Tillykke (H)
Hvis ikke Rokkesines babyer skulle komme til verden 1. april, hvem skulle så.
Mon fødselshjælperen udskriver en konkurrence om hvad de kære små skal hedde?
Printable View
Tillykke (H)
Hvis ikke Rokkesines babyer skulle komme til verden 1. april, hvem skulle så.
Mon fødselshjælperen udskriver en konkurrence om hvad de kære små skal hedde?
Jeg kan fortælle jer, de har fået navn (H) , indenfor trolde verden giver man trolden navn lige i det de bliver født ,
man hvisker navnet i øret på barnet ,
men jeg har helt glemt at fortælle det er 2 drenge og 1 pige.
Der skal holdes fest for de her 3 inden længe, og så råber Rok navne højt på dem
Åhhh ja, man glemmer jo rent at det er troldebørn - de dejlige små - så selvfølgelig har de fået navne.
Hvad ønsker Rokkesine sig i barselsgave (z)
Skal hilse og sige hun da godt kunne tænke sig sådan nogle små eventyr skrevet af folk, hun kunne læse op for rollingerne (H)
Meget gerne trolde historier
Jamen så må jeg se om jeg kan grave en digter frem.
Må det være løgnehistorier, eller fra det virkelige troldeliv
Hr. Rokkesen og fruen ønskede sig sådan et lille barn , de havde prøvet i mange år uden held , men så en dag kom deres skytsengel.
Jeg skal lige fortælle at de boede ude på landet med vand i gården og tællelys på bordet .
fru rokkesen havde meget ondt i maven og den var meget stor ,
Hr. rokkesen blev meget bange og tilkaldte lægen fra den nærmeste by
Det tog sin tid for lægen at finde frem til det lille hus , men i tide ,
veerne var begyndt , Hr. Rokkesen og lægen gjorde alt klart til den store begivenhed .
Så udbrød lægen , nu sker det , kom med staldlampen så jeg kan se hvad der sker , som sagt så gjort ,
der kom den første lille trold , helt perfekt med hale og det hele,
kort tid efter kom nr. 2 lille trold , alt var i orden , det var det sagde hr. Rokkesen og gik hen til det lille bord midt i stuen ,
nej nej sagde lægen , kom her hen med lampen, der kommer en til , og Rokkesen måtte tilbage til barselssengen .
da nr. 3 kom til verden gik rokkesen med staldlampen , hvor hen spurgte lægen ,
bare væk sage rokkesen lidt surt , det er lyset der tiltrækker dem ,
og det blev ved de 3 små søde troldeunger .
Den var god jeg griner stadig.
Herlig herlig bliver lagt i deres lille bog.....Tak skulle jeg sige...
Tillykke med de små,og godt at fødslen gik godt.
Håber de må trives, og at vi må følge med i deres opvækst.
Vi rokker er jo meget nysgerrige....
Vi takker da så mange gange mor og jeg for jeres hilsner. Glæder mig til at læse historier for ungerne, den er bare herlig Steffen, og så gu så sand som den er skrevet, godt jeg ikke blev der længer med den "løvte".
(x) Men så kan jeg da godt fortælle jer, det er ikke bare sjov at få sådan nogle trolde, vi har alle 3 hænderne fulde, de kan holde os til ilden, jeg begynder at forstå hvordan Rokkesine havde det, da hun have dem i "vommen"
1. Kors hvor de kan skrige
2. Nis er god til at få dem til at bøvse
Hej kære fætter tillykke med de vidunderlige små troldebørn.
Jeg var lige ude og rulle en tur på rulleskøjterne, da jeg hørte at i havde fået trillinger
Jeg blev så overrasket at jeg røg lige pladask på rumpetten AV AV AV (F)
Nu er jeg mega spændt på navneråb, du husker vel, at der skal hidkaldes en rigtig heksekone, som skal koge bryggen? Ellers ved du godt hvad sker.
Men hjertelig tillykke
Hilsen din kusine
Ih du milde Håber ikke, der skete alvorlig skade...
Hvor mon man får fat i en heksekone
Ja det ved jeg heller ikke men det ved trolde vist alt om
Jeg tror man skal forhøre sig ude i skoven, måske kunne man spørge Danielle Druehyld i Rold skov.
SKØNNE beretninger søde Linda - jeg kluk-griner, så jeg snart tisser i bukserne *GGGGGGGGGGGG*
Er skøjte-prinsesse en trold?
Ja skøjteprinsessen er en trold, det er forresten min datter Vimmer der har inspireret til den. Derfor hedder den Vimse.
Jeg er blevet kaldt frem fra mit gode gemmested, lang væk hvor stjernerne blinker og månen lyser.
Jeg læste i troldetidende at min søde grandkusine, har fået trillinger.
Det er ikke så ofte jeg kommer frem, men denne begivenhed, fik mit gamle støvede hjerte til at slå.
Nej nu må jeg da lige, ih du godeste, har i fået trillinger.
Jamen så tillykke.
1. åh jeg fejrede, så jeg fik ondt i maven.
SUPER flotte trolde, hekse osv....
Kender INGEN, der kan som dig Linda
Der er sørma kommet gang i troldeverden efter den trilling fødsel.. herligt at hilse på jer alle, håber i kommer til NAVNRÅB
Yeeeee en häx af den helt riktige slags....ummmmmmm hun er cool, så kan det vist ikke blive meget bedre (det er nästen så jeg har lyst til at tviste rundt om mig selv...hvordan man nu gör det)
Sikken herlig læsning, man kan ikke undgå at blive i godt humør.
(D) Stort tillykke
Hej søde Rokkesine, det kunne have været mine børn.
Hvis ikke den nævenyttige trold, havde fordrejet hovedet på dig.
ps. jeg glemmer dig aldrig.
Tillykke søde børn, hvor er det dejligt at der atter er småfolk i familien.
Sigrid
1.
Også et hjertelig tillykke, herfra gamle olde.
Jeg håber da vi ses allesammen til navneråb.
Olde
2. Uh da jeg så denne kvinde, trak det godt nok i mine gamle snore.
Jeg sprællede helt vildt op under loftet.
Du er da helt eventyrlig, med dit nye look " er du sikker på du ikke er en trold"
Hilsen en gammel sprællemand
Åh jeg havde nær glemt at sige tillykke med børnene.
den kvinde gør mig gal.
Herlige beretninger fra troldeverdenen.
Jamen jamen jamen.... du har MANGE skønne dukker.
TAK at du vil dele synes af dine flotte dukker
Jamen jamen jeg har jo ikke holdt NAVNRÅB endnu, hvordan pokker er har i alle sammen fået det at vide . (n)
TAK for jeres hilsner, og i er hermed indbudt til NAVNRÅB, hvornår det bliver, kommer der besked om, og den kommer her på rokken, for når i kan finde herind i vores troldebo på rokken, så kan i også finde herind for at få tidspunktet. (ghf
Hvor er det dejligt at se dig igen gamle Olde, det er meget længe siden vi mødtes i Rusland, hvor du gav mig en ørefigne...
Dejligt at hilse på hele jeres store familie ... er der ikke flere rundt omkring
Jo der er da et par stykker mere, jeg ved ikke om de er generte.
Men der er da både Helge handymand Strikkelise( men hun er nok gået i hi)
Der er da også et par engle et sted i denne verden.
Og måske et par gamle i mine gemmer.
Ja jeg er jo lidt beklemt ved , at hr. Rokkesen sådan mener, at lyset er skyld i, at der kom mere end en.
Men søde Rokkesine, de er nu så skønne alle tre (H)
Lysende hilsen fra Bornholm
Amalie
Sikke flotte trolde, der bor her rundt om i landet. Gid at et par stykker af dem boede her hos mig.
Og hvilke historier de da kan
Her hos mig er der stor glæde blandt engle. De danser rundt på reolen af bar glæde.
Håbets engel, som blandt os mennesker hedder Emilie sender de kærligste hilsener mens Fredens engel, som her i huset hedder Freja, allerede har gang i strikkepindene.
Er der noget der gået min næse forbi........eller mangler vi stadig navneopråbet?
Nej Navnråb er ikke sket endnu, den store troldmand skal jo komme fra den store verden....
Og han er mange tusinde år gammel, så det går ikke så hurtigt
Jeg har fået besked fra troldeverdenen.
Han er på vej til Ulsted.
Jeg har fået en bestilling på en ny vandrestok.
Den gamle var træt og kunne ikke mere, så den skal skånes.
Derfor har jeg gået flere timer, i Ulsted mose, og set mig om efter en ny vandrestav.
Men der kom ikke nogen og bad om følge.
Så min tur gik videre til Dølen, det er en gammel ulvegrav lige ved siden af kirken her i Ulsted, hvor de sidste ulve blev stedt til hvile.
Og her mødte jeg denne herlige stav, som jeg lige skal give en kærkig hånd, og pustet nyt liv i, til den gamle troldmand kommer her.
Jeg håber at se ham her i påsken.
Og den bliver troldmanden glad for , den ligner meget den gamle, godt du kunne finde den i ulvegraven, det giver den jo også særlige krafter..
SYNK - ved ikke rigtigt. Tror jeg ville blive BANGE, hvis jeg mødte en mand/trold, med SÅ en uhyggeligt stav......
Respekt for den, som denne stav følger med - den ser ud til at være en troldmand værdig. Gav Dølen frivilligt slip?
Ditto her.
Men nu ved jeg jo hvem han er, så det hjælper jo.
Håber han snart kommer frem
Respekt for den, som denne stav følger med - den ser ud til at være en troldmand værdig. Gav Dølen frivilligt slip?[/quote]
Ja Zep der var ingen problemer, den ventede bare på at blive fundet.
Den har lagt der i flere hundrede år, og ventet på sin rette ejer.
Nu er dens dvale overstået, så nu skal der pustes liv i de matte øjne.