(H) Sidder lige her og bliver i et forrygende humør af alle de kulørte hæklerier (H)
Printable View
(H) Sidder lige her og bliver i et forrygende humør af alle de kulørte hæklerier (H)
Mange takker begge to - det glæder mig (z)
For lidt siden blev jeg færdig med dagens projekt. Min allerførste "Bapron" - et babyforklæde str. 6-18 mdr., som min niece skal have (z)
Vedhæftet fil 78078Vedhæftet fil 78079
Super sød forklæde.
Mange takker (z) Ville ønske, at jeg selv havde haft sådanne, da mine piger var små.
Woouuw den er god (z) moster
Flotte ting du har fået fra hånden..
Er vild med dine "vatrundeler". Er det nogen der bliver brugt rigtigt? Eller er det bare til leg??
Mange takker (z) Hun bruger dem til ansigtsmøreri - ihvertfald har jeg lige spottet to på badeværelset, som skal vaskes *120*
*107* Hvor er det en god ide til de små poder.
Mange takker, cubik (z) Ja og imorgen skal jeg have lavet nogle flere. Tiden løber... Der er en uge til Johanna skal døbes og jeg skal have gaver færdig til at sende inden...
Da jeg var godt igang med, næsten færdig med min første puzzlebold, som Johanna egentlig skulle have haft, fandt jeg ud af, at min søster "hader" lyserødt. Det tyggede jeg lidt på, for hvad er lyserødt. Blev enig mig selv om, at der nok var for meget lyserødt på den her bold så *120* Nå jeg lavede så en i to lilla nuancer samt turkisblå - farver min søster godt kan lide ((O)) Men ehm, jeg syntes altså den blev for "drenget" til min lille niece. Så forleden startede jeg på et helt andet mønster med forskellige grønne/turkis farver indeni og pink blomster. Har netop lagt sidste hånd på den og er sikker på, at den er "rigtig" til Johanna ((O)) Bemærk, at solen skinner ind ad vinduet (H)
(bdk den er rigtig flot i de farver.
Her er solen blæst væk, kun gråt og trist med en ski.. kold vind.
Dejlige farver til de små....legetøjet må jo gerne fange podernes øjne så de får lyst til at lege med det
Mange takker *172*
Dejlige farver du har valgt. De spiller rigtigt godt sammen. Men må jeg være nysgerrig, og spørge; Hvorfor skal gaverne sendes? Skal du/I ikke med til barnedåb?
Tak bubbihund (z) Jeg ville forfærdelig gerne med til barnedåben. Men niecen (og hendes forældre) bor i Røyken i Norge og jeg magter ikke sådan en weekendstrabassetur endnu...
Tak (z)
Idag er det så pakkedag (H) Jeg blev færdig i aftes og det har så tørret i nat, efter en hurtig vask ((O))
Udover den rødternede "Bapron" blev det til en til, når Johanna er til selskab, i blondestof.
Vedhæftet fil 78188
Det blev også til en med ugler i lilla nuancer, som min søster er glad for.
Vedhæftet fil 78189
Og så blev det faktisk også til en 4., men den bliver lagt til side til "påskeæg" (27)
Vedhæftet fil 78190
Den lille dame skal jo snart til at smage grød og mos, så jeg regner med, der bliver god brug for disse *120* Og i Netto faldt jeg lige over 3 små melaminskeer med Cirkeline, Frederik og Ingolf. De måtte naturligvis lige med ((O))
Og så har jeg også lige taget billeder som samlevejledning til bolden - til hendes forældre *120*
Vedhæftet fil 78191Vedhæftet fil 78192Vedhæftet fil 78187
Hvor er det nogle dejlige ting du laver.
De farver er da til at blive i godt humør af.
Wouuw du sørger da også for alt Zep , det er da godt nok en gave der virkelig kan bruges, dejligt med sådan en moster.
Tak skal I have (z)
Og hvor heldig har man lige lov at være... Skulle til at støve mine kortting af (det er meget længe siden sidst) for at finde noget til et kort til pakken. Sørme om ikke jeg engang havde lavet et, der lige passede ((O))
Vedhæftet fil 78193
Så kan det ikke blive bedre afsted til posthuset med moster pakken.
Den kom afsted, kan du tro ((O))
Så fik jeg også prøvet at lave en Hello Kitty.
Vedhæftet fil 78285
Ej da hun bliver forkælet den lille nordmand ((O))
Takker. Men nej, denne gang er det til en anden lidt større pige, der har fødselsdag 3/3 og er ret glad for Hello Kitty (z)
Hold da op... Kan godt se det er længe siden jeg har været inde på siden.. Sikke mange flotte sager du har fået lavet.. Jeg er især vild med dine kager og forklæder.. Jeg håber jeg endag selv får lært at hækle sådanne kager. Tror da det må være noget for vores lille barnebarn når hun bliver noget større. Hvor har du mønstret til forklæderne fra? De er virkelig søde og meget praktiske..
Åååååh hvor er hun blevet nuttet ((O))
Tak skal I have (z)(z)
Dikte, langt de fleste hækleopskrifter, jeg bruger for tiden, de ligger på min hækleopskriftstavle her: http://www.pinterest.com/zep71/ Min samling af idéer fra nettet, som jeg drømmer om at afprøve... Under syning ligger også henvisning til vejledning på forklædet/Bapron. Men jeg har købt mønsteret. Tror der ligger link til salg af det på siden med vejledning. Men husker det ikke helt nøje...
Nu kommer noget, som ikke er fundet på nettet. Eller næsten ihvertfald. Pictogrammet er; Jeg søgte på "tissetrængende" på google *120**120* Decoupagelakken er ikke helt tør, men jeg kunne altså ikke vente længere med at fotografere *120*
Vedhæftet fil 78298
Du har lavet mange søde og sjove ting.
Hvordan holder man delene til den sjove bold sammen. Er der magneter inden i?
Tusindkunstneren Zep :-)
Mange takker (z) Ja jeg er vist inde i en skaberperiode... (er igang med at renovere/dekorere halvdelen af gangen, udover håndarbejde).
Bolden har ikke magneter, Strikkelene. Den holder sig selv sammmen ved måden de 3 "ringe" fletter ind i hinanden på.
Sikken en elegant løsning på et skilt til toiletdøren.....den er bare (6) og måtte gerne hænge på min dør til toiletet *120*
Nhååå Hello Kitty var bare bedårende.Artig skilt du har laga. (39)
Taaaak skal I have (z)
Der hækles stadig - om aftenen... Om dagen har jeg travlt med meget andet og i særdeleshed:
I de snart 18 år, vi har boet her, har hjørnet ved badeværelset ikke ændret sig en tøddel. Mange gode grunde, som er uinteressante her. Men NU fik jeg nok af at se på dette:
Vedhæftet fil 78407
Det startede mig, at jeg blev fristet *120* til at prøve Annie Sloan Chalk Paint til bordpladen på kommoden - og så gik det slag i slag med at fuske med at lave "kridtmaling" selv af vægmaling, gips og vand. Eksperimentere med farver, finde tapet og klister frem fra gemmerne. Lave toiletskilt. Jeg nåede endog at måtte male om (det var ikke den mosgrønne farveprøve, jeg udpegede!)...
Vedhæftet fil 78408
Jeg har aldrig i mit liv, selv malet eller tapetseret. Jeg har vel en håndfuld gange assisteret - men oftest sørget for forplejning *120* Men en gang skal jo være den første ((O)) Og jeg har også fået nogle lærepenge undervejs *120* Og så er jeg jo altså ikke færdig. Meeeeen halvfærdigt arbejde får så lov at blive vist frem idag, hvor malingen har fået en anden lyd på div. indfatninger...
Vedhæftet fil 78409
Du godeste sikke en forvandlig *107* skal du have lavet en af lamperne til det inderste rum .
Hvor er det flot *131*
Takker (z) Jeg bliver selv i meget bedre humør af at se på forandringerne derude...!! Mjae Hundeuld, jeg går og lurer på, hvordan jeg evt. kan lave en halv flakonlampeskærm til plafont'en i det inderste rum. Der er ikke loftshøjde nok til at sætte en hel op...
Idag skal det sidste i den ydre del tapetseres (mens jeg har kræfter og bevægelighed til det - imorgen skal jeg til sidste behandling, som banker mig tilbage til pensionistbevægelighed *120* ). Og derefter kommer der småændringer henad vejen, som jeg har tiden til det. En masse andet nærmer sig nemlig, såsom fastelavn, vinterferie, sølvbryllup (min mor) og forberedelser til 13½ årsdag for den yngste (27/4). Keder mig aldrig ((O))
Utroligt flotte ting og sager du får lavet - og hvor er din Hello Kitty sød (z)
Sikken en forskel der også er på dine før og efter billeder hvor du har tapeseret det har rigtig frisket rummet op ((O))
Man kan slet ikke kende det igen (bdk
Det bliver ret så lækkert med lidt fornyelse i hjørnet...indtil nu ser det riftig flot ud