Jamen hvor varmt er der (Å) den er hærdet ved 120 grader.
Ja vi kan jo ikke have dig rendende dernede uden skytsengel. (H)
Printable View
Jamen hvor varmt er der (Å) den er hærdet ved 120 grader.
Ja vi kan jo ikke have dig rendende dernede uden skytsengel. (H)
så varmt er her dog heller ikke men ca 30 grader inde samme tp som badevandet og så kryber badetøjet (H) badevandet idag 19 grader
Linda er dine dejlige væsner lakeret efter bagning, eller bliver de bare så "blanke" af sig selv, og har du lagt noget på øjnene af gavtyven`s englen ?Spurgte spørge Jørgen om
Nej de er ikke lakeret, de bliver sådan af bagningen, gavtyven har fået en tynd brun streg og lidt perlemor.
Jeg giver altid øjnene en lille klat lak til sidst, for at få lidt glans i deres øjne.
Ih altså Linda, det er fantastisk det du laver, jeg har godt nok aldrig prøvet det, men det ser svært ud, men hvor er de altså gode, er stadig rigtig glad for min strikke Nisse, den står stadig og kigger på mig..
(ghf Jeg havde ellers planer om meget tidlig sengetid i aften efter flere dages underskud.. Men gemalen er lige kommet hjem med et minisæt til en cernitdukke fra legetøjsforretningen - så jeg er alvorligt bange for, at jeg ikke kan holde fingrene fra det i aften Det er alt for spændende af få prøvet af...
Hmmm de der øjne Linda... Hva' triller du en kugle og koger i vand eller??
Ja jeg triller en kugle hvid cernit, og koger i en sjat vand.
Hvis du ikke har hvid cernit, så bare tag det du har og mal bagefter.
Kogetiden er underordnet, bare så den er til at håndtere få min, den bliver baget med hovedet til sidst.
Håber ikke, at der er børn til stede, for det er ikke ligefrem en engel, der er kommet ud af den sidste 1½ times glemsel af tid og sted (Å) Faktisk er jeg lige ved at tro, at det er Bobban eller Klokkeren fra Notra Dame, der er dukket op i min stue i aften...
Billedet er vanligt elendigt
Det er da sejt nok, bare fortsæt.
Ja det er så endnu en fængende hobby (Å)
Han er ikke tilfreds med de hænder og især fødder, jeg fik lavet der sent på aftenen, så de er røget ud - og jeg må på den igen i aften...
Men Linda, han siger, at han gerne vil have øjne som dybe skovsøer - ja lidt krævende er han allerede. Hvad bruger jeg til at male øjnene med?
Det er herligt at du er gået igang, hvad gik galt med hænderne??
Øjnene maler du af hvad du har, jeg bruger vandbaseret hobbymaling, så er det nemlig til at vaske af hvis man ikke er tilfreds.
Hvis du først maler en mørk blå klat, mens det er vådt maler du lidt lys blå, som du trækker lidt ud i det mørke.
Så får du mere liv i øjnene.
Og når det er tørt, så giv øjnene lidt lak, så får de glans.
Du er altså uovertruffen med de engle Linda (bdk
Grimrian mangler stadig fødder, hår og påklædning. Men han besteg alligevel skærmen for at se med, selvom han klager over gigten i hænderne.
Skide godt Zep (H) , hvordan føles det, at have lavet sin første trold
Jamen der har vi da bagermesteren toldepus ... han skal bage masser af kager til det store navn råb.....
Citat:
Skide godt Zep , hvordan føles det, at have lavet sin første trold
Det føles ganske forfærdeligt (H) ...fordi det virker som om der er flere figurer gemt i mine fingre (F) og ingen tid har jeg nok af...
Det har altså været super at have din billedserie i nærheden - ellers havde jeg næppe nogensinde forsøgt mig (H) Det er ikke helt så svært som jeg troede, men der ligger nogle timer i at få cernitten til at ville helt, som jeg vil... Hænder og fødder kræver en del øvelse for mig!
Det snuskede udseende fik jeg iø frem ved at bruge Viktorias fastelavnsmakeup og ved at gnide noget grøn oasis på ham. Til øjnene havde jeg ikke lige noget maling, så det blev vinduesmaling, der har fået en gang decoupagelak. Skelettet blev iø til af 3 stk. blomstertråd omviklet med floratape.
Citat:
Jamen der har vi da bagermesteren toldepus ... han skal bage masser af kager til det store navn råb.....
Ja nu må vi se, om han når at blive færdig - jeg mangler jo noget endnu... Bare han ikke laver mudderkager
Det har jeg ikke tænkt på, men kroppen er ca.3 gange hovedlængde.
Men børn er hoved forholdsvis større.
hej linda
jeg jeg har altid været vild med dine trolde nisser engle. bare at se på dem får smilet frem på ansigtet.. de er totalt super ..
og hver og en har hver deres personlighed og charme....
zephirine: fortsæt det flotte arbejde jeg glæder mig til at se hvordan den ender den er vildt charmerende og når den først får hår er den garanteret uimodståelig.. glæder mig virkelig til at se den færdig...
Jamen det gør jeg så nu Bonzo - jeg har et par fødder i ovnen til at varme op på (ghf Ved godt, at det er spild af strøm , men jeg havde kun en lille rest, som brændte i hænderne, mens jeg venter på pakke fra Creativ Company. Såååå nu synes jeg lige, at andre skal have lejlighed til at se eller gense Lindas flotte anvisninger i starten af tråden her, så vi kan få gang i nogle nisser
Hva' dælen er lufttørende ler?:mad:
Ler der tørrer i luften!(ghf
Her er de støvler jeg har lavet, af lufttørrende ler.
Det ligner hudfarvet gpis når det er tørt, så lige en gang maling.
En enkelt gang lak.... voila 3 par støvler.
Nej vel Jeg fandt hos CC noget, der hedder selvhærdende ler (iø i restordre) - er det det? De var egentlig ikke så meget mere meddelsomme omkring egenskaber og brugervenlighed end du er
Det er godt altså og nemt at arbejde med?
Ok du kom mig i forkøbet... Det ser godt ud det der!
Ja det det samme, nemt at arbejde med...... tjaaaa ikke til hoveder osv, men til støvler og sådan noget er det ok.
Det er nærmest som dekorations ler med savsmuld i.
Det lyder som noget, jeg skal prøve på et tidspunkt.
Tusind tak for rigtig god inspiration til at komme i gang med at lave trolde - jeg er meget imponeret over så flotte de er!
Jeg har nu forsøgt mig sammen med mine drenge, men vi er stødt på et lille problem... Vi var begyndt med hovederne, men nåede ikke at forme dem færdige. De lå derfor i ca 4 dage før vi fortsatte igen. Men i den mellemliggende tid var cernitten revnet flere steder og virkede alt for stor. Vi bestemte os derfor for at starte forfra og pillede det hele af igen - og så kunne vi se at flamenco-bolden (ved ikke lige havd sådan en eller hedder) var smeltet flere steder, den var fuldstændig fedtet og klistret, og det samme var cernitten...
Ved du hvad vi har gjort galt? Skulle vi have opbevaret hovederne i en plasticbøtte el. lign. eller hvad?? Jeg er også i tvivl om vi bare kan bruge den samme cernit igen, eller om det skal smides ud.
På forhånd tak!
Kærlig hilsen **Karin**
Nu ved jeg ikke så fordæreligt meget om ceranit, da jeg ikke har arbejdet med det så meget, men polystyren ved jeg en del om (styropor og flaminco er producentnavne). Det er bitte små plastkugler, som stødt melis, der bliver kogt op, som ris, og derefter presset sammen i en form.
Det jeg tror, at der er sket er, at der i ceranitten findes limstoffer, der opløser polystyrenens struktur, og dermed "prøver" at suge fugten ud af polystyrenen, så lerets smidighed kan bevares, og omvendt arbejder polystyrenen på samme måde - derved "det slimede".
En opbevaring i en bøtte med låg, ville nok have hjulpet da udtørring så ikke vil finde sted i så høj en grad, men om det ville kunne holde 4 dage ved jeg ikke.
Jeg må tilstå, at hvis den brugte ceranit ikke indeholder grynede rester fra polystyrenen ville jeg uden tøven bruge den igen - polystyrenen vil under alle omstændigheder tørre ind når I bager ceranitten.
Håber dette om ikke andet gav lidt af forklaringen
Er der nogen der skal lave trolde og alt andet godt ...(H)
Jeg ved slet ikke, hvad det der cernit er for noget. Er det en slags ler/modelervoks?
Du kan læse mere her Strikkelene:
http://rokken3.dk/forum/local_links....id=312&id=1369
Og ellers er der mange herinde, der har lavet fine smykker.
Tak Lis. Jeg var bare nysgerrig.
En ny trold er ved at se dagens lys i Lillebo.
Herligt Zep, det er lang tid siden vi har haft det fremme.(qwe glæder mig til at se han får liv.
Nååå hvor Han/hun bare (qwe herlig..glæder mig til at se trolden færdig..
Det er så fedt at arbejde med figurer i cernit fimo el. lufttørret ler..nogen gangen sker der kønskifte undervejs *120*
Ja væsener af den slags har deres eget liv fra de blot er en tanke og til de er sjælfulde og færdige (xyk) Tror dog, dette er en ham. Nu mangler jeg "bare", at (2) kommer med figurreb og frisk maling (til øjnene) samt en lille detalje, jeg håber virker som tænkt *120*
Allerede, inden han kom i ovnen, gik det op for mig (og familien), at dette cernitmonster lignede en karakter i en film/serie. At han så ydermere havde overtaget personligheden med nærmest at sprænge sig i luften, det var lidt af en overraskelse. Eller rettere, så stod ovnen på 200 grader istedet for 120. Så i løbet af 20 minutter var hans hoved blevet deformt, nærmest med en bule og hælkappen på den ene fod, sort.... Om jeg får hovedet af sømmet i et stykke vil vise sig. Det kan jeg nemlig ikke "bare lige". Men kan du mon gætte, hvem han lignede, inden han kom i ovnen? ;)
Nej det kan jeg ike, men jeg syntes han også er pragtfuld efter ovn turen, hvis jeg var dig vil jeg bygge videre på ham.. også fordi det er ham der nu bestemmer, og lad ham endelig have en sort fod..
Herligt udtryk han også har nu efter den uheldige ovntur.(39)
Nope, det er ikke Gollum.
Min første tanke var, da jeg opdagede brøleren, at det havde været spildt arbejde... Men så tænkte jeg om, for netop uheldene er faktisk typisk for den karakter, han minder om. Og så giver det pludselig god mening ((O)) En del af flamingokuglen er åbenbart smeltet fast til sømmet, så jeg opgav at befri ham. Istedet blev sømmet nappet over og nu har han så en brik at rasle rundt med i hovedet *120* Og ja figurerne har altså deres eget liv, om man så vil tro det eller ej ((O))
Nu har jeg så en trold og en ham her, der venter på figurreb med posten. Når denne her onkel engang bliver påklædt, så er han nok nemmere at gætte, tror jeg *120*