Dejligt garn og god løbelængde. Kashmir er noget af det lækreste, er selv i gang med en hæklet møbius af 100 % håndspundet kashmir og den bliver noget af det lækreste.
Printable View
Skønne farver...jeg er ret benovet over den tynde tråd du får lavet dig.
Glæder mig til at mine fingre bliver bedere så jeg kan komme igang med at spinde for så vil jeg også bruge noget af den lækre Wensleydale når tråden bliver jævn og til at bruge til noget fornuftigt.
Tak for jeres kommentarer
Får du bund i dine fiber Zeb..vejret har jo indbudt til det*120*
Hundeuld..60g skal man ikke kimse af..men du er jo oxo forvent med den overlyshastighed du spinder med *120*..er det samojede?
Susoe husk at tage (1) af møbius
Cubik.. .kæmmet/tæmmet Wensleydale er ligeudaflandevejen og Wensleydake krøller er oxo perfekt til at lege med(H)så glæd dig når du kaster dig ud i fiberne, når dine fingre er i orden..jeg er faldet totalt for Wensleydale uld. det falder dejligt tungt , ikke helt tungt , men jeg syntes det er lidt ala silke..sådan da*120*
Billede 1. Så er den lyserøde BFL tvundet til 2 fed
Billede 2. Kæmmet Wensleydale på jumbospolen
Billede 3. Kæmmet Wensleydale tvundet til 2 fed
jeg har lige nogle flere forskellige fibre som skal gøres vinterklar og så skal der leges med Wensleydalelokkerne igen
Det ser så dejligt blødt ud og nogle gode farver.
Tak Strikkelene..det er dejligt blødt
En lille spindeprøve i vinrød kæmmet Wensleydale
Nu har jeg prøvet at spinde 1 spole tyndt og 1 spole tykt..og derefter tvundet det sammen så godt jeg kunne.. det smuttede nogle gange *120*
Er spændt på hvordan det ser ud når det bliver strikket el hæklet
Billede 1...2 fed BLF..nammenam
Billede 2... i gang med at kæmme råuld af 1 klip mohair med Hundeulds kamme
(Ønsker mig stadig en Strauch kartemaskine med kædetræk..som tidligere skrevet i denne tråd *120*)
Billede 3..Sørme om ikke jeg har fået en dejlig gave sammen med min bestilling ...Smukke fiber med sløjfe og med flødekarameller til..(H)..fiberne er kartet på den eletriske Strauch..tak Charlotte*131*
Billede 4 ..mine bestillinger af forskellige fibre..manglede lige mere grønt til mig selv..og UPS..Vupti røg der lige mere med(R)..dyrk lige de laaaaange Wensleydale krøller*141*
Billede 5..Min kære søn ønsker sig 2 halstørklæde i Cashmir..råhvid og grå..måtte jo så bestille noget mere råhvid samt i en smuk gråmeleret farve..
Det er dobbeltstrikket på strikkeramme..men syntes det er ret kedeligt at han ikke vil have snoninger og hulmønster..når du det er det dyre garn tsk tsk.
Prøv lige at se hendes smukt spundne COILS.. her er billede og tips hvis man vil spinde COILS. ...Scroll helt ned på siden
http://www.mohairgeder.dk/gaardbutik...inoMerino.aspx
Sikke noget spændende garn og uld. Du kan bare kalde dit røde garn "effektgarn".
Hvad er BLF garn? Det tror jeg ikke, at jeg kender.
Det er en flot halstørklæde, du strikker på din aflange strikkering/strikkeramme. Kan man strikke snoninger og hulmønster på sådan én? Skal man så krydse maskerne (ja, det er man vel nødt til ). Og hulmønster? Springer man så bare masker over? Sådan avancerede ting har jeg endnu ikke prøvet at lave på mine aflange strikkeringe.
Tusinde tak Inger1 *131*.. jeg nyder spinderiet og bliver så glad indeni når jeg spinder.. og der er rigtigt mere for mig at lære endnu..heldigvis
Rosendal.. åååå hvor er hun heldig, er hun på rokken så man kan se arbejdsgangen..
(Jeg har aldrig prøvet en kartemaskine, vil gerne se hvordan andre gør det)..
var det den fra Ægbækgaard ?..er den god? Har du nogle billeder fra jeres leg med fiberne..der gad jeg godt være med *120*?
Strikkelene Hovsa..Der skulle jo have stået BFL*120*..tak for rosen.
Ja til sno og hulmønster på strikkeringe/ramme..utroligt hvad man kan med de pinde(awd Effektgarn..ja hvorfor ikke(H)
nej hun er ikke på Rokken.
Ja den er købt hos Ægebækgaard, men det er ud til at de har fået den hos www.strauschfiber.com
http://www.youtube.com/watch?v=HLrOk...ature=youtu.be - her ligger der et super godt link
Og ja den er god - det går vildt hurtigt med at få kartet en masse (vi har brugt håndkarter før)
Du er velkommen, men der er jo et stykke vej til Silkeborg
Jamen tak for tilbudet..øhh ja der er langt *120*..så vil jeg da nøjes med at se det i har lavet..hvis det kommer på rokken *141*
ja ..suk..har set linket.. dejlige kartemaskiner savle savle
Billede 1 og 2
Se lige de fedeste ultra lange Wensleydale lokker på halskraven (som selvfølgelig oxo er Wensleydale uld (kæmmet))
Du er knagme da kreativ (bdk(39)
(6) og så er den også festlig at kikke på(39)
Har du haft strikkeringen igang ?
Men hvilken god ide , den kunne der bygges videre på..(awd
(t) ej, en kan jo få det helt (ukh) dårligt af den tråd...
*213*(6)
Takker for kommentarerne (H)
Hundeuld ....det er strikket på rundpind..med slået en ekstra gang om pinden
Strikningen er beregnet til når man spinder tyk tynd og andre sjove måder..for at det rigtigt kommer til sin ret..dog er disse 2 halsklude ikke overdrevent tykke ..men det kommer
Billede1 ..halsklud fra mit tidligere spundne blomstergarn..meget elestastisk
Billede 2 og 3
#gå væk banko arme#..mit første filtede halstørklæde i merino/silke/tencel ..pyst pust rulle rulle rulle rulle*120*
nøøjj det er bare blødt og lækkert at have på..vejer ik ret meget
hold da helt op...rigtig skønne farver i den første halseklud.....og den anden...det ser super lækkert ud
For f..... Heddimor, hvordan kan du bare blive ved med at ryste den ene flotte ting efter den anden ud af ærmet ?! *107*
He he tak Kastanje
tak cubik..den er super blød
Jeg måtte jo lige træne lidt mere med mine "Banko vinger" og lege med forskellige farver uld..håber ikke jeg er alt for smadret i morgen med al den "armrulletræning"
*213*Hvor ser det lækkert ud... (qwe duper! ((O))
Hold da op, hvor du ruller dig ud (bdk(39)(qwe
Øøøj, endnu flere skønne sager..(qwe.....følger der et lynkursus med i hvordan du træner dine bankovinger til disse projekter *120*
Takker
Cubik..gå ind på youtube..masser af rulninger til mindskelse af bankovingerneder med filt*120*
Jeg træner mine "vinger" efter denne engelske video..filtning kun med uld
http://www.youtube.com/watch?v=pm_g-...eature=related
Her er en ..på dansk ...med nunofiltning ( filtning med uld på stof)
http://www.youtube.com/watch?v=Jfx3F...feature=relmfu
Fik oxo spundet 2 fed Cashmire uld..det hvide 100g og 530meter
Det smukke gråblå spundet lidt tykkere 150g og 498 meter
og fandt i denne forbindelse med vejningen at min vægt vejdede for lidt..så de tidligere spundede fed vejer mere altså..ny vægt og disse mål skulle nu være rigtige
Dit garn ser godt ud, Heddi.
Tak Strikkelene(H)
*213**213*Hvor er det en dejlig blå farve ((O))(5)
Tak Spelsauen
Så har jeg for første gang spundet med håndten.. Troede ikke lige der var mig
Men det er jo ret fedt har oxo hæklet et stykke med garnet.. Det er Wensleydale uldkrøller.. Den hvide og sorte er merino uld
Tak for de link´s....super gode.
Dit lille hækleprojekt ser godt ud....det bliver spændende at se hvad du får ud af det garn.
Legebarn Heddi .. hvor ser det godt ud , glæder mig til at få mere tid til at spinde i det nye år.
De der krøllehåndtenspind dejligt ord ikke :) det vil være fedt at sætte ind i en hue/halstørklæde som effekt garn..
Tak Cubik(hte det hæklede stykke bliver til en sjælevarmer
Lidt andre farver med krøllehåndtenspind *226*
uden hvid og sort brugt til mit barnebarns Djævlehue af hundeuld (det hvide er halv hund og får) og Wensleydale krøller..Huen sidder fantastisk godt og især ved ørerne..
jeg har oxo lavet en til mig selv i alm garn..fed pasform..kommer billede senere..blomst skal lige syes på
Hundeuld..Jeg håber oxo du får tid til at rulle dig ud i det nye år..og her er din ide med indsættelse af effektgarn fra krøllehåndtenspind i f.eks. hue....
et super ord *120*
*215Ej hvor er den blevet god, den sidder bare godt og hun er sikker på at kunne finde sin hue, har du sat navn i den ??
Og vi opfinder hermed navnet effektgarn fra krøllehåndtenspind*142*
Næææ har ikke sat navn i..der er vist ikke andre i børnehaven som har sådan en hue*120*