Så er jeg startet på et nyt hæklet halstørklæde også side by side knap 40 cm bred, dennegang bir den blå i enderne og lilla i mitten
Printable View
Så er jeg startet på et nyt hæklet halstørklæde også side by side knap 40 cm bred, dennegang bir den blå i enderne og lilla i mitten
Tofarvet patent er en langsommelig måde at strikke på - men det bliver lækkert Vedhæftet fil 96644
Det ser spændende ud, Inge.
Jeg ved ikke, hvor meget jeg får færdigt i denne måned. Måske vil jeg lade august lodderne gå videre til september.
Jeg er endnu ikke nået til hælene på damestrømperne og de andre ting er jeg heller ikke så langt med endnu. Selv om jeg strikker hver dag.
Næsten færdig (H) Vedhæftet fil 96646
Det ser rigtig spændende ud, Inge.
Inge K - den er flot.
Bente Kristine Tak, det er et stort kompliment fra én, der selv laver de flotteste klude (bdk
Jeg fik kanten lukket af og enderne syet ind, så nu skal jeg i gang med noget andet *306(x)(31)
Jeg er ved at strikke tommeltotter på de orange vanter. Nu er hverdagen jo begyndt igen, så strikkeriet er på lavt blus.
Vedhæftet fil 96647
Alle er da så flittige mens jeg bare holder strikkeferie herfra, men jeg er vældig igang med babytøj til kommende barnebarn, men fra søndag er jeg hjemme igen, og vil nok være lidt mere med herinde, *55*
Så er første nøgle hæklet , halstørklædet er nu 39 cm bred og 111 cm langt , jeg er gået fra mørk blå over lyse nuancer til en lilla nu slKal jeg den anden ved med næste nøgle
Næste par vanter er på pindene. De bliver ensfarvede i gammelrosa. Vejret tegner ikke for godt i dag, så måske jeg kan nå et par pinde. Der er ikke dårligt vejr, der er strikkevejr.
Vedhæftet fil 96651
Jeg strikker også meget når det regner, tordner og stormer udenfor.
Så kom regnen og tordenvejret. Og jeg strikker damestrømper
Så fik jeg hæftet ender på dehåndledsvarmere, de lå herhjemme og ventede på mig (smil)
Vedhæftet fil 96652
Vedhæftet fil 96654
Så er vanterne kommet lidt længere
Næste projekt bliver et par luffer Vedhæftet fil 96655
Vedhæftet fil 96656
1 par grydelapper fra mig.
Der er gang i vante-strikkeriet over det ganske land. I Aarhus må vi altid rationere vanterne, når vi pakker.
Så på med vanten..og i gang. Jeg kom så langt i weekenden.
Vedhæftet fil 96657
Jeg har travlt med strømperne. Skal snart strikke hælene.
Så skal der strikkes hæle
Vedhæftet fil 96658
Mangler kun tommeltotterne, så det når jeg nok Vedhæftet fil 96659
Vedhæftet fil 96661
Vanterne er færdige, så må vi ses, hvad jeg finder på til næste projekt
Vi plejer også at rationere lufferne i Videbæk, men i år tror jeg ikke det bliver nødvendigt. Vi har bedt om flere luffer og da vi har nogle dejlige strikkere, går mange glad og gerne i gang med at strikke luffer.
Jeg er også blevet glad for at strikke luffer - kan efterhånden opskriften udenad, så det går næsten af sig selv *237*
Vedhæftet fil 96663
Jeg er lige startet på en hue
Vedhæftet fil 96664
Jeg er nået lidt længere på mit tæppe, men der er et stykke vej endnu inden det har den størrelse jeg synes det skal være.
I dag har jeg været udenfor i det gode vejr og vasket tøj og farvet garn (:)
Det giver en masse korte og længere pauser, hvor jeg bare skulle holde øje med gryderne ind imellem.
Så jeg har strikket håndledsribkanterne til begge luffer og er nu klar til selve luffen.
Jeg strikker begge luffer på én gang fordi jeg ingen opskrift har, og så behøver jeg ikke huske på, hvad jeg gjorde på den første, når jeg kommer til den anden (xyk)
Billeder følger når jeg kommer lidt længere.
Vedhæftet fil 96665
Yeps... Så er jeg kommet hjem efter 2 uger på Kreta. Garn, strikkepinde og hæklenål blev medbragt mest i reserve til hvis vi skulle komme i isolation pga. covid19 - men heldigvis gik det ikke så galt.
Her er så et billede af hvad det blev til. 6 uglekroppe. Nu skal der laves øjne, de skal fyldes og lukkes... ingen ved hvornår - det er lidt svært at komme hjem... ha ha ha
Vedhæftet fil 96666
færdig med et tæppe.
Sikke et fint tæppe, Bente Kristine.
Mine rosa vanter er snart færdige. Jeg håber, det bliver her i weekenden. Privat har jeg et par projekter, der venter. Børnebørnene skal jo have nye futter til børnehaven, og Sarah-pigen er vokset ud af sin lune trøje fra sidste år.
De sidste par dage har jeg fået strikket så meget at jeg kan være bekendt at vise det frem (33)Vedhæftet fil 96667
Jeg blev bedstemor d. 7. juli og er i gang med at sy et sansetæppe til bettemand, så det går der en del tid med, men den er snart færdig og så bliver det tid til strikketøjet igen.
Inge, tillykke med bettemanden. I aftes blev de rosa vanter færdige. Næste projekt bliver vist ikke færdigt i denne måned.
Vedhæftet fil 96668
Inge K - tillykke med barnebarnet.
Tillykke med dit nye barnebarn, Inge.
Er han det første?
Gratulerer med barnebarnet Inge K. (ndk)
Mange tak for lykønskningerne *307*
Strikkelene nej han er nummer ti - den ældste er 23 (z)
Vi fik det første oldebarn i januar
I aften får jeg strikket *147*- til min yndlingsmusik i fjernsynet (jæp(43)
Vedhæftet fil 96670
Så blev de uglekroppe fyldte og færdige...
6 stk lodder blev det til