Nu er jeg i gang med strikke prøver til en kant til mit tæppe, valget står imellem de sidste 2 her
Vedhæftet fil 77808kant nr. 1
Vedhæftet fil 77809kant nr.2
Printable View
Nu er jeg i gang med strikke prøver til en kant til mit tæppe, valget står imellem de sidste 2 her
Vedhæftet fil 77808kant nr. 1
Vedhæftet fil 77809kant nr.2
Fandt helt tilfældigt dette tæppe Vedhæftet fil 77814
næsten lige så farverigt som vores (R) ik ? *120*(awd
Det må man sige ((O))
(qwe OG HVILKEN KANT VIL DU LAVE, HÅBER DU VISER OS FOTO. *131*
Vedhæftet fil 77831
det var oprindelig ikke meningen at der skulle blondekant på, men en pludselig ide opstod, og nu er jeg igang. (Å) uha, tror det vil tage ca. 300 g garn, men pynt, pindene kører jo næsten af sig selv. *120*der vil gå nogle timer med det.
r = ret
2rsm = 2 ret sammen
løs = masken tages løs af uden at strikkes
om = slå om
Alle lige rækker: 1løs, r pinden ud.
Slå 10 masker op.
1. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 4r.
3. række: 1løs, 2r, om, 6r.
5. række: 1løs, 2r, om, 7r.
7. række: 1løs, 2r, om, 8r.
9. række: 1løs, 2r, om, 9r.
11. række: 1løs, 2r, om, 10r.
13. række: 1løs, 2r, om, 11r.
15. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 9r.
17. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 8r.
19. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 7r.
21. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 6r.
23. række: 1løs, 1r, 2rsm, om, 2rsm, 5r.
Gentages fra 1. række.
Jeg har valgt kant nr. 2
selvom kant nr. 1 havde været hurtigere at strikke((O))
Mit færdige tæppe :-) Vedhæftet fil 77835
(qwe Pia. dejlige farver.
Vedhæftet fil 77876
Vedhæftet fil 77877
Er i gang med at strikke lapper sammen - først i "min brune serie". Da mine firkanter blev lidt for små, strikker jeg 50 masker op, strikker 8 p ret og syr den næste lap på med vrang maskesting. Desuden skal jeg bruge 5 x 6 lapper. Nu har jeg snart rækkerne klar på den ene led og skal strikke 270 m op for at strikke dem sammen. SÅ kommer kanten.....
Hvor der det nogle flotte tæpper I har fået færdige. Mit er endnu ikke helt færdig, men jeg har nu fået lagt alle firkanterne op, så jeg kan få et billede af hvordan det kommer til at se ud. Jeg glæder mig jeg kan lægge et billede op af det helt færdige tæppe, men det må vente lidt endnu
Fridag og med Sådan et vejr som vi har i dag, med sne og blæste er det skønt at sidde i lænestolen og strikke kant på tæppet, dejligt varmt.
Tænker på dem der må SKAL være ude i kulden.. *131* uff, jeg skal også ud om et par timer.... snupper lige et par pinde og *123456*
Jeg er ganske godt tilfreds med den kant jeg har valgt.
Vedhæftet fil 77921
det tredje hjørne er rundet...
Flot som alt, der forlader dine hænder :-)
(R) Mange tak, Karen,
Jeg sidder og tænker på om I hver især ville skrive her i tråden
HVILKEN af firkanterne der har været jeres ynglings .... ((O))
Det er en noget så flot kant du laver :-)
Det er skiseme svært Nette - jeg har været noget SÅ glad for de fleste.
Denne her har jeg brugt til to sofapuder til gave.
Begge i mine IKKE farver lilla i flere nuancer :-)
http://rokken3.dk/forum/attachment.p...6&d=1364760766
(R)Flotte tæpper der er blevet færdig og jeg glæder mig til mit er færdigt, jeg ved ikke om jeg får lavet 24 eller det kun bliver til 20 lapper, har ikke belt bestemt mig endnu, men det bliver næste ufo, som jeg går i gang med
Vedhæftet fil 77940
Så er mit tæppe færdigt.
Pyha...!
Det er strikket i gråt, beige, lime og hvidt.
Jeg har hæklet det sammen og hæklet musetakker som kant.
Det skal bruges som sengetæppe i campingvognen til sommer....((O))
Tak Nette strik, for et hyggeligt "event"*131*
(Kan desværre ikke få billedet til at vende rigtigt!!! (Å))
(6) Hold da helt op !!!! Hvor er de blevet flotte
Min yndlingslap og ny (for mig) strikketeknik var helt klart dobbeltstrik. Jeg gik helt amok i februar og strikkede 2 forskellige QR- koder i hver 5 farvekombinationer. Nu, hvor de 5 tæpper skal sættes sammen, svier det lidt til egen r.. (Å)
Men dobbeltstrik vil jeg helt klart bruge igen!
Vedhæftet fil 77941
Vedhæftet fil 77942
Jeg synes det er svært kun at udnævne en favorit, så jeg har valgt favoritter ud fra to kriterier, teknik og skønhed
Af teknik favoritter har jeg:
Februar svær, dobbeltstrik
Juni let, skyggestrik
August svær, intarsia
Disse tre teknikker har jeg længe ønsket mig at lære, og er meget glad for at have fået dem lært nu
Af favoritter hvis vi ser på skønhed har jeg:
Marts let, vendestrik
April svær, to farvet strukturstrik
Juni svær, falsk entrelac
Mit andet hemmelig tæppe er blev færdig.
ses i indlæg nr. 11
http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=34061&page=2
http://rokken.dk/forum/attachment.ph...1&d=1391158028
Ja, det swing strikket er sjovt. det vil jeg helt sikkert også arbejde videre med.
Nu er jeg færdig med at strikke firkanterne sammen til nogle lange rækker. Nu skal jeg strikke strimlerne sammen. Kan det lade sig gøre at strikke dem sammen i en lang omgang, eller bliver jeg nødt til at strikke dem sammen et felt af gangen? Hvordan gør I?
Jeg håber mit spørgsmål er forståeligt
Jeg strikkede dem i en lang. samlede masker op af flere gange, brugte 3 nøgler så jeg ikke skulle bryde garnet undervejs.
Selvfølgeligt, det er smart!
Tak for svar, det vil jeg straks afprøve
Mit første færdige hemmelige tæppe samt nr. 2 på vej
Vedhæftet fil 78158
Vedhæftet fil 78159
Vedhæftet fil 78157
God søndag til alle
Den kant ser noget indviklet ud. Lukker du af samtidig med at du strikker kanten?
det er måden man strikker kanter på LENE.
https://www.google.dk/search?q=strik...w=1093&bih=614
jeg har også strikket min på maske for maske.
Nu er det endelig min tur til at vise mit færdige tæppe. Det har været et sjovt projekt, og godt at se det færdigt.
Jeg ved ikke rigtigt, om jeg vil strikke en kant på tæppet også, da det giver en flot finish. Men jeg synes tæppet er lidt for stort allerede, så jeg har ikke brug for at det bliver endnu større. Jeg må indrømme, at jeg fortryder mit garnvalg lidt, da tæppet er blevet temmeligt tungt, men det er dejligt varmt at sidde med over benene.
Vedhæftet fil 78238
Vedhæftet fil 78237
(bdk HVOR er det flot, dejlige farver, passer super til sofaen.
hvilket garn var det nu du valgte?? husker så dårligt. (R)
ja, NU du siger det,
men dejlig lunt er det
Sikke et flot tæppe.
Det der Drops garn har jeg aldrig prøvet.
Det et sørme blevet bare så flot!
Nej du er ikke den eneste. Det er tungt, og jeg er nu glad nok for, at jeg kun fik de 20 lapper på. Det passer fint i størrelse.
Jeg hæklede fastmasker om hver lap inden de blev hæklet sammen, og derefter fastmasker om hele tæppet.
Tak skal du have!
Det er et godt foreslag, at hækle et par gange rundt om tæppet, det kommer ikke til at blive meget større af det.
Jeg havde også tænkt på om jeg skulle strikke en tømmekandt (tror jeg nok det hedder) rundt om tæppet, det skulle heller ikke fylde meget