Nå ja Bente har pakket, det var pænt skrevet, men jeg førte da kuglepennen *120* Tak for en dejlig dag.*307*
Printable View
Nå ja Bente har pakket, det var pænt skrevet, men jeg førte da kuglepennen *120* Tak for en dejlig dag.*307*
Flittige piger *307*
På hoved depotet sker det lidt for tit vi får lapper ind der ikke er gjort færdig, ind imellem tager nogen dem med hjem og denne gang har Aase haft dem her med hjem og hæklet e 2 omgange rundt om hver firkant og så ellers en hvid kant om dem til sidste, det kom sørma til at se godt ud Vedhæftet fil 86453 det er Aase der står bag tæppet og gemmer sig.*120* tæppet er allerede pakket til et krisecenter.
Da vi havde kigget på det i går, om så ikke Aase lagde op til et til og fandt garn til det Vedhæftet fil 86455 Det er så flot du vil det *131*
Det næste tæppe Aase har lavet af lapper Vedhæftet fil 86471 Det er blevet så flot. Hun ville først lave det med en grå kant, men hun syntes det så bedre ud med en rød kant.
Nu gider Aase heller ikke lave flere tæpper af lapper, kan jeg godt forstå. Tak til Aase.
Fantastisk flotte tæpper (bdk
Ja de er flotte. Det bedste er at vi næsten ingen frikanter har tilbage, der er bund i dem. Vi modtager helst ikke flere, da der skal bruges meget tid på at lave dem til noget brugbart og den tid kan bruges bedre. *306
Hoved depotet fik doneret af " Brumby" disse kurve, dem har Jens nu sat opVedhæftet fil 86483 , og det er mening de skal bruge til genbrugs plastik poser når vi pakker garn, før stod der kasser på gulvet, men nu er vi fri for at bukker os så meget ((O))
og lidt mere Vedhæftet fil 86529Vedhæftet fil 86528Vedhæftet fil 86530Vedhæftet fil 86531Vedhæftet fil 86532
Tusind tak til alle for jeres store arbejde.
Jeg er i fuld sving med at sy de for små sjaler og tørklæder sammen så de kan blive brugbare. Børn må ikke gå med tørklæder i institutioner pga. kvælningsfaren. Halstørklæder til voksne skal være mindst 25 x 180 cm. Der bruges halsdisser til børn fra 4 til 12 år. Sjaler mindste mål fra nakke til spids er 120 cm. Er man i tvivl så er målene på varmestuestrik.dk.Vedhæftet fil 86560
God ide med halstørklæderne .. bliv endelig ved (31)
Så har Bente, Aase Staal og jeg været i gang på Hoveddepotet i dag. Vi startede 9.30 og da kl. blev 15.30 gik vi hjem, så orkede vi ikke mere. Der er pakket garn til Køge og København depoterne. Der er pakket til SAND-Ringsted krisecenter- UDENFOR- og Mændenes hjem. I alt er der pakket 405 huer-416 luffer/håndledsvarmere-390 halsdisser/halstørklæder-640 par strømper-11 børnetrøjer-35 voksen trøjer-2 tæpper-10 sjaler-1 pose lommevenner-1 dukketøjspose-1 spencer-40 sæt. Derudover har vi pakket 12 poser med strik ud.
Så nu sidder jeg bare med en kop kaffe og slapper af.
Og så tog jeg nogle flere halstørklæder som er for små med hjem, så hvis jeg nu skulle kede mig, *123456* kan jeg sy dem om til noget brugbart.*120*
Tak for en dejlig dag Marion du har virkelig styr på det.*131*
Så har Bente (hundeuld) Aase Staal og jeg fået pakket det sidste til krisecentre, væresteder osv. Nu ser der så tomt ud på depotet. Her er et billede af nogle af de kasser vi har tømt i dag. Vedhæftet fil 86627
Der vil inden så længe bliver lagt en liste op med hvad og hvor meget vi skal bruge til næste år, vi har jo hele vinteren, foråret og sommeren til at få fyldt op igen. *306
Tusind tak til Jens og Bente for at kører ud til dem i København og dem på Sydsjælland og Lolland/Falster. Samme tak skal lyde til Bente Kristine og Poul-Erik for at kører ud til alle dem i Nordsjælland.
Ja så rullede vi igen til KBH i dagVedhæftet fil 86724 Vedhæftet fil 86725 Vedhæftet fil 86726 så er der til 2 gange kørsler til KBH + der kommer en ansøgning fra et krisecenter snart i KBH.
HUSK NU det er sidste gang i år d. 5.11 at Hoveddepotet er åben så har du strik liggende så kom forbi og aflevere og få nyt garn med hjem. Vi åbner igen i Januar 2017. Der bliver kørt 1 tur ned fra Odsherred til Næstved, Lolland og Falster så bor du på den strækning og ingen mulighed har for at komme til et depot kan det afhentes efter aftale med Bente Vinding, så hurtigt som mulig og senest i næste uge.
OBS OBS
Der bliver kørt 1 tur ned fra Odsherred til Næstved, Lolland og Falster så bor du på den strækning og ingen mulighed har for at komme til et depot og du har færdig strik eller mangler garn så giv besked til Bente Vinding eller Marion Christensen senest tirsdag d. 8.11.16
Så kommer der lige en god nyhed (24) Jeg har lige modtaget en besked om at vi får en donation fra fødselsdagspuljen til indkøb af garn fra Malene og Jan fra Højby Kro. www.hojbykro.dk *306 Så nu skal der strikkes strømper og andet godt. Tusind tak til Malene hun havde ønsket penge i stedet for gaver til sin 50 års dag som skulle kunne søges af lokale i Højby, og da vi jo har hoved depot søgte jeg for varmestuestrik. I må meget gerne gå ind på deres hjemmeside og give et like.
Så har jeg været på depotet og rydde op, rykke rundt og sat mærkater på kasserne og hylderne, så nu syntes jeg det er mere overskueligt, håber jeg også at alle brugerne af depotet syntes. Der er en reol med kun børnestrik. Vedhæftet fil 86891
En reol kun med blandet voksen strik. Vedhæftet fil 86892
En reol kun med damestrik. Vedhæftet fil 86893
En reol kun med herrer strik. Vedhæftet fil 86894
Og så reolen med huer, hagesmække, grydelapper og andre småting. Vedhæftet fil 86895
Ja så gik der lige 3 ½ time med det, men dejligt det er gjort. *120*
Det ser bare så godt ud :-) :-) og så er det også meget mere overskueligt at se hvor det hele hører til
WoouW for et arbejde *107*
Bilen så sådan ud da vi havde været i KBH for TV2 optagelserne
Så det var rigtig dejligt at se så mange på hoved depotet i dag for at hjælpe med at slæbe ned og ikke mindst ligge på plads og ordne garn
Tak til Vagn og Helle*226*
Kirsten og Mogens*226*- Marion*226* -
Lillian*226* Åse *226*- Jens
Det gik tjept med at få ryddet det hele på plads.
Tusind tak til jer strikkere for alt det strik i har lavet i løbet af året, der er mange der har fået gavn af det. (bdk Til alle hjælperne på Hoveddepotet tusind tak for jeres store arbejde. (39) Jeg vil gerne ønske jer alle en dejlig jul og et godt nytår. *247* Glæder mig til vi ses i det nye år på Hoveddepotet
Marion
Tusind tak til alle jer der "holder styr" på det vi strikker.
ÅRETS STRIK PÅ HOVEDDEPOTET 2016
VOKSNE:
HUER 780
PANDEBÅND 15
HÅNDLED 293
LUFFER 657
HALS 341
HALSDISSE 638
STRØMPER 1905
TRØJER 87
SJAL 149
SUTSKO 30
SÆT 228
GRYDELAP 12
TÆPPER 8
REDEMATRIALE 45
BØRN:
HUER 196
HÅNDLED 20
LUFFER 87
HALSDISSE 67
STRØMPER 259
TRØJER 103
SUTSKO 79
SÆT 9
ANDET TØJ 20
TÆPPER 7
DUKKETØJ 15
LOMMEVEN 8
LEGETØJ 5
HAGESMÆK 40
(Dukketøj, lommevenner og legetøj ligger i poser a 10 stk. )
Tusind tak til alle strikkere og hjælpere. *215