Mon du snart har brug for flere stofposer? Jeg kunne måske også finde noget stof med dyr på....
Mon du snart har brug for flere stofposer? Jeg kunne måske også finde noget stof med dyr på....
Larm? De får jo nye hjem ligeså hurtige de er smuttet af hæklenålen ;-)
Så tryllede hækelnålen lige lidt frem igen, jeg må indrømme Giraffen er jeg altså bare vild med selv, og jeg nydder at lave de bittesmå pletter jeg har sat på:-)
Koen med yver og pletter er altså heller ikke det værste, skønt med lidt småting på de skønne små kræ:-) Fårene er enkelte men super søde, kan lige forstille mig dem stå i en hel flok*120*
Jeg er også helt pjattet med de dyr. Maja har et ønske.. HUn ønsker sig "Kåre Kimære".. Den kombi af elefant-giraf og noget andet. Jeg ønsker mig bogen i mors-dag gave ;-)
Så blev det også tid til et par dyr fra havet.
En Løve hvor jeg har prøvet at bruge pelsgarn til manken, bare for at prøve noget anderledes.
(15)Har du godt nok lavet den løve på en time ???? Fra du lagde havdyrene ind... Gad godt jeg havde lige så meget tid til sådanne ting som du - eler vidste hvordan man SKABER tid... Tænker din uge må have 2 dage mere end min så produktiv du er
Fuld af beundring.....
Ja det vælter ud af hæklenålen lige pt men når der nu også står en masse børn i børnehaven der syntes de er sjove at lege med og jeg jo elsker at lave dem ja så får jeg jo lavet lidt mere end normalt *120* plus jeg også har fået et par bestillinger*120*
Og børnene har såmænd haft garn med i børnehaven så der kunne blive til mange sjove dyr*120* de elsker jo at være med til at vælge øjne samt farverne til dyrene osv Jeg har bla lavet en del fisk som der ikke er taget billed af endnu hvor børnene har valgt forskellige størrelser øjne samt valgt næse og andre perler der er limet på og de har næsten et ejerskab af de enkelte dyr, ja de nyder at få lov til at bestemme lidt(z)
Jeg ved ikke om jeg har mere tid*120* men jeg er måske mere herre over min tid da jeg jo ikke længer har sønnen boende hjemme da han er fløjet fra reden*120*
Jeg kan i hvertifald selv bestemme at kunne gøre noget færdigt når jeg har lyst til det, sådan har det jo ikke altid været.
Men mine veninder siger også at jeg er hurtig hækler*120* og ja det er jeg nok men det er vist også godt med alt det som jo kan bruges rundt omkring*120*(z)
En sjov snegl, jeg er ikke selv tilfreds, men pyt jeg er sikker på der nok skal blive leget med den men så må jeg bare igang med at lave en ny snegl*120**120* Et par aber mere er det også blevet til idag(z)
Så gik der også Påskehare i den*120*(27)
Vedhæftet fil 55174 Og en enkel Hest blev det også til i aften Vedhæftet fil 55175
Hvor store bliver de dyr egentlig ?? Her tænker jeg - kan de passe til mobil-vedhæng ? altså sådan ca max 5 til 6 cm ??
Mine bliver ca 10-12 cm i det garn jeg har brugt og strørrelse af hækelnål men med tynder garn og nå ja så bliver de jo mindre, tror måske det tynde hæklegarn ville være perfekt til de dyr samt hækelnål str. 1,5 max hvis det skulle være til mobilvedhæng:-)
Det var da værd at prøve når der bliver lidt tid og luft i hækelplanerne *120**120*
Tak for svar. Lige sådan jeg selv tænkte. Jeg bruger gerne kæklegarn nr 5 tror jeg og nål 1,5 til 2 alt efter hvad humør jeg er i. Ærger mig blot over man ikke kan få den hæklenål der hedder "ADDI SWING" mindre end 2.0. Den er ret så god at bruge når man har lidt ondt i tommelen.
Selv om hovedet bare er fuld af snot idag så har jeg jo ikke kunne lade være at lege med hækelnålen så nu er der født en lille tiger som er en blandning af opskriferne fra tigeren,kaninen og aben *120* også måtte der jo også lidt striber til....
Selvom næsen løber,så er jeg lige så stædig som et Æsel eller to for hækle vil jeg *120*
faldt lige over denne http://olineart.blogspot.com/2011/02...-til-smlf.html der er også en ræv og en ugle.
Det er jo snart påske så jeg måtte jo lige få lavet lidt til min lille familie til morgenbordet*120*
I dag var jeg med en veninde på en rigtig tøse tur og når vi tager til Holbæk så skal vi altid lige ind i komunekram og kigge og sikken en masse mennesker der var idag, men vi ved jo aldrig om vi finder noget at det vi sætter os for, men hvad var det så lige jeg så??? jo jo en kasse fuld af bøjler så jeg måtte rode lidt for hvis nu der var nogle i træ ja så måtte jeg jo eje dem og jo jeg fik en del også i børnestørrelse så nu engang efter påske så skal jeg beklæde bøjlerne, for hvorfor give en formue når man nu selv kan og jeg gav kun 6 kr for alle disse bøjler((O)) for det hele var til halv pris idag(qwe og det viste vi ikke før vi gik der ind*120* men jeg gjorde da et godt kup syntes jeg selv men nu skal de bare beklædes og jeg har allerede nogle ideer til dem som skal blive til Casper(z)
For et stykke tid siden købte jeg i Nette en lille æske med en masse hårelastikker i men i længden er de jo lidt kedelige men så fik jeg lige en ny idee i aftes da jeg ikke orkede at sidde foran symaskinen længere*120*
Nej hvor smart - så har du bare hæklet rundt om elastikken??
Ja først har jeg hæklet en omgang med fastmasker så det dækker og ser pænt ud så en omgang med 2 stangmasker i hver fastmaske, så en omgang med 3 stangmasker i her stangmaske og den sidste omgang 3 stangmasker i hver stangmaske det ente med rigtig mange stangmasker i sidste omgang men det var nu meget skægt at lave og det bliver nok ikke den sidste jeg laver*120*
Lidt rekvisitter til et påskedrama på mandag, i dag har jeg fået lavet et kongeslag kronene lavede jeg i søndags + idag blev de 21 plameblade også færdig.
Jeg glæder mig til at se det skal bruges på mandag, og jeg mangler da stadig nogle rekvisitter men jeg arbejder jo bare løs jeg skal nok nå at blive færdig:-9
Så blev jeg færdig med rekvisitterne til Påskedramaet idag, det har været rigtig hyggeligt at lave det og ikke mindst fordi jeg elsker særlige opgaver, men også at der er en tid på hvornår nogle ting skal være færdig for ellers ender alt jo som ufo`er *120* og det er jo ikke meningen her hos mig jeg elsker at se de færdige resultater og ikke mindst så lære jeg jo hele tiden noget nyt.
Og her har jeg samarbejdet med en præst som er kreativ på en anden måde end mig, men fordelen er jo så jeg kan udføre hendes ideer og vi får noget brugbart ud af det og ikke mindst lave rekvisitter som kan bruge igen til andre ting, idag var der bla. gang i de mange lucia kjoler jeg syet til jul sidste år.
Vedhæftet fil 55459
Vedhæftet fil 55460 En Hane
Vedhæftet fil 55461Pontius Pilatus Kronen er hæklet og Guld kanterne er hæklet.
Vedhæftet fil 55462Jesus tornetronen er hæklet m/piberenser i så den er til at forme
Soldaterne glemte jeg lige at få billed af men de var gode og ungerne var vilde med det:-) Og så giver det mig lyst til at kaste mig ud i sådan noget igen og igen...
Det var sjovt at se det blive brugt
Det er da blevet nogle (qwe flotte rekvisitter til påskedramaet - mon ikke du bliver "hyret" til særlige opgaver en anden gang. ;)
Så blev det 2 løver til varmestue kassen for da jeg var en tur på depotet påske lørdag fandt jeg lige de rette farver til løverne.
Karius og Baktus forklædt som løver!!
Hvor er de søøøde Lene (39)(39)
Må lige sige....
Sikke nogle FANTASTISKE dyr, du hækler...!!!! *213*
Er vild med dem allesammen, selv sneglen som du ikke selv var helt tilfreds med. De er "lige i øjet".((O))
Opskrifter!!!!
Er det noget der kan købes?? Findes på nettet?? Er det eget design??
Glæder mig til at se flere dyr, her på siden... (H)(H)(H)(H)
De fleste dyr er fra bogen Hæklet Dyr af Maja Hansen og så er der ting jeg har lavet om på dem feks. bruger jeg ikke filt men vælger at hækle de ting som ellers er lavet i filt samt jeg bruger rulle øjne frem for filt øjne, opskrifter er gode at have men det er jo tilladt at ændre på dem, så man giver tingen egen personlighed:-)
Der kommer også dyr som jeg har fået fra andre rokker og nogle som er fundet via link fra andre rokker.
Her findes en masse hjælp når bare man spøger så kommer der ofte svar hurtigt:-)
Så kom jeg til at lave en lyserød elefant fordi der var en der spurgte om jeg ikke kunne lave sådan en som kunne bruges til barselsgave (den skal lige laves så den kan sidde på barnevognen)
Jeg kunne jo ikke kun lave en lyserød elefant der måtte også en lyseblå til*120*