Mit reste-tørklæde er færdigt, mange ender er hæftet. Dejligt med endnu et lod og i tænkeboks over næste lille projekt.
Vedhæftet fil 98057
Printable View
Mit reste-tørklæde er færdigt, mange ender er hæftet. Dejligt med endnu et lod og i tænkeboks over næste lille projekt.
Vedhæftet fil 98057
Tour de aflukning. Færdig med strømperne.
Se besked 19 her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...579#post400579
Bagefter har jeg strikket lidt mere på pandebåndet. Det skal være bredt nok inden jeg lægger det dobbelt og lukker af.
I dag slæbte jeg hele molevitten ud i haven i skyggen og nu er jeg færdig med begge ærmer, på nær ribkanterne (H)
Jeg er lige gået i gang med en spiral hue på min gule strikkering med det "laksefarvede" akryl garn, jeg købte en dag i Netto. Det er nærmest en mellemting mellem orange og lyserød.
Mit næste lille projekt bliver en halsedisse i mere afdæmpede farver. Tænk sig, hvis vi en dag får brugt alle de små rester...
Vedhæftet fil 98059
Jeg har fundet nogle indesko, som kan både hækles og strikkes.
Se her i min tråd: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...6klede-indesko
De må kunne bruges i krisecentre. Man kan nok tilpasse dem efter forskellige længder og bredder på fødder.
Super flot Inge K ((O))
Ja det må du nok sige StrikkeBente - det ville være flot ((O))
Det lyder rigtig spændende med den nye hue du er igang med Strikkelene ((O))
De sko ser meget søde ud. Og det ser ud til at man kan lave dem på forskellige måder (mønstre). Både de strikkede og de hæklede.
I dag blev jeg endelig færdig med trøjen - strikkearbejdet altså.
Jeg er begyndt på at hæfte ender men bliver ikke færdig i aften. Måske i morgen (t)
Og jeg er bare ikke kommet længere på mine vanter, ferie og børn, børnebørn krævermin opmærksomhed
*103*(sk)
Jeg strikker klude til salg, så jeg når ikke så meget til konkurrencen.
Jeg strikker videre på hue og pandebånd/ørevarmer. Mens jeg følger med i Tour de France.
Så er der fest - trøjen er færdig *103* Vedhæftet fil 98060
Nu vil jeg i gang med noget lidt mindre.
Den er rigtig flot, Inge.
Inge K - flot trøje
anje03 Familie skal der altid være rigtig god tid til (k)
Bente Kristine - husk klude du strikker til salg til fordel for de hjemløse tæller også med som lodder((O))
Inge K - Super flot trøje (39)
Besked 113 her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...638#post400638
Så blev spiralhuen færdig og jeg har stadig mere af det garn.
Mit lod nr. 2.
Det er flotte ting der bliver lavet herinde, håber jeg kommer videre med mine vanter den kommende uge
Min halsedisse er klar til konkurrencen. Der ligger flere rester og venter på at blive brugt, så den næste halsedisse er sat på rundpinden.
Vedhæftet fil 98067
Vedhæftet fil 98069
10 klude er er solgt, det er 300 kr til indkøb af strømpegarn.
Bente K: dine karklude-pinde er så flittige, tak for indsatsen.
Halsedissen voksede i aftes i frustration over fodboldkampen
Vedhæftet fil 98070
Nu skal jeg snart op og strikke på det blå pandebånd/ørevarmer (med småfejl). Men skidt med det, når den bliver lagt dobbelt, så kommer fejlene indvendig.
Næste strikketøj Vedhæftet fil 98078
Mønstret er en trøje men jeg laver den til en slipover.
Nu skal jeg da vistnok til at skynde mig med at komme igang med de vanter, men er pt lidt bidt af karklude til mine døtre *Kk*
Ja, jeg forsøger at få noget færdigt til efter ferien som jeg kan inspirere med på depotet. Jeg vil gerne have flere til at strikke trøjer og især veste og det kan måske give nogen blod på tanden.
Vesten, jeg er i gang med nu er meget nemmere at sidde med end trøjen. Garnet er tyndere, meget blødt og elastisk og her skal jeg ikke bekymre mig om at få garnet til at slå til.
Mit pandebånd/ørevarmer vokser også lidt efter lidt hver dag. Jeg skal kunne lægge det dobbelt før jeg lukker af.
Halsedissen i pink striber er klar til konkurrencen. Tænker, næste lille projekt er et boble-pandebånd, hvor ribben bliver i grøn og resten i brunt for at få resterne brugt.
Vedhæftet fil 98079
Så fik jeg gjort ribkanten færdig på vanterne
Vedhæftet fil 98080
Æ er så imponert over deres iver. (39)
Og jeg som troede at strikkeklubber kun er af det gode *151*
Det er i hvert fald ikke en god ide når man laver en strikkeopslagning. Jeg fik vel slået op til ca. 1½ trøje imens vi snakkede og hyggede os.
Det opdagede jeg først da jeg havde strikket 6 cm rib (med virkelig mange masker) og skulle til at tælle op til mønstret på forstykket.
Så nu er jeg så lige startet forfra og er sikker på maskeantallet passer denne gang.
Det er underligt at man kan lave så store fejl uden at opdage det med det samme (x)
Jeg har lige lukket pandebåndet/ørevarmeren af.
Foto kommer i morgen.
Her er pandebåndet/ørevarmeren
http://rokken3.dk/forum/showthread.p...689#post400689
Det er mit 3. lod.
I får lige et kig på boble-pandebåndet
Vedhæftet fil 98086
Vedhæftet fil 98087
Det går langsomt, men der er kommet et par striber mere på.