Jeg er stadig i gang med strømper og et par sjaler/plaider og vist nok også nogle andre ting, som jeg finder.
Printable View
Jeg er stadig i gang med strømper og et par sjaler/plaider og vist nok også nogle andre ting, som jeg finder.
Vedhæftet fil 98237 Fått begynt med grønt igjen.5 omganger til,så skal det lages økning til skrittet.
Vedhæftet fil 98238
Et par striber mere på det sidste ærme.
Der kan vist blive et par stykker med gult af disse rester.
Vedhæftet fil 98241
Jeg har fundet garnet frem til luffer, skal lige snakke alvorligt med mig selv, så jeg kan komme igang
Vedhæftet fil 98242
Vedhæftet fil 98243
Endelig blev den færdig.
Og nu vokser det lidt den anden vej. Opdagede, at jeg havde tabt en maske. Ville prøve at redde den ved at tage alle maskerne over på en rundpind. Nu er maskerne tilbage på strikkeringen, men må nogle omgang tilbage. Ellers får jeg fejl i det.
Men det skal nok komme til at vokse mere.
Vedhæftet fil 98244
Jeg har fået nok af at strikke striber så nu er jeg begyndt på et par ensfarvede strømper.
Jeg fandt en stor rest blåt garn, som jeg er begyndt med og så bruger jeg de lilla rester ind imellem. Det skal nok blive til et pandebånd/ørevarmer.
Så fikjeg slået optil et par vanter
Vedhæftet fil 98245
Så er vesten/slipoveren endelig færdig Vedhæftet fil 98251
Flott vest Bente Kristine. (39) Har begynt på fellingen på ullbuksen.Akkurat nu angrer jeg på at æ ville lage monsterbukse.Må jo sy maskesting.Men den tid den sorg. *120*Vedhæftet fil 98252
Vedhæftet fil 98253 næste projekt begynder med at hæfte en masse ender på det, der er tilbage fra en optrevlet ufo.
Uha børn og børnebørn på besøg hele weekenden, har ikke givet meget tid til strik
*307*
Jeg strikker meget på strømperne. Er nu i skaftet. Jeg tror, jeg mangler ca. 6 cm før de er færdige.
Har været på forlænget weekend, men nu er jeg tilbage ved strikkepindene, så den første gule halsedisse bliver nok færdig i dag
Tak Bente Kristine (z)
Det er et godt og nemt mønster med meget lidt montering. Dog havde jeg ikke tænkt på at striberne bliver bredere og bredere jo færre masker der er på pinden (33)
Tror den næste bliver i ensfarvet garn - så er det da muligt at lave evt. striber lige brede.
Den gul-brune halsedisse blev færdig i aftes, så nu har jeg et lod mere i denne måned. Jeg har slået masker op til den næste halsedisse i brune, hvide og gule farver. Som Inge skriver, man bruger ikke meget garn til en halsedisse, og jeg prøver at lave dem så høje, at de kan trækkes lidt op om ørerne.
Vedhæftet fil 98254
Starten på et sjal - færdig størrelse uvist Vedhæftet fil 98255
Inge K: en god ide med at bruge firkanter i et sjal. I Aarhus får vi også UFO-firkanter ind, og der er jo sjældent nok til et tæppe. I får lige her et kig på næste halsedisse.
Vedhæftet fil 98256
Vedhæftet fil 98257
I går fandt jeg lige et enkelt ngl. baby merino der kan blive til en lille babyvest i str. 0-3 mdr.
Måske kan der også blive et lille pandebånd.
Jeg kan huske at Bente "Hundeuld" brugte hæklede firkanter til huer, halsedisser og håndledsvarmere/fingerløse vanter.
Vedhæftet fil 98271
Så kom vanterne et lille stykke længere, så mon ikke de bliver færdige
Jeg mangler kun ca. 2 omgange rib. Så kan jeg lukke strømperne af.
Så skal jeg finde på noget hurtigt til de sidste 5 dage.
Og her er strømperne, besked 28: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...hon-2022/page3
Så fik jeg et lod i denne måned.
Er ved at strikke en halsedisse. Den skal nok også blive færdig.
Vedhæftet fil 98277
Der blev også til et pandebånd sammen med vesten.
De her firkanter er meget små og var en del af en kjole hvor strikkeren var kørt galt i opskriften. Vi forsøgte at gøre den færdig, men det var ikke til at finde hvor det var gået galt, så den blev trævlet op. Det gav ingen mening at trævle de små firkanter op og de bliver til en fin detalje i sjalet.
Vi har brugt større firkanter til pandebånd og håndledsvarmere, hvis der var for få til tæpper.
Den model brugte jeg til undertrøjer til mine da de var babyer - strikket i uldgarn.
Det er sjovt som nogle opskrifter går igen fra generation til generation - det samme med djævlehuen og halstørklædet der har huller i den ene ende til at putte den anden igennem (ved ikke om den har et navn) I samme kategori hører Bente Hundeulds pøjer, det er også en gammel opskrift.
Den brune-hvide halsedisse er klar til konkurrencen. Må se, om jeg når endnu en, der er i hvert fald slået op.
Vedhæftet fil 98284
Sjalet skrider fremad. Den bliver en 'tone-i-tone' sag Vedhæftet fil 98285
Vanterne snart færdige og måske, hvis jeg sætter turbo på pindene i morgen, kan de være klar til tirsdag (den20.)
Vedhæftet fil 98286
Jeg skal se Donning Elizabeths begravelse i dag. Men jeg strikker samtidig. Så halsedissen bliver færdig til i morgen.
Det skrider fremad ((O)) Vedhæftet fil 98287
Jeg lukker snart halsedissen af.
Måske jeg får den strikket færdig i morgen tirsdag. I eftermiddag kunne jeg sidde ude i septembersolen og strikke.
Vedhæftet fil 98288