Så er min sofus blevet færdig (dog er han ikke lavet ud fra Else M's opskrift)
Sofus er 11½ cm høj og en flittig hjælpemus
Printable View
Så er min sofus blevet færdig (dog er han ikke lavet ud fra Else M's opskrift)
Sofus er 11½ cm høj og en flittig hjælpemus
(qwe Hvor har det bare været fantastisk at følge denne tråd (bdk - den har jo fået sit helt eget liv!!!! *141*
Fra at have været startet som et helt "uskyldigt" link til nogle søde mus, er den ene fantastiske idé efter den anden bare tryllet frem blandt UFATTELIGT kreative rokkere!!!!(k)
HVOR ER DET BARE GODT GÅET!!!!! (39)*213*(bdk*107*
tak daisy-ja lidt arbejde har der da været,og at jeg har opnået at alle kan forstå hvad jeg mener,må jeg jo bare håbe på,men ellers er jeg jo her,og er villig til at besvare alle spørgsmål
daisy-takker mange gange for medaljerne LOL-LOL
strikkelene-ja her hos mig ser jeg hvide mus for mig selv når jeg sover-kluk,så det er jo det rene museland
(qwe Lillebi. Din lille Sofus er da også bare skøn.(39)
Jamen det ser da ud til at vi kan selv her på Rokken(R)
Jeg fandt ligge disse søde julemus Strikke Marie har linket til. Dem må vi da også have i denne tråd.
http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=18458
1000 tak til Else M for opskriften på mussen og kjole. (bdk Den er bare alt for sød og med så god en opskrift, skal jeg bare igang med at lave en hel mussefamilie.((O))
Da jeg gerne vil printe opskriften ud, har jeg kopieret teksten ind i et word dokument, så den er samlet, men jeg kan ikke finde ud af at kopiere billederne! Det plejer ikke at være et problem, men har ikke kopieret billeder fra Rokken før. Er det er trik? Opskrifte er jo slet ikke det samme uden billederne som viser, hvordan det ser ud.
Vil det evt. være muligt at opskrift med billeder blev lagt download, så det var let at gå til for alle?(z)
Nora
Helt enig! Lillebis Sofus er også bare sød. Den havde jeg slet ikke set før nu.
Det var nu bare for at vise Strikke Maries fine julemus. Jeg kan finde denne her. Mon ikke den kan bruges: http://blog.fuzzymitten.com/2009_11_01_archive.html
Vi er mange der er faldet pladask for de kære små mus.
Mine børnebørn har været på ferie i 3 dage. Da pigen på 10 år, så de små mus som løber rundt her på rokken, sagde hun, mormor kan vi ikke også lave sådanne små søde mus, JO, DET KAN VI DA PRØVE....
Her er så de mus vi har lavet ind til nu, der kommer nok flere til, da jeg også er helt pjatted med dem.
Vedhæftet fil 48300
Vedhæftet fil 48301
Vedhæftet fil 48302
Vedhæftet fil 48303
Vedhæftet fil 48304
Vedhæftet fil 48305
Vedhæftet fil 48306
Vedhæftet fil 48307
Hun har digtet et eventyr. der passer til billederne.
Der var engang en mus der blev så bange at den hoppede op i en dl mål,
om den var bange for den lille hvide mus, eller det var den storre gode rotte, det er ikke godt at vide.......................
Så fandt den en kone, de fik et barn, ja måske får de mange børn.
De levende lykkelig til........
Det var i korte træk historien. det der mangler kan I sikkert gætte jer til, det bliver 4 a4 sider, hvis jeg skal skrive det hele. det brækkede ben kan I vel tænke jer til resten.
Men det skal med,siger hun at mor går til tennis og far rulle kap løb.
Mor er 8 cm
Far er 9 cm
Baby er 5,5
Arme,ben og hale er med blomster tråd i. arme er 3 m strikket som man strikker snor. halen er kun 2 m, så der er ikke plads til piberenser.
Har skrevet ned.
I skal da også se det fine mussehjem pigen lavede til dem.Vedhæftet fil 48308
Vedhæftet fil 48309
Barnevognen er lavet af en tændstikæske.
det er ikkeså godt et billed, for meget sol. håber dog I kan se delene.Vedhæftet fil 48335
*213*Jamen den lille "familie" er da bare (qwe skøøn.
Og dejligt med så kreativt et barnebarn(39)
*107* HVOR ER DET BARE FANTASTISK!!!!*213*
*120* jeg flækkede af grin, da jeg så musefar liggede i hængekøjen...den er altså bare skøn (qwe
Og mussehuset er da også et GLIMRAGENDE hus *213*
Og mor der spiller tennis (39)
Jamen jamen jamen, det er simpelthen så fantastisk fundet på altsammen!!
*172* jeg er vild med de skønne mus I har lavet - og skal altså i gang så snart jeg har tid *120* Har tænkt på, om vi ikke til næste år skal arrangere et Rokkemusetræf ? (H)Hvor de mus vi har lavet kan mødes (k)
Tak for de rosende ord. dejligt at så mange synes om de små væsner, man for helt et forhold til dem.
(qwe ide med mussetræf. Jeg ligger gerne muse hus til.
Så kan rotten også være med.HI-HI
Sidder og skal til at samle min første lille mus...er lidt i tvivl om hvordan arme og ben skal sættes på??
Skøn mussefamilie og skønt når børn er med(39) (de har jo en skøn fantasi) jeg er vild med det lille hus og barnevognen er (qwe Historien er jeg sikker på var fantastisk, der er nok gemt en forfatteri hende til sener brug(awd
Nu har jeg lavet en pdf fil med opskriften og fotos, så det er samlet og lige til at printe ud. Hvis der er nogen som vil have den kan i bare sende en pm med mail adresse.
Jeg ved ikke om alle kan lægge opskrifter i download, så har ikke gjort det. Det var måske en god ide, så alle har tilgang til den.
Nu vil jeg gå igang med min første mus. Det er til min nevø som er vild med sådanne små dyr.
Nora
ihhhhhh Nora du er da en skat. har sendt en PM med mailadresse.
Tak for opskriften
Vedhæftet fil 48373
Det var så lidt. Dejligt at vi kan hjælpe hinanden.
Nora
Så ligge Else M museopskrift som hun har været så venlig at dele med os i opskrifter http://rokken3.dk/forum/local_links.php?catid=173 (qwe TAK
tak for det hundeuld(xyk)ja så skulle det vist være slutningen på det museeventyr.*172*
Håber virkelig at nogen får glæde af opskriften(z)*307*
Tusinde tak Else.. for opskriften til de skønneste mus i hele verdenen (bdk
Kig lige her
http://ingrids-selvkomponerte-oppskr.../label/*%20MUS
masser af mus og skønt musetøj (qwe
*141* der var godt nok en masse til samlingen - og hun har virkelig gjort sig umage med gratis opskrifter til det hele (qwe
dejligt at høre at de" vokser "frem de små mus lis ai
og tak til heddimor for for den smukke udtalelse
Vil da lige vise at juledreset til mine mus vokser frem
(Å)ja anni det skulle vi jo lige have vidst,før jeg satte alt det arbejde i de dejlige mus,men aldrig så galt at det ikke er godt for noget(xyk)*307*,nu kan dem der vil lave mus jo virkelig vælge og vrage
hej hvor vil jeg blive glad hvis jeg kunne få den opskrift.
på de skønne små mus.
venlig hilsen vinnie(bdk
Vores egen Else M har lavet denne opskrift til den sødeste mus. http://rokken3.dk/forum/local_links....id=173&id=1270
((O))hej eva(z)
mange tak(bdkfor opskriften(qwe
jeg glæder mig til at komme i gang(H)
venlig hilsen((O))
vinnie*107*
De er utrolig søde
*2116*Det her emne kan vist godt tåle dagens lys igen