Tillykke med bøgerne Klasus.
Og ja jeg synes også det er en lidt blødere/finere overgang, når man tager 2 løs af og strikker sammen; Men det er jo smag og behag.
Printable View
Tillykke med bøgerne Klasus.
Og ja jeg synes også det er en lidt blødere/finere overgang, når man tager 2 løs af og strikker sammen; Men det er jo smag og behag.
Der er da vist en hel del herinde, som er kommet meget langt med sjalet.
Og jeg er lige gået lidt i stå ved Mini Vine. *141*
I mellemtiden har jeg (for også at kunne slappe lidt af med strikkeriet) strikket på den lille babycardigan, som mit nye lille barnebarn (z)skal have - str. 6 - 9 mdr. Men jeg skal nok komme igang igen med sjalet på et tidspunkt. (R)
Lige om lidt lukker jeg computeren helt ned for resten af dagen.
Måske - men kun måske - kigger jeg lige herind engang i aften.
Nu vil jeg (som Zep plejer at kalde det)
"lege kartontosse" resten af dagen ..... !
(sdf) (sdf) (sdf)
Så fik jeg garnet af pindene, nu skal jeg bare have besluttet, hvad*130*
jeg gør med kanten!
For den er jeg ikke tilfreds med!
det ser flot ud Hostrik.
Jeg synes ikke sjalet ser så stort ud som på billedet, men det er måske kun til det bliver spændt ud.
Mit sjal er til min datter på 15 år, så det gør ikke noget det ikke er så stort.
Det ser flot ud Hostrik.
Er det en ide at se på de sidste rækker af Revontuli, og så forsøge at "samle" kanten en smule med to retriller, en hulrække og to retriller, hvor der bliver lukket af fra vrangsiden?
Den kant holder sig ihvertfald pæn i brug og hverken buer eller bugter, strammer eller trækker.
Bare et forslag.
Jeg afventer lige og ser, hvordan det tager sig ud - udspændt. Jeg er nemlig også - stadigvæk - utilfreds med kanten nede i vine lace mønsteret. Det er som om det buer lidt og måske kan det blokkes og blive der, men jeg overvejer kraftigt at pille op indtil english mesh og så lave en anden overgang mellem det og horse shoe mønsteret og igen tilrette det næste.
Uha, jeg synes ikke det er særlig godt beskrevet det her mønster, men sjalet bliver jo pænt.
Så jeg må lave lidt på fødselsdagsgaverne i stedet.(z)
Hilsen Strikke Marie
Jeg tror den fra side til side, bliver ca 2m, når det bliver spændt ud.
Jeg overvejede om jeg skulle strikke 1ngl mere på, men stoppede, og jeg tror det er rigtigt i størrelse til mig.
Jeg vil lige have hæftet ender, inden jeg spænder ud, og så har Klasus lokket mig, med hendes bøger, jeg fandt en med hækling, så jeg venter på at bøgerne kommer, og vil se, om der er en helt ny idé.
Jeg tror ikke jeg vil gøre noget ved aflukningen, men til andre vil jeg anbefale, at strikke en 2 pinde ret, og så lukke af fra vrangsiden. Så man fra retsiden får en retrille.
Hvad gør I ved starten, syr man de 14m sammen? jeg har kigget, men synes det giver en lille "bule", og gør man ike noget, så får man jo et "hak" i nakken!
På det næste sjal, vil jeg starte med 6m, og så passe mønsteret til, og samtidigt lave en kant på 2ret, og 1m i midten
woow hvor er i altså hurtige og hvor er det bare blevet flot. ja jeg sider stadig og hakker med mit efter hostrik hjalp mig med at få garn hjem. men det går desværrer ikke så stærkt det var en sværer opskrift en jeg havde regnet med, viste godt at den er svær men jeg to modet til at prøve og jeg skal også nok få hakket mig igennem den.
Tag det roligt, Nattrolden. Vi kan følges ad..............jeg har lige trevlet alt op indtil English mesh mønsteret, så nu skal jeg ikke bekymre mig om de store "øer", der er ved midtermaskerne, for de er jo væk(31).
Jeg vil så lave en eller anden adskillelse mellem 1. og andet mønster, prøver med en enkelt retpind, idet jeg ikke brød mig om overgangen fra det ene mønster til det andet.
Ligeledes vil jeg forsøge at rette ind, så der ikke kommer så store "øer".
2 m i vingefang lyder ikke helt tosset. Jeg mener, at jeg har 220 cm på det største Revontuli, jeg lavede til mig selv. Det er en dejlig størrelse.
Nå, men jeg må igang igen..........................*153*
Strikke Marie
Det ville nok se godt ud med en flot hæklet kant rundt om.