de gled lett igjennom dette.God bedring til din datter LIAC,håper hun også bare får lettere symptoner.I Norge trur jeg regjeringa vil at vi skal smittes.Så vi får flokk immunitet.Men æ er nu skeptisk,trur ikke vi er ferdig med korona før hele verden er vaksinert.Den kan muttere,om vi blir kvitt omikron,så trur æ at nye varianter kommer.Æ er så skeptisk til det meste. *120* Men er det noen av dere som har hatt langvarige plager av vaksinene?Jeg gled lett igjennom alle 3 doser.Kun litt øm etter dose 2,forsvant fort da.
Jeg havde kun lidt ondt i venstre overarm alle 3 gange. Ellers ingen symptomer.
Efter 2. Og 3. Vac. var jeg ret dårlig i halvanden uge ca…feber, influenzalignende symptomer og godt ondt i div led.
Forsvandt langsomt igen.
Også øm ved stikstedet , men det var da det mindste …
Jeg har talt med min søster. Hun har været hjemme i 2 uger. Jeg vidste ikke, at hun har haft lidt. Men det er også mere end 2 uger siden vi sidst sås.
Min yngste datter på 7 havde heldigvis en kort omgang. Hun var sløj onsdag - testet positiv torsdag og blev klar til skole igen mandag. Havde influenza symptomer både i øjne, feber, træt/mat, men efter opkast holdt op, så fik hun det så småt bedre.
Søndag blev vi andre testet. Her var min søn på 14 og jeg selv så uheldige at være positive.
Min søn har haft meget ondt i hovedet især, men jeg må nok indrømme jeg føler jeg er blevet ramt hårdt... selvom jeg har fået alle 3 stik, så jeg tør slet ikke tænke på hvordan jeg ville have haft det hvis jeg ikke var blevet vaccineret.
Hviler meget, hoster, nyser, fryser, slem hovedpine har jeg også..., men håber jeg snart er ovre det værste (k)
I Går måtte min datter på 12 gå tidligere hjem fra skole da hun var sløj og da vi tog hjemmetesten var den positiv, så nu afventer vi svar fra pcr, men den er nok også positiv da hun heller ikke har det så godt.
I mandag var min svigersøn positiv , han har det rigtigt skidt..som en større influenza. Min datter er stadig negativ. De har begge de tre stik.Yngste søn 15 år var syg for 14 dage siden, to stik. anden yngste for tre uger siden, han bor ikke hjemme men var på besøg et par dage, lige da det startede, tre stik.
Min datter ogsvigersøn var ellers enige om, at de nok ikke kunne få det…men nu er han nede.
Heldigvis har jeg ikke været sammen med dem.
Og sikke så nogle tal i dag…huhhh.
Omikron sprer seg i vilden sky.God bedring LIAC og familien din.Samme til Bedstemor,god bedring til din familie.
Tak for det Sifa.
Det er da også noget vildt. Som tallene stiger i disse dage.
Andre datter,Einar og Ida(barnebarna våres),smittet.Ida er ferdig med sin omikron.Jeg har tullet litt med at det er snapchat sin skyld at 11 stk av familien er smittet/ferdig med smitten.Gikk fra Tromsø,Stjørdal,Melhus og Trondheim.Da står mannen,jeg,og 7 stk igjen som er friske,enda. :) Mente vi måtte slette snapchat.Mye latter ble det. :)
Må fortelle at butikken der jeg jobber,er stengt.Ikke på grunn av korona,men de skal pusse opp.Å igår gikk førerkortet mitt ut.Så nu sitter jeg 10-20 km unna nærmeste butikk.Mannen handler.Veilederen min var innom jobben sist tirsdag,og fortalte om planene for butikken.Jeg sa at den 09.02 kunne ikke jeg kjøre bli.Da bestemte hun at vi stenger butikken,nå. :) Jeg er den eneste som jobber der nå. :) Så alt ble gjort i full fart.Jeg venter på nytt kort,men enten er legeerklæringen kommet bort i posten eller mannen min har sendt det til feil adresse.Jeg må fornye kortet hvert 5 år,på grunn av diabetesen.Vi kunne ikke møte hos biltilsynet med lege erklæringen,måtte sende brev,å ikke sende det på mail.Det er så tungrodd.Har gått i 2 uker og ventet på midlertidig kort,imorgen håper jeg legen har ordnet ny attest så vi får sendt det igjen.Å når de får erklæringen,kan det ta atter ei uke før de har behandlet det. Grrrr,sier jeg bare. :mad:
Her har smitten begynt å øke.Vi er mellom 900 og 1000 innbyggere i kommunen.Sist uke var det 24 smittede.Spent på hvor lenge det tar før mannen og jeg får det. *120*
Mange tusinde tak sifa (k)
Min familie var heldigvis forholdsvis hurtigt ovre corona - men jeg døjer stadig lidt endnu. Kan heldigvis begynde at mærke bedring, men jeg kan mærke jeg ikke skal forhaste mig...for jeg skulle lige pakke en garnpose som mine gode hjælpere Ullatobiesen og Kirsten N. skal bruge i morgen i Hjerting Kirkes Nørklegruppe, men det var åbenbart for hårdt at løfte på garnet og poserne, så jeg måtte sidde og komme til kræfter i lænestolen bagefter, men nu er det heldigvis klaret, så det står klar til Kirsten henter det.
Dejligt med så gode hjælpere ((O))