Jeg kunne godt tænke mig at lave denne taske - Bente, jeg har tilladt mig at bruge et af dine billeder, håber det er ok (?!)
Men hvad hedder tasken - og ligger den under download?
Hvad for noget garn kan man bruge til den (foruden hundeuld
Printable View
Jeg kunne godt tænke mig at lave denne taske - Bente, jeg har tilladt mig at bruge et af dine billeder, håber det er ok (?!)
Men hvad hedder tasken - og ligger den under download?
Hvad for noget garn kan man bruge til den (foruden hundeuld
Det er nu altså søde tasker, Hundeuld har fået lavet der.
Jeg har et problem med at give mine taske opskrifter fra mig, ikke at i ikke må få dem, det må i meget gerne
Men jeg har forsøgt at lave dem i almindelig uld garn også, og så passer opskriften bestemt ikke
Jeg er bange for, hvis jeg lægger den ind opskriften, så vil der være nogen der over ser , at den skal laves af håndspunden garn, og dermed får ødelagt deres ting, det kan kun give ØV tegn til mig men hvad syntes i ...
Øv hvor er det ærgerligt ..
Jeg tror du har ret i at det er noget man overser og så forventer man sig noget helt andet end det resultat, man får - selvom jeg synes det er ærgerligt.... men selvom den lilla taske også er sød, så ser den unægteligt noget anderledes ud en den lille buttede
Jamen har du så en opskrift på den buttede???
Altså på 100% eget ansvar, i skal ikke komme og sige den blev ikke som din, for den er til mit eget håndspunden hund og får garn (Å)
slå 4 luft masker op dan kæde
8 stangmasker i den kæde
så 2 stang masker i den første stang maske - rundt -
så øger man på den måde 2 stangm ned i den foregående 2 stangm. i de efterfølgende 2 stang masker - 2 stangm, i den næste stangm. -osv
ialt 19 omgange
lav så hank på den måde du slå 14 luftmasker op, og springer 14 stangm. over, og så hele vejen rundt igen 3 omgange
sådan 2 stk laver du.
kant : slå 5 luft masker op
hækel frem og tilbage, mål på tasken så kan du se hvor lang den skal være, sådan ca fra hank hullet til det amdet hank hul.
sy sammen vaskemaskine 50 grader med 3/4 dl flydende brun sæbe, så er tasken der
i guder hvis i kan forstå den opskrift, så er i dygtige, spørg.... (Å)
MEN ALTSÅ PÅ EGET ANSVAR
Selvfølgelig er det på eget ansvar. Jeg vil bare lave en der ligner lidt, Bente.
Må man spørge hvorfor du bruger flydende brun sæbe i vasken, er det for at det filter bedre, eller fordi det er dit eget uld ???
Opskriften den er da nem nok at forstå.
Jeg syntes det flydende brune sæbe giver en bedre fitning, men det er jo min mening...
Ok !!! det vil jeg da prøve næste gang, så kan det jo være at jeg bliver enig med dig. Thi Hi
Er den hæklet?! Det var jeg slet ikke klar over - jeg troede at den var strikket.
Jeg vil nu også prøve - og selvfølgelig på eget ansvar - tak Bente
Troldemor taske
Jeg fik en ide ved at se Olivas lænke taske,
Her er så min , den er lavet af forskellige garn rester i lænkerne, og de har alle forskellige mål.
En bådshage fra Aldi tilbud i denne uge slutter den af, i den har jeg hængt en kabinehage, med en mønt til indkøbsvogn og en reflex er også på.
Alt er lavet i mit håndspunden garn.
Den rejser herfra en af dagene .... HVORHEN
Den er da bare SÅ flot. Jeg vil også strikke lænker! Kan jeg lave dem på en strikkelise? Min far har drejet en fin strikkelise til mig i træ, den må jeg ha i brug..
hej hundeuld det er bare utrolig
det er kun fantasien der sætter grænser, jeg er vildt imponeret over det fine arbejde du laver, ja også i andre, jeg glæder mig til at få degitalkamera, men vi skal først lige have ro på hjemme fronten, og så skal jeg også lærer at bruge det jeg glæder mig vildt til at vise jer piger hvad jeg laver og det er mange forskellige ting men tasker har jeg aldrig prøvet at lave eller min fantasi har ikke lige gået i den retning
endnu engang hundeuld den er bare så fin
Hold da op en smart taske.
Du kan bare det der med garn.
Det er skide godt med de lænker.
Hvem mon den heldige ejer blir (H)
Det her indlæg skulle egentlig have været først... viste ikke rigtig om det skulle være med, men her er det
OPSKRIFT:
men uden ansvar (Å)
Håndspunden garn får og hund - pind 8 - alt i ret
slå 3 masker op, tag så ud i begyndelsen af hver pind efter at have strikket 1 maske, gør det til der er 50 masker
strik derefter så langt som du vil have tasken, obs ca 1/3 mindre efter filtning.
Sy den sammen i siden .
Strik lænker, så mange, at det dækker tasken. se billedet.
Men altså uden ansvar for maskin spundet uld....
1. Sådan strikker man lænker
slå det antal masker op du vil, strik 4 pinde, og luk løst af.
2. Når sådan en taske skal tørre så tager det lang tid, så jeg prøver altid at finde noget det kan være åben på, her er det en gammel dukkevogn
3.
Ja jeg har ihvertfald mødt én for nyligt, som den ville klæde rigtig godt Jeg har sendt lidt særligt støv i taskens retning, så den forhåbentligt kommer til rette sted
Den er rigtig fin, er den!
Mener du en der har været på Bornholm for nylig Zep (H)
Den luner godt på ryggen når man cykler på ladcykel, den er jo lige til at slynge derom... men jeg kender jo ingen (Å) med ladcykel... måske (Å) hvem ved (Å)
Er der ikke noget med, at hvis man siger ønsker højt, så går de ikke i opfyldelse?
Det Gør Jeg; Jeg Kender En Med En Ladcykel.
Man kan jo bare hviske det lige så stille, så sker der vist ikke noget.
(H) troldemor (H)
De der lænker, dem skal jeg lige have en gang til, de er strikke vandret ik', så det har slet ikke noget med en hestetømme at gøre ?
Jeg er nog lidt langsom i opfattelsen!!!!!!!!!!!!!
Jo, de er strikket vandret, jeg strikker dem på strømpe pinde, den store der går ned om tasken er på en rundpind,
men de er utrolig lette at lave, og man kan jo også strikke den sammen som jeg har brugt en bådshage til.
Egentlig kan de også strikkes på 2 pinde, også syes sammen hvis man vil det.
tak tak tusen tak for beskrivelsen af länken...det dejlige billed siger bare allt...mon ikke det kan bruges til en lille läkke taske i hundeuldsfilt (jeg har nämlig gemt det til noget ganske särligt...kan det som ren hundeuld filtes på samme måde som ren fåre/lammeuld ???
Du kan fint gøre det med ren hund HVIS det har en god længde 6 til 7 cm.
Men jeg syntes det bliver flottes med får og hund, men det er jo også bare min mening
Så forstår selv jeg det, nu skal jeg vist besøge min garnhandler i morgen, var lige forbi lørdag, men butikken var lukket fordi hun var på kursus.
Ja, og det er bare super dejlig vi kan få ideer fra hinanden, det er jo det rokken.dk er beregnet på... og når vi kan , så læg din opskrift herind...
Jeg fik ideen til lænkerne fra Olivias lænke taske..
Ih du glade vanvid, jeg har lige modtaget verdens lækreste taske.
Hold da op hvor er jeg glad TUSIND TAK.
1.Verdens flotteste taske, lige ind af min dør. TAK
Jaaaaah mit ønske gik i opfyldelse
STORT tillykke søde Linda.... næsten lige så smuk som MIIIIN
Godt du kan bruge den, gør mig lige en tjenste at slide den op, når du har gjort det, får du en ny...
Har lige lavet 3 tasker, syntes i skulle de dem.
De hvide har jeg jo lagt ind før, så dem skriver jeg ikke om, men den brune, jeg havde det så skægt da jeg lavede hanken, det er først 200 masker slået op på en rundpind, og så strikket rundt, bare 3 pinde, lukkede den.
Dernæst begyndte jeg at hækle løkkerne 20 luftmasker, fat i den foregående løkke og den store, så 1 række fast masker også ellers derud af, indtil løkkerne er lige så lange som den store.
Tasken er lavet ved at slå 12 masker op, alt er strikket i ret.
tag 2 masker ud på hver pind til der er 60 masker, strik derud af ialt 74 riller = 158 pinde, mønster kan man jo selv lave, jeg har valgt lidt af det lyse garn i hjørnet, for at bryde det brune.
Sy sammen, 50 grader i vaskemaskinen med 3/4 dl flydende brunsæbe.
Træknapper kan jo kun værer fra Steffen (kld)
Obs. lavet i håndspundet garn.
1.
2.Hanken går indunder klappen foran,
jeg bruger en af løkkerne til at holde på knappen
3.et godt sted at tørrer
Wauuu...
Den brune er helt fantastisk...
Hold op den er skidesmart.
Jeg kan godt lide når man opfinder, samtidig med man strikker.
Den er blevet rigtig flot.
Jeg har aldrig strikket en taske efter en opskrift, det mener jeg er ok hvis man ikke selv kan finde på.
Ellers er det sjove, den forskellighed, der opstår, når man improviserer.
Og så er der aldrig to der er ens.
Det er 1000% sjover at lege, end kopier hele tiden...
det skriver jeg gerne under på (nvb
Hvor er den altså smuk (den grå) Men som vanlig
flotte tasker fra dig ! (H) Stor inspiration for vi andre !!!
Sikke nogle flotte tasker, og tak for inspirationen Hundeuld.
Jeg kommer nok til at efterligen dig en dag. Thi Hi !!
ja det er sørme nogle rigtigt flotte tasker, waauuw
Wauv..
Hvor er de altså flotte!
Må indrømme jeg nok også kommer til at efterligne en dag.
Kædehanken er fantastisk- det må jeg prøve.
Ja det er dejligt at få inspiration fra andre.
Vi låner lidt ideer, rundt omkring, og sætter så sit eget præg på.
Det er nemlig lige det, det handler om.
Og når vi nu har nogle der er så dygtige, kan vi jo altid låne lidt ideer