2 timer er sgisme da også lang tid i en uvant stilling fru hundeuld (n)*131*
Printable View
2 timer er sgisme da også lang tid i en uvant stilling fru hundeuld (n)*131*
God bedring med halebenet og din nakke.
Jeg kender godt det, at have ondt i halebenet. Det kan jeg også sommetider have. Jeg har slået det mindst 3 gange.
Den værste var engang, jeg faldt ned ad trappen op til vores hoveddør i Sorø. Nedenfor trappen havde min far lagt en træplade over et hul. Det havde regner, pladen var våd og glat og jeg var på vej ned ad trappen med vores hund, som jeg skulle lufte. Den luftetur blev ikke til noget. Jeg kravlede op ad trappen igen og ind på min fars kontor, hvor jeg sad og sundede mig til jeg ikke længere så sol, måne og stjerner. Øv, det gjorde så ondt, at jeg måtte sætte mig på et sofabord, jeg havde på mit værelse og derfra bugsere mig ned i sengen.
Ja Zep det var det , derfor har jeg simpelthen lavet mig et skema for dagen, særlig da vi har håndværker i huset de næste par dage - i dag tømmeren for at renover køkkenet med nye bordplader pga. vi ikke kunne finde et bordkomfur der passede ned i det gamle hul - i morgen elektrikeren for at få det sat til og fredag kommer der en med gulvspand og kno fedt, så skulle vi gerne være på plads lørdag.
Derfor max 1 time med hver del jeg træner - rollator turen går hen til nr 23 hvor de er ved at rive hele huset ned, for at komme i gang med at bygge et nyt, arbejdes folkene kommer med kommentar hver gang jeg når der hen , så som med sneglefart kommer man også frem, og tag nu 1 skridt mere for hver gang du runder os osv. meget venlig ment. Så hjem og løft armene . lige nu kan de kun komme ca 5 cm fra bordpladen, derfor har Jens fået mere arbejde, jeg kan ikke friser mig selv (Å) og så max 1 times håndarbejde 1 gang om formiddagen og 1 gang om efter middagen. ((O))
Måske en ide at få en "aflastnings pude" at sidde på ?
Ambitiøs, det er du altså (bdk Og nu kom jeg så i tanke om genoptræningsøvelserne dengang... Imponerende, hvad man kan (igen) ved at blive ved og ved og ved (med noget nær blod, sved og tårer). Det lønner sig, så længe man lytter til, hvad kroppen siger. Og der er jo temmelig forskel på ømhed og overanstregelse. Hils fra Bornholm i nr. 23 næste gang (så kan de jo tænke over, hvor langt du har været omkring *120* )
Så har du da lært noget igen - hvor meget kroppen kan klare - må sige du laver dig nogle erfaringer - men det er jo også kun fordi du prøver (bdk - du skal nok nå dit mål. ((O))
Det håber jeg Missemor. Nu har jeg 1 karklud færdig mangler at hæfte ender, slog op på den næste og fik strikket 3/4 fik så kigget nærmere på hvad jeg havde lavet............ 8 fejl var der hvor jeg ikke havde fået ordentlig fat i garnet, så den er hylet op igen, der kan man så se at man åbenbart bruger øjnene mere end man regner. nå så lærte man det.
min gemal har været alvorlig syg, men lungebetændelse, har ligget på flere sygehuse ca 80 dage, så det har været et langt forløb denne gang, er hjemme nu. MEN bl.a. er ben og arme svage kan ikke gå, så der er bare kommet hjælpemidler i huset, har genoptræning hver dag i vores bolig. Huskeren og talen er heldigvis kommet igen, der var 40 dage hvor dette var meget trist man troede ikke på han ville sig.
Min gemal har været / er musiker, han spillede med bandet i søndags, men fignerne ville ikke helt rigtigt, så der kom en voldsom hævelse.
o")
Jeg føler med dig ,trist at høre om det forløb, Nej vil sige dejligt at høre du bare VIL komme videre med bl.a strikkepindene (39) Bente hundeuld du er bare en sej dame der siger jeg vil ((O))
pas godt på dig selv ikke overanstrenge dig hils din mand Jens haven
Kærlig hilsen annibente
Tak skal du have Annibente
Jeg er ved at gå sur i at tælle skridt når jeg går, findes der en nem ikke for teknisk mekanik der kan tælle ens skridt.
Jeg ved ikke om du har smartphone eller ? der findes mange forskellige apps til dette formål. eller du kan være lidt mere old school og købe en skrittæller( pedometer) hos matas eller på apoteket.
Du har jo en smartphone - der ligger garantrisse en allerede, som Kvikkevik også skriver - men det kræver, at du har din telefon på dig, når du går, det virker ikke, hvis den ligger på bordet *120*
Øv jeg troede at den kunne tænke for mig også, jeg har altid telefonen med mig i tilfælde jeg har vovet mig for langt væk, så Jens må starte bilen for at hente mig. Hmm må vist prøve at finde ud af hvordan det skidt virker
.
Har du ikke en samsung - så kan det godt være du har en app som hedder Samsung Health i den er en skridttæller, ellers må vi kigge på det på lørdag, hvis du kommer på depotet.
Du er da en engel Morstrik TAK*131* har lige brugt 1½ time for at lede og har givet op ...
Jeg syntes også Bente giver den hele armen engang imellem nok lige rigeligt*120* men se nu her hvad hun har gang i lige nuVedhæftet fil 88938 den gule gik det fint med ingen bande ord fra den men den blå i guder , den blev hylet op*141* og nu er hun i gang igen med den.
Intet er så ondt, at det ikke er godt for noget - som man siger - så får hun da trænet garn-op-viklings-musklerne også *120*
*131* Sejt siger jeg bare *131*
Sikke en dag:
kl 5.30 ringede uret og jeg lå lidt og lyttede til hvordan vejret var og himmel og hav stod i et; nå tænke jeg ingen gå tur i dag.(Å) nå ud af seng og til den daglige bøvl med at tage bad i skulle bare se, jeg tror i skal have et par billeder af hvordan det foregår for jeg har sendt badestolen tilbage til hjælpe middel centralen .. det må komme en anden dag.
Vi blev færdige med ar få morgen mad og kørte mod de 3 steder vi skulle aflevere det ansøgte varmestuestrik, lande kl 10.20 på Køge sygehus i god tid for jeg skulle først være der kl 11*120* men KØGE sygehus har nogle forbandet lange gange og hvad brugte jeg tiden til, rende fra den ene ende til den anden, så 601 skridt ((O)) så der kom træningen igen i dag.
Kom hen til skranken med syge sikringskortet og ved i hvad jeg blev sendt hjem igen for lægen jeg skulle til var syg (Å) der er langt fra Odsherred til Køge; men vi må på den igen i næste uge, jeg tror bilen selv kan finde derned.
Er der intet sygehus i Holbæk? Eller hvad med det i Kalundborg? Det lyder voldsomt, at du skal helt til Køge.
Jo der er sygehus i Holbæk men de har ikke de afdelinger jeg skal på.
Hold nu op, det er lige før du skulle spørge, om ikke de har telefon på Køge sygehus (Å)
Jo de siger de har ringet; men jeg har ikke hørt den ringe selv om den lå i min taske der var ca 40 cm fra mig; men der lå en besked på telefon svaren som jeg først så da jeg åbne telefon for at tage mit sygesikringskort frem. Men vi kørt også hjemmefra kl 7.45 og beskeden på telefon svaren kom kl 9.55, det tager godt 1 time og 20 min at komme derned, så vi var jo kørt hjemmefra for længst.(Å)
Jeg lovede at jeg ville vise hvordan jeg få redet mit hår der er noget rod, da det er blevet klippet og barberet af x3 , jeg glæder mig det gror ud så der kan blive lidt styr på det; men langt hår får jeg ikke mere, for mit hår er blevet meget meget tyndt i hvert tilfælde i mine øjne, da jeg var vandt til at have kraftig hår hele mit liv.
Vi begynder sådan ser det ud når jeg når badeværelset om morgen Vedhæftet fil 88954
Så kommer det første problem for jeg kan ikke få mine arme op så jeg kan rede håret som man almindeligvis gør
Jeg bukker mig ned mod bordet, så armene hviler på bordet Vedhæftet fil 88955 og så flager børsten bare rundt jeg håber jeg rammer det hele.Vedhæftet fil 88956
Så skal jeg have det om bag på hoved Vedhæftet fil 88957 da må den ene arm støtte den anden.
Jeg har valgt at bruge en hårbøjleVedhæftet fil 88958 og så sidder den der men det er jo mening den skal op på hoved Vedhæftet fil 88959 så igen ned på¨bordet og lade armen hvile på bordet Vedhæftet fil 88960 og så fik jeg den på plads Vedhæftet fil 88961
I skal ikke have ondt af mig,*120* det gør ikke ondt at gøre det, det er bare bøvlet, jeg viser bare her hvordan man kan gøre det hvis det kan hjælpe en anden.
Jeg var ved lægen i går og fik grønt lys for at skippe al det forbandet morfin som jeg har gået i tåge med i 2 måneder . Jeg er dog nød til at have noget for smerte i muskulaturen, jeg har ikke ondt i selve såret mere. (H)
Du finder da også på en løsning på alt - sejt gået ((O))
Nød lærer nøgen kvinde at spinde ((O))
Kan man så skippe morfinen fra dag til dag eller skal den trappes ned? Fantastisk nyt, at såret ikke gør ondt mere (bdk
Morfinen må ikke skippes fra det ene minut til det andet så får man ryste tur og fryser som man var på Nordpolen, hvorfor jeg kan det er fordi jeg i det smug stille og roligt selv har tappet ned næsten uden at orientere min læge sådan om det (R) jeg har haft morfin i alle mulig dosis både som depot medicin og almindelig, så væk med depotet morfin prøve det almindelige og lige pludselig var depot medicinen væk og jeg kørte på de almindelige piller morfin og så havde jeg en æske af de piller jeg kører på nu fra tidligere, dem begyndte jeg at tage i stedet for morfin om aftenen, så ja vupti ingen morfin til mig mere i denne omgang.
Men jeg vil ikke anbefale man gør det selv.. jeg har en del viden om medicin derfor og min stædighed tuer jeg godt. ((O))
Havde godt en anelse om, at du havde smugtrænet *120* SEJT gået er det!
Og tillykke med, at du er sluppet af med morfinen *131*
Tak Zep
Nu i går var jeg på depotet og det gik rimelig godt selv om det var på hoved i seng da jeg kom hjem. Men se det er ikke kun varmestuestrik vi hjælper hinanden med. Morstrik fik min mobil telefon og hun den gæve kvinde *131*fik lige lagt et app ind så nu kan jeg tælle skridt via den, når jeg husker at få den med mig rundt (Å)nåede endda op på 787 meter efter jeg var stået op ved 18 tiden .
Hør hov.
Husker du at få din nattesøvn?
Ja der gik lidt rod i den i går med depotet. jeg gik på hoved i seng kl 13 og stod op igen kl 18 kunne ikke holde til mere, så i seng igen 21.30 og kunne så ikke sove længer end til kl 4 i seng igen kl 5.30 op kl 8 , så i dag står på at blive kørt ind i normal gænge igen, for der er pokkers meget i den kommende uge hvor aftale tider skal overholdes :) Men så har jeg lært det:) jeg er ikke en super kvinde der kan det hele endnu.
Ved du hvad Bente, du ser forbavsende godt ud (z)
Det er imponerende, at følge lidt med i dine kampe.
ALT godt videre frem
Pia
Tak Reste-Pia
Nu skal i have en god nyhed igen, jeg og min venstre arm har haft nogle problemer, den arm sover lige som når man er bedøvet ved tandlægen og jeg har virkelig brugt meget tid og kræfter på at få det hele til at fungere igen. Men der var nogle kloge læger der oplyste mig allerede i maj måned det skulle jeg ikke regne med blev godt igen selv jeg blev opereret og den dag blev jeg enig med mig selv, det skulle de f...... ikke bestemme.(Å)
Jeg har strikket og strikket hvad i jo har fulgt, og efter 5 strikket klude med bomuldsgarn der i den grad har masseret huden i min venstre hånd Vedhæftet fil 88994 kan jeg melde jer, at min hånd nu er 99 % i orden, det eneste sted hvor den er lidt død nu er i neglene på min lille finger og tommeltot, det kan jeg leve med; men lur mig om jeg ikke også får liv i dem på et tidspunkt :) her er de 5 klude der er lavet Vedhæftet fil 88995 mine venstre hånd har været dyb mørke blå rød i flere dage; men se nu her Vedhæftet fil 88996 det kan næsten ikke ses her.
Kender i en der bare er så glad*172**103**189*
Det var nogle kloge læger, som vidste, hvordan de skulle sætte den helbredelse igang *120* Godt gået og tillykke! Jeg hører så også til dem, der ved, at håndens arbejde tilsat stædighed kan gøre en kraftig forskel. Det tror jeg så ikke, der er undersøgt så meget om - kombinationen af det at bruge hænderne til de gentagne og atter gentagne bevægelser tilsat selvforglemmelse... Du gør det bare så godt og HURTIGT (bdk*131*((O))
Det er jo helt fantastiske fremskridt du gør - lur mig om ikke også du igen på et tidspunkt skal prøve at liv i din rok *131*
Bare så dejligt at høre. Super sej, det har du endnu engang bevist.
Nu vil jeg prøve vrang masker , for at bruge over armene muskler Vedhæftet fil 89008 nu er jeg jo lidt på dupperne over de forskellige muskler; men jeg kan hilse og sige ja der sker noget med de muskler særlig den højre arm(H)
Det er jo fantastisk - det er lige før du skal lave en lille bog "hjælp til selvhjælp til genoptræning" som lægerne kunne udlevere til patienterne - men det må de jo nok ikke - før der har været flere videnskabelige forsøg *120*
Nej der skal nok bruges 1000 patienter eller mere; men min egen læge har fået øjnene op for den måde jeg gør det på, han tror han kan motiver andre til at gøre som jeg har gjort og det har han jo lov til ((O))
Jeg var lige ved at falde ned af stolen i går aftes da jeg lige ville se hvor mange skridt jeg havde gået 1781 va siger i så *120* men der var også gang i den i går med udbringning og samtaler med Stenlille osv. vi har sovet*1235* godt i nat :)