Så er der bare 1 døgns tid til starten går .... *204* !
(a)
Printable View
Så er der bare 1 døgns tid til starten går .... *204* !
(a)
vil også gerne være med til at strikke tasken har sendt min mail adresse ang opskriften .((O))
Skønt Vandhunden at du også vil være med *172*så bliver vi lige 16 indtil videre der skal strikke i morgen *189*
knus Minniesmor(32)
Jeg er overvældet over, at der er så stor tilslutning til det her. Det er bare skønt ! Så er vandhunden noteret på listen.
Så består gruppen nu af:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden
Er der flere, kan det lige nås endnu ....
vi starter på i morgen den 8. august ...! (40)
*169* *147* *204* *168*
Ja nu sidder jeg her og venter på at kl. bliver 24.00.
Det gør I vel også. (31)(31)
ja pinde og garn ligger klart så jeg kan gå i gang inden jeg tager på ferie på lørdag *152*
Jeg har også det hele linet op, så kl. skal bare blive 24
Så piger - så er der kun 10 min. igen*147*
....og her har man ikke kunne komme på Rokken hele dagen, pga ERROR på siden... (K)
NU lider jeg af rokkenitis i meget stærkt fremskredet tilstand... (18)
Manglede jo opskriften... så jeg kunne jo ikke bare selv starte. (t)
Nu skal den opskrift printes ud... ((O))
Og jeg strikkede til kl. 02 i nat, af bare irritation over at One.com havde "lagt" Rokken ned og igen her i formiddag, hvor Rokken stadig var syg.
Så jeg fik da lavet bunden til tasken.
Jeg har valgt at strikke den frem og tilbage på rundpind, så det bliver spændende at se om det giver en forskel i forhold til den udgave, hvor man bruger strømpepinde
Jeg var også gået i seng før nedbruddet og opdagede det først her til morgen.
Derfor er jeg også næsten færdig med bunden, men har gjort det med strømpepinde. Og nu er jeg i gang med rundpinde og mine nye knitpicks. Yes de er dejlige at strikke med. Nu skal jeg handle, så det bliver nok først i eftermiddag at jeg kommer videre. *198*
Skal nok tage billede. *169*
Her kommer så et billede af min bund, strikket på strømpepinde, jeg er nødt til at lave om på opskriften, da min strikkefasthed ikke passer.
Og jeg kan bare ikke få billedet til at fylde så lidt, at jeg kan få lov til at oploade det, fatter det ikke, måske jeg skulle tage et kursus i stedet for , i billebehandling.
Jeg er også startet og er noget til mit på bunden for jeg har 100 m nu og den skal jo være 200 m Får ikke strikket i dag men har pakket det ned så jeg får strikket i ferien når jeg ikk ligelaver bordkort til Bos 60 års fødslesdag den 23 august *152*
Nu har jeg haft min egen private lave mindre billeder ven til at se på det, og måske det så lykkedes.......1000 tak Galleri ...Knus
*120* lave-mindre-billeder-ven *120*
Tak for titlen
*172*
(H)agro !
ka´jeg komme med på det der kursus.
har prøvet ex. antal gange og det funger bare ikk´
så jeg sku´måske slet ikke være med i taske strikningen,
hvis der SKAL være billed med ???
*151*det her har jeg prøvet,
meen ikke det her (ukh)endnu !!!
nå jeg er nu begyndt på den "lille" franske !!
jeg har valgt at strikke på 2 og rund,
det der med 5 og alle mine tommelfingre er ikke lige nu.
er kommet på rund nu, det går jo bare af sig selv, med mit garn.
(H)Kinoll!
Ja jeg regner med at skal møde min lave mindre billeder ven...i næste uge, og jeg håber da på, hun kan give mig et lynkursus i det, men hvis jeg er så fatsvag det ikke hjælper, så er der jo kun kurset tilbage.
Jeg har det sådan..AT DET KAN JO IKKE PASSE AT ALLE DE ANDRE KAN; OG JEG IKKE KAN
Men vi får se.......
(39)agro og ven !
hold da helt op hvor er du og din
"lave mindre billeder ven "
bare hurtige.
alt imens jeg lige lavede et "skriv"
vupti så har du allrede været på "kursus"
py - ha !
jeg tror da, at jeg hænger i bremsen idag.
eel. også er jeg bare slow på tasterne.
ihh hvor det går tjept.
med jeres indput, nu systemet virker igen.
det kursus du lige har fået, virker da fint.
flot bund du har lavet, agro.
Kinoll og Agro:
Jeg laver gerne et lynkursus i lave-mindre-billeder
og Kinoll:
også hvordan man lægger dem ind
*172*
Jeg har tænkt meget over, om bunden af tasken bliver stabil nok, hvis den blot er strikket i ét lag? Er der nogen, der har erfaring med allerede strikkede tasker? Virker det ikke "for lidt", at det kun er strikket i ét lag.
Da jeg sad i aftes og lavede strikkeprøve - tror det ender med pinde 5½, så tænkte jeg på, om jeg skulle strikke dobbeltbund, men nu ville jeg lige høre, hvad I andre har at sige.
I mellemtiden strikker jeg lige niecens 2. ærme færdig op til ærmegab, så ligger alt nemlig klar til raglanærmer og så kan tasken begyndes lidt senere i dag.
Hold op hvor er I hurtige ..... det bliver altså bare spændende! *172*
Så er jeg også godt igang efter at have været ude med reklamer i godt 2 timer samt spist frokost og væet i byen at handle - vi skal have spisegæster til aften men er dog kommet op på at have 18 m x 4 på pindene så nu skal jeg hav fat i rundpinden.*172*
billede følger senere men skal nok ligge dem ind når jeg kommer på min mands puter da min strejker på det område.*141*
knus Minniesmor(32)
Jeg har strikket flere tasker og har aldrig lavet en dobbeltbund.
Jeg synes egentlig, at filtningen gør sit til at bunden bliver tæt og stabil nok
Jeg har efterhånden strikket og valket mange tasker og synes bunden er stabil og tæt når først den har været en tur i vaskemaskinen (a)
Tak for svarene Jannie og Galleri! *131*
Så tror jeg bare, at jeg griber strømpepindene og begynder på bunden her til aften. Meeen det kan godt være, jeg "flytter" op på pinde 6 - selvom jeg heller ikke er sikker på, hvordan det vil virke.
Jeg går dog ud fra, at jo mindre størrelse pinde, jo tættere strik, jo bedre valkning - eller ???
Tja - jeg har aldrig prøvet at strikke taske før, så det her bliver ganske sjovt og spændende! (a)
Sig mig lige engang. Hvad laver I herinde, skulle I ikke sidde og strikke tasker? *120*
Nette
jaee-jaee nette !
jeg ska´nok !
ville bare se hvordan det går,
med de andre´s "små" franske !!!
jeg er nået ti tommer op på "kroppen"
Jow jow, der strikkes da.
Jeg er 20 cm oppe på selve tasken
hold da op hvor er I hurtige Jeg har ikke engang fået strikket bunden endnu og jeg synes jeg strikker og strikker *172*
Hey hey rolig nu , det er jo ikke OL - er lige blevet færdig med bunden og det blev Kauni garn jeg valgte pind 6 med 2 tråde*141*
jeg skal vist have fat i turbopinde også *172* så jeg kan følge lidt med (31) Jeg får strikket lidt mere i aften og så ellers i sommerhuset så jeg skal nok blive færdig inden lørdag (31)(31) Det er mit mål ihvertfald
neeeeeeeeeeeeeejjjjjj hvor ville jeg gerne have været med på det taske strikkeri, det har jeg aldrig prøvet, og jeg har ingen garn så måske jeg kan komme haltende efter jer på mandag eller tirsdag, vil i hvert fald holde øje med jeres resultater , skal det være rent uld man strikker af.
har desværre ikke set jeres tråd før nu
Anna
Ja da, som Galleri siger, er det bare herligt, at du har lyst til at være med!
Har du opskriften Anna? Ellers send PB til os - den ligger også i et link oppe i indlæg nr. 28 - det link virker! (a)
Så nu kommer du med på "listen", så vi nu er:
1. Jannie
2. Agro
3. Nattrolden
4. Galleri
5. Strikketøsen
6. minniesmor
7. Inka56
8. SanneG
9. Kinoll
10. Amanda-m
11. Enelvest
12. Canterbury
13. Mosterkoster
14. Anne-Marie
15. Futte
16. Vandhunden
17. Anna Østergaard
Hvis der er flere, der vil hoppe på her nu eller om nogle dage, så er vi kun lige begyndt d. 8. august.
Det er ikke for sent - bare rigtig hyggeligt ...! *204*
Himmel da.... i er jo nået langt... *141*
Sådan godt på vej op ad taskens side... *134*
Jeg er så nået til at få rundpinden i brug... og godt det samme. Ellers tror jeg bare manden min, var blevet slået meget hårdt... han driller nemlig, hver gang jeg skælder ud over de dåmme strømpepinde. *120*
Mit forløbig resultat... på strømpepinde og 20 masker på hver pind, efterfulgt af 30 masker x 4 og på rundpind.
Jeg strikker på pind nr. 6 og i Sandness Fritidsgarn.