-
Hej Elsebet
Min maskine og pc fungerede perfekt i 8-9 mdr.så pludselig op stod problemet.Det med placering og driver har jeg ikke en f.. forstand på,men da jeg jo intet havde pillet ved,og det havde fungeret,prøvede jeg at geninstallere programmet.så virkede det igen,men efter et par ganges brug var det galt igen.Derfor købte jeg ny pc og lod de professionelle folk gøre det,men ikke med bedre resultat.Så nu slukker jeg ikke for pc-en når det endelig virker,så får den lov at stå standby.
Jeg har overhovedet ingen problemer med syning eller brodering,det med foto/broderi er mig der ikke er dygtig nok.Jeg har jo lavet et af min hund,det blev meget mørkt,det er nok det med finjusteringen som jeg går galt af.
MVH Merete E
-
Hej
Jeg er ret ny he i broderimaskine verden, men jeg er glad for at kunne læse at du har den samme maskine som jeg, jeg har også købt PE-design men ikke fundet ud af hvordan jeg henter mønstre på nettet og ligger dem over på den tomme diskette, håber vi kan hjælpe hinanden . Besling
ups jeg troede jeg besvarede en bestemt, nå men jeg har her i oktober købt en brugt Brother Super Galaxie M895, men er rigtig velholdt og jeg eeeeeeeeeeeelsker den allerede :-), Nå men min Brother broderimaskine kan ikke læse Disney disketter men jeg fik oplyst at jeg helt lovligt kan hente dem på nettet enkeltvis og kopiere dem over på min tomem diskette via PE-Design, nu er mit spørgsmål HVOR FINDER JEG NOGLE OG HVORDAN GØR JEG DET ?? jeg kan ikke finde ud det med "efternavn" på filerne og hvordan jeg feks. ændre fra et til nået andet. Kan nogen af jer kloge Quinder ikke hjælpe en nybegynder her :-)
-
(v)indenfor på rokken Besling...(k)
-
Merete E :
Kan det være at du har haft USB-ledningen taget ud i den ene eller anden maskine. Så kan elektronik godt glemme hvordan det skal være. Når kablerne er koblet til igen, bør pc'en genstartes.
Forleden flyttede vi lidt rundt med slukket pc og broderimaskine. Det krævede ny installation da alle ledningerne var koblet til igen.
I første omgang havde broderimaskinen ingen adgang til min pc, men genstart af pc og da den var helt oppe at køre, genstart af broderimaskine - det hjalp.
Nogle ting kan bedst lide at pc'en er startet helt op, inden der tændes for det der er koblet til pc'en.
Foto :
Har læst et sted at man kan fjerne baggrunden omkring emnet og så efterfølgende digitalizere med flot resultat. Har ikke prøvet endnu.
Besling :
Når jeg finder broderier på nettet, gemmer jeg det først på pc'en (det er hurtigst). Efterfølgende flytter jeg det ud på et andet medie (her disketten).
Højreklik på broderiet og sig Gem som.
Brother kræver filer der ender med .pes
Hvis ikke det er pes format, kan du ændre det i dit program når du vælger at gemme filen (Filer, Save as).
Formoder at der er et felt (under det felt hvor du giver filen navn), hvor du kan vælge pes.
Jeg ved ikke om mit program kan klare gamle udgaver af pes, men du kan sende 1 fil til mig og jeg skal prøve.
Med hensyn til Disney formoder jeg, at det har noget at gøre med om du har registreret dig hos Brother.
Ved det ikke, da jeg har En Husqvarna.
Håber det hjælper lidt.
-
Jeg har en bernina artista (kan ikke lige huske nummeret på den) men er desværre et arvestykke fra min mor.. men glæder mig til at lære den at kende.
Men undertråden driller mig en del..
men jeg vil få en del glæde af at læse jeres erfaringer ang brodering..
-
Hej!
Jeg har fået en Bernina Aurora af min mand, så jeg er også igang med at lege med min maskine! Det er ret sjovt, men den kan nu godt drille nogen gange!
Jeg håber at kunne lære noget af I andre med broderimaskiner.
Mette
-
Jeg har en Singer Futura CE 250. Lige hjemkøbt fra England. Glæder mig til at komme igang ;)
-
Til lykke med jeres maskiner.
Jeg har haft en Janome 9700 (ref tidligere i tråden) men den er nu blevet erstattet af en Brother NV4000D.
Dorthek: har du købt din maskine i UK? har det kunne betale sig med fragt?
Glæder mig til at høre om hvad I har gang i med jeres maskiner.
-
Hvilken maskine har du?
Ja, jeg købte den i England. Jeg betalte 19 pund i fragt. Stikket er med tre ben, men ingen problem. Jeg tog stikket fra min anden symaskine. I alt med porto, Autopunch og 5 sakse (ekstra gave), gav jeg 600 pund.
Kursen er lav lige nu, så det kan godt betale sig.
Den nyeste software var også indlagt. De tjekker maskinen inden de sender den, og det tager ca. 4 arbejdsdage med fragten.
(:)
-
Hejsa Piger
Jeg er forholdsvis ny her i forum og vil bidrage med at fortælle at jeg har en Husqvarna Designer SE. Jeg har også programmet 4D ekstra, men må tilstå at jeg ikke bruger det særlig meget. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lære at stingsætte, lave logoer, scanne billeder og stingsætte disse mv, men så langt er jeg ikke kommet endnu, desværre.
mvh Lone