He, nej, jeg overvejer om det skal være det, eller det på linket. :-)
Men jeg har 25 forskellige farver garn efterhånden, to tre nøgler af hver, og lige nu bliver de brugt til alt muligt andet.
Men jeg har jo et langt liv foran mig, så.... :-)
Nette
Printable View
Blev det trevlet op Tina ???*120*
Det ser spændende ud med de zigzag striber.
Jeg tror, jeg har den hæklemetode i en eller anden hæklebog.
hvor er tæppet i linket flot, det vil jeg helt sikkert gerne kopirere en dag ;-) især en dag, hvor jeg har diverse rester liggende, elsker restetæpper, fordi de bliver så uforudsigelige.
synes nu også at dit tæppe så flot ud, men hvis du ikke brænder for det mønster, så prøv det her
http://www.garnstudio.com/lang/dk/vi..._id=42&lang=dk
jeg lavede selv sådan et tæppe, som var en julegave til min mor, men kan selvfølgelig ikke finde billedet lige nu !!
Tak skal du have! Jeg har gemt linket. Det kunne også bruges til et sjal eller en poncho. Men jeg ville nok bruge en tyndere hæklenål og så prøve, om jeg kan passe mønsteret til det.
det kan fint bruges til tyndere garn og finere nål. jeg har lavet et lille sjal i noget uldstrømpegarn, som blev superflot :-)
Jeg har kastet mig ud i et dukkevognstæppe ala rippel, men om det er "det rigtige" ved jeg ikke, har ingen opskrift, så det er sådan lidt på gehør. Jeg bruger en masser små rester i bomuld, røde, cherise, orange og gul, og hækler trådene med ind når jeg skifter farver, så der bliver kun opslags- og afslutningstrådene der skal hæftes. Det er i fastmasker så det tager lidt tid, og så har jeg gevaldige diskussioner med alle mine killinger om hvem der har ret til garnnøglerne, så det bliver ikke til så meget i øjeblikket, for nu kan de nemlig selv hoppe op i sofaen.*120*
Skal prøve at tage et billed når jeg kommer hjem i eftermiddag, og lægge det ind her.
tænkte, at I lige skulle se, at man kan moderere opskriften. sådan kom mit sjal/halstørklæde til at se ud.
den røde udlfrakke er også et selvsyet projekt *120*
Virkelig flot tørklæde :-)
Flot tørklæde !
Her er hvad jeg har gang i, med dukkevognstæppet. Det krævede liiige lidt, at få plads til at fotografere.*120*
ja jeg er også helt målløs. det er simpelthen super flot !
Mega flot dukkevognstæppe missemor.
Har lige læst hele tråden, det er sjovt det mønster kommer frem igen.
Jeg har et tæppe130 x 210 cm, der er hæklet af min farmor for ca.25 år siden, hun lavede 6 stk, en til hver af os børnebørn.
Det vil jeg lige vise jer.
Det har lagt fast på sofaen siden, er brugt mange gange kolde vinteraftener.
Vedhæftet fil 45377
Vedhæftet fil 45378
Super flot dukkevogns tæppe
sjovt at se mønstret igen jeg lavede et barnevognstæppe til min egen søn i 1990 men desværre har jeg ingen billed af det for det kunne ha været sjovt at vise frem.
Dengang valgte jeg mønstret fordi min mormor havde lært mig det for år tilbage hvor hun brugte til gæste håndklæder så det blev jeg også sat til at prøve*120*
(qweJa så fik jeg da lært noget nyt idag. Har hæklet rigtig mange håndklæder og et par tæpper i det mønster; Men kendte ikke navnet på det.
Sikke nogle søde tæpper og et flot halstørklæde. Der er vist et par killinger, der også godt kunne bruge et zigzag tæppe.
Jeg har heller aldrig hørt det navn før.
Tak tak - ja v ier landet her i Allerød i eftermiddag efter nogle dejlige dage ved Vesterhavet.
Mon ikke jeg kommer igang med tæppet igen engang (R)