Hold da op, det ser godt ud. Du må huske at lægge billeder ind af det færdige sjal.
Garnet kommer flot til sin ret når du strikker det op. Det leder mine tanker hen på noget havbund, eller vand.
Printable View
Heddi Heddi Heddi Heddi og mere Heddi *107*og mere *107*
Bente..*120*..*131* tak griner ja der kommer mere lige nu(awd
M.andersen i min årstråd ligger det færdige sjal først uden lokker og derefter med..det er med ekstrem laaange wensleydale krøller ..meget svære at få i.. den længde http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=33206
Nu skal jeg lave øreringe med cocons ..her er den skåret over og guldmalet ..ligger til tørre
Designergarn merino/silke.. med perler.. og nu vil jeg slappe af med alm. spinding..det der designer tager altså en rum tid ..*145*
KokonØreringene er ikke nået videre pt..det må der rådes bod på
Min nye Country spinderok og Angelina glimmer fra http://www.skytten-danmark.dk/ til mega tykt garn og kæmpespoler..
Det var ret trættende at spinde tykt med jumbo spoler fordi det spundne hele tiden sad fast i krogene og det tog laaang tid at lege med ulden og der var grænser for hvor tykt ulden kunne spindes..
Nu kører det som en leg..kors den er fed Country spinderokken..Købte lidt Angelina som glimter ..det skal blandes i uld når jeg karter senere..meget blødt og lækkert
Billede 3 viser forskellen på alm spole, jumbo spole og Countryens spole
Tillykke med din nye rok, den ser meget lækker ud!
Det bliver som regl meget sjovere med ens håndarbejdsprojekter, når man får noget nyt grej, og især når det fungerer meget bedre end det man tidligere havde.
Det gør der nemlig..(awd det var en fornøjelse at spinde tykt og at kunne spinde så meget uld på een gang på så stor en spole..
Dem der spinder tykt på en jumbo spole kunne evt. Udskifte til større kroge.. Så undgåes at garnet hele tiden skal hjælpes på spolen ..der er ihvertfald billigere end at skulle købe en ny.. Jeg syntes det er luksus med min nye kæmpe .. Her er et prøve fed med Wensleydale uld og så har jeg endda ikke fyldt hele spolen ud...670gram og 200 meter. Læg mærke til ligtheren tv.. Så kan man virkelig se størrelses forskellen
Fik maskinkartet luksus merino, silke, babymohair og angelina-glimmer..detsværre er min kartemaskine vist for grov til mohair..det bliver til små kugler hist og her..hmmm..(x)
På bordet ligger tilsammen 225 gram..
Så fik jeg lige lært at Navajo tvinde min uld ..se mit kartede uld i forrige indlæg(H)
Det blå garn er spundet af Wensleydale-krøller (som jeg er helt vild med) tvundet med sygarn
Det hvide med perler er påbegyndt sjal i merino
Tillykke med den og ikke mindst tålmodigheden med at samle den *120*og igen woouw for noget garn du bare har lavet der(qwe*107*
Tillykke med den nye rok.
Det er altid spændende, at se hvad du finder på af skønne sager.
Tak Bente og Cubik... må indrømme det var tungen lige i munden da rokken skulle samles..værst var det da der skulle bruges hammer til splitten i hjulet..turde næsten ikke hamre den i....*120*
Hygge spindingafslapning foran tvét.. lidt rød luxus merino
Jeg syntes jeg kender det *120*
Glæder mig til at se hvad du får ud af det til pind nr 12*120*
Bente.. Det tror jeg nok du gør(awd
Nu kan det færdige sjal ses i min års tråd.
Nu er jeg i gang med en halsvarmer i det overlækre Wensleydale krølværk.
Har fået kartet og spundet uld
Det søgrønne blev tvundet med lyseblå mohair. På countryrokken er jeg igang med tyk spinding..senere ved tvinding kommer der blingbling og perler på.
Vedhæftet fil 80678Vedhæftet fil 80677Vedhæftet fil 80676Vedhæftet fil 80679Vedhæftet fil 80680Vedhæftet fil 80681
Moskuld 1 trådet, 138 meter, 23 gram
Vedhæftet fil 80761Vedhæftet fil 80762Vedhæftet fil 80763spundet på mine ynglings Spindolyn. Indtil videre er Spindolyn mine foretrukne håndten.
Vedhæftet fil 80962Vedhæftet fil 80958Vedhæftet fil 80961Vedhæftet fil 80959Vedhæftet fil 80960Jeg har forskellige håndtene og denne spindolyn viste sig at være bedst for mit barnebarn på 6 år at lære det på
Min nyindkøbte baby minni tyrkisk håndten spinder som en drøm og er super velafbalanceret trods størrelsen. Første gang fik jeg spundet 46 meter entrådet moskus uld på den. Anden gang vlev "babyen" fyldt op og der var 82 meter.. Ret meget for den lille bizzyy bi.. Ihh altså hvor er det træls at lægge billeder op..selv rækkefølgen driller
Heddi jeg er vild med dig og den måde du lærer dine børnebørn håndens arbejde, du er super Mormor.*131* Tak fordi vi må se med..
Det der moskus er du bare sluppet så godt fra - har du tænkt hvad det skal bruges til ...
Takker *124* ja det er altid dejligt at kunne lave ting sammen med de dejlige poder. Ved endnu ikke rigtigt hvad jeg skal lave med det entrådet moskus. havde købt både strikke og hækleopskr til et sjal. Det strikkede er nok for svært for mig...så muligvis det hæklede.. men er ikke helt afklaret endnu..og jeg har meget at hyggespinde på håndten endnu, for at have nok garn
Strikket vårsjal http://www.arnica.dk/da/produkt-visning/?cid=75&pid=27
hæklet sjal http://www.ravelry.com/patterns/libr...n-path-shawl-2
Det ser så spændende ud, alt det, du laver. Sikke noget flot og spændende garn.
(bdk WOW du er da bare en sand tryllekunstner med dit garn *107*
Jeg slås stadig med at få mit garn ensartet, men det hænger nok også lidt med tiden, eller mangel på samme, sammen (R)
Det er så spændende at se alt det du tryller frem på dine håndtene. Selv om det bliver et stort arbejde at spinde garn nok til et sjal, så er det da nogle fantastisk flotte modeller du har fundet. Det bliver helt sikkert arbejdet værd.
Takker (H)
Bjergged.. syntes det er mere spændende med uens garn..så kan man jo se at det er håndspundet og ikke lavet på maskine..det er kunst..det giver oxo efekt i det strikkede((O))
Inge K. må indrømme at muskus ulden kom på spinderokken i går.. så jeg kan komme i gang med at strikke /hækle af det lidt hurtigere. ja modellerne er fine :)
Nu øver jeg navajo tvindning på håndten samtidig med at jeg spinder med anden uld
http://rokken3.dk/forum/showthread.p...286#post375286
Du har altså gang i de skønneste garner og spindinger (bdk Dejligt, at du også giver det videre til barnebarnet ((O))