-
For mange, mange år siden da Kaffe Fassett lige var blevet kendt, havde Alt for Damerne en billedserie med hvordan han strikkede begge veje. Altså frem og tilbage med retsiden frem hele tiden, skiftevis med højre og venstre hånd. Tror nok jeg har det et eller andet sted i gemmerne. Vil prøve at kigge i morgen.
-
Jeg er venstrehåndet og har lært at strikke af mine bedstemødre, der begge er højrehåndede.
Har så til gengæld også fundet ud af - i går!! - at jeg altid har strikket vrangmasker forkert (R)
Men har ingen problemer i forhold til opskrifter
-
ja jeg kendte også en pige der var venstre håndet så er det jo nemmere at strikke ret GGG hvis man strikker ens GG men de strikker ligesom os andre - skønt der er mange måde at få resultat på min mor og jeg strikker heller ikke ens skønt begge er højrehåndet KH Palle
-
Jeg er også venstehåndet, men jeg strikker med højre. Dog skal tilføjes at når jeg broderer er nålen i venstre hånd..det har jeg så også lært mig selv.
-
Jeg er venstre-håndet og strikker som en højrehåndet (fordi ingen kunne finde ud af at lære mig det "omvendt").
-
Jeg er også venstre håndet, men strikker som højre håndet. Men jeg kan ikke hækle da det er for besværligt at vende opskrifterne i hovedet til venstre hånd. giver også bøvl når jeg skal samle masker op i strik, da jeg gør det den forkerte vej (Å)
-
Min datter er venstre håndet, hun strikker som en højrehåndet, det går fint.