her er nogle kager uden kalorier hehe
Printable View
her er nogle kager uden kalorier hehe
Her er mit bud på en kage. Den er lavet til min mands fødselsdag. Den består af lyse bunde, solbærmousse, tobleronecreme og er smurt op med PSC inden der er dækket af fondant.
Bagerne bliver jo arbejdsløs med alle de vidunderlige kager i laver *133*
Så flotte de er (bdk(bdk(bdk Også de kaloriefrie *120*((O))
Jeg har idag bagt to bradepandefulde... 1 (årstidens) rabarberkage og 1 marmorkage. Dem kørte vi i skoven med og fandt min mors/min familie, som stegte på den årlige pinsetur *120* Tror lige, jeg smutter i køkkenet og ser, om der skulle være en bid tilbage *120*
Nøj hvor er den flot, men hvad er det der PSC (x) - ja jeg er ret ny endnu indenfor det der kagehalløj.*120*
Mon du eller andre har nogle gode forslag til frugtfyld UDEN mælk/fløde??
Jeg lavede et lille regneark her forleden over hvad det egentlig kostede at lave sådan en kage, hold da op, det løber godt nok op.(R) - men hvad der undrede mig var, at det faktisk koster lige så meget at lave fondant af skumfiduser som at købe det.
De der kaloriefrie er altså bare helt i top.((O))
PSC betyder palmin smør creme. Det var første gang jeg prøvede det, men er nemt at arbejde med og det smager ikke vammelt af smør. Opskriften er fundet på nettet et sted.
Opskriften kommer her
125 g smør blødt - brug det "rigtige smør", der bliver stift
125 g Palmin (=kokosfedt) blødt
450 g flormelis
2-3 spsk mælk
evt 1-2 tsk vanillearoma
Der er i hvert fald til 2* ca Ø22 cm kager i denne opskrift
Bland alle ingredienser godt sammen. (kan med fordel piskes sammen). Cremen skal være blød (have stuetemperatur), når kagen smøres op.
Smør kagen jævnt op (ikke for tykt et lag). Stil kagen på køl til cremen er stivnet. Sør evt. en gang til, hvis du ikke synes, det dækker godt nok, eller der er for mange kagekrummer i cremen. Laget skal være jævnt og glat, så du også får en pæn og glat overflade på fondant. Stil den på køl igen. Når cremen igen er stivnet er kagen klar til at blive overtrukket med fondant.
Opbevar overskydende PSC en uge i køleskabet, da det ellers lige så godt kan komme i fryseren, hvor det kan holde sig i ca. 3 mdr.
Jeg vejede smør og palmin af i den skål jeg ville piske det i, dagen før jeg piskede det. Det var meget blødt og nemt at røre jævnt sammen.
Har læst på nettet at det også kan bruges med kagerester til at lave romkugler. Har lavet en bund og lagt den og resten af min PSC i fryseren.
Tak for opskriften, så blev jeg da lidt klogere - også i dag.*120*
Masser af gode opskrifter hos kagemor(H)
http://kagemor.dk/
Så blev vores yngste datters dåbskage færdig (og i løbet af dagen også spist... ;o) ). Emnet var en tur til drømmeland. Den så således ud (I må lige se bort fra alt det andet på bordet):
Hvor er den flot(39) - hvad var der indeni?
Nøjs, hvor er den flot!! Det er jo de rene kunstværker alle Jeres kager (39) Jeg ville næsten ikke nænne at skære i dem.
Mange tak. :)
Lagene, som de lå i kagen:
Lagkagebund
Hindbærmousse
Lagkagebund
Limemousse
og nederste bund var brownie
Smurt op med UCF (ultimate chocolate frosting)
Pyntet med sukkerstjerner og fondant (delvist malet med spiselig maling)
Hvor er Jeres kager smukke. (H)
Waw!!!!!!!!!! Sikke nogle flotte kager, ja bageren kan pakke sammen. Synd man ikke kan få smagsoplevelsen:-)
Synes lige I skulle mit eksperiment: Kransekagekugler i 3 rækker, så de "smelter" sammen, når de bages, læg chokoladeknapper på mens de er varme, og et par min. efter kan de med silikonepensel smøres ud. Når chokoladen er kold kommes kagecreme på, og derefter årstidens frugt.
Uhmmm, den smagte godt, især med lidt ekstra jordbær ved siden af.*120*
Smart - og lækkert, ser det ud til. Bruger du færdig masse?
Næ, kun rene råvarer*120*
500 gr. råmarcipan
1 æggehvide
ca. 175 gr. flourmelis
Æltes sammen.
Missemor du bliver snart nød til at være med i en konkurrence et sted for du vil bestemt vinde............men hvor er jeg glad for der er 1 times kørsel ned til dig, for ellers ville det ende med man blev rund som en fodbold*120*
Ja, det må du kunne lave, en hel lille forretning ud af (qwe *213*
http://kagekompagniet.dk/category/ka...onkurrence-96/
Der er vist ikke tilmeldingsfrist, så hvis nogen står og har lyst til at lave en kage til søndag, så er der rig mulighed for at måle sig med andre der. Man kan også "nøjes" med at møde op for at se andres fantastiske kreationer. I så fald vil jeg gerne allerede nu advare: Det bliver dyrt, for selvom det kun koster 25 kr. at komme ind, så slæber man alt for meget med hjem, når der er er 20% rabat *134*(31)
Det her er første gang jeg har prøvet at skulle lave en bryllups kage. Den var til vores søn og svigerdatters bryllup i lørdags.. HOLD NU OP et arbejde.. 2 dage tog det.. Godt jeg havde min veninde til at hjælpe. Heldigvis er hun en knag til det, ellers havde jeg nok ikke turde kaste mig ud i det... Det store hjerte målte 40cm og de var begge 10cm høje..lagkagebunderne var lagt sammen med tobleroneganage (mon det staves sådan?) og hindbærmusse.
De unge mennesker blev overrasket og glade. Og jeg var lettet..*120*
Uhm, den ser godt ud. Bliver helt lækkersulten.
For huleren da, hvor ser den (qwe flot ud.
Kan godt forstå de blev glade for den.
Hold da op - sikke nogle fantastiske kager, I hver især har kreeret... (39)
NB.! Smager de lige så godt, som de ser ud..? (R)
*213*hvor er den bare flot (39)(39)
Hold op et arbejde med alle de roser, er de håndlavede eller findes der en form til dem?
Ej jeg har da slet ikke set denne tråd før.
Nu vil jeg også være med.
Larvekagen har jeg lavet til min søsn´s fødselsdag-
Deb blå dame til min mand´s 40års fødselsdag.
Legoklodser til min nevø.
Pink dame, til en venindes datter. Læg mærke til pircingen *120*
jeans-kagen kom der en 50ér i baglommen på.
Og jakkesættet var til en 40års ren kvinde-fødselsdag.
Og så skal i da også lige se en dåbskage jeg har lavet, påskekagen, kitty, en fødselsdagskage til min søde veninde og en minni bryllupskage med figurer i fondant.
Oooooggggg til sidst *120*
en kage til en konfirmand, som er meget glad for sin pc...
Samt min datter´s princessekage.
Hold da op kulby - du er da nærmest professionel! Der kan jeg godt se, jeg slet, slet ikke kan følge med! (39)
*213*det er jo rene kunstværker, som du fremviser (39)
Sikke en "flok" skønne og kreative kager - der er da lidt for enhver smag... ((O))
*107**107*(qwe*107**107*
Hvor er de flotte, jeg er stadig MEGET nybegynder på det felt, så jeg suuuuger til mig.
Har du skåret dem til eller brugt forme? - og så ville jeg elske at få nye input til hvad der kan kommes indeni(R)
Så er der lige blevet lavet lidt flere kager her i huset. Den første har svigerdatteren lavet til sit arbejde, hun er sosu-assistent, og hver en krumme forsvandt, de ældre på den afdeling hun arbejder på, fik også et stykke hver, og de var vildt begejstret. Det er mudcake med hindbærmousse.
De næste to har jeg lavet. Den firkantede er til en anden svigerdatters kandidatfest i morgen. Hjemmebagte lagkagebunde med blåbær- og hindbærmousse.
Hjertet er til samme fest, også lagkagebunde med bærmix- og limemousse.
Ja, det kan da godt være, at de ser flotte ud udenpå - men det indeni, dét lyder altså bare LÆKKERT LÆKKERT LÆKKERT - mums mums mums mums!!! ((O)) - Og det er da vist godt, at det ikke feder at se fotos, for så var vi da nok flere, der ville være lettere at hoppe over end gå udenom *120*
Sikke nogle flotte kager, Kulby og Missemor. Mine tænder løber i vand.
Jeg siger det samme som bubbihund, men det er lige før man skal have hagesmæk på inden man går ind i det her emne*133*
I fredags var det 18 måneder siden jeg startede på mit nuværende arbejde - og i går gik jeg på ferie. For mig var det derfor helt anturligt, at jeg i tirsdags forkælede mine kollegaer med kage.
Det var lidt af et eksperiment, for til ære for min gode ven David havde jeg købt decomarzipan istedet for fondant/sugarpaste som jeg normalt bruger. Han synes nemlig sugarpaste er for sødt, og jeg vidste, at der ville blive noget til overs fra arbejde, som han skulle smage.
Decomarzipanen er - for at sige det pænt - umulig at arbejde med. I hvert fald når man er vant til fondant. Den kistrer i mine udstikkere, så alle blomster har jeg sidder og nænsomt pillet ud med en tandstikker (Å)Desuden nåede mine duer slet ikke at tøre nok til at de kunne holde vingerne i den position jeg ville have det, de blev lavet mandag aften, og er faktisk stadig bløde i dag, selvom de har ligget på bordet siden. Sommerfuglene var også så bløde, at deres vinger "klaskede" ned inden tirsdag morgen, men de fik lov at blive siddende. Det tog derfor også markant længere end normalt, og derfor nåede jeg ikke at lave en kant jeg selv er tilfreds med - normalt ville jeg have lavet en tynd pølse grøndt langs kanten, så man ikke kan se samlingerne. Men pyt - kagen smagte godt uanset!
http://img35.imageshack.us/img35/611...0619065535.jpg
http://img802.imageshack.us/img802/6...0619065203.jpg
På ønskesedlen står brun farve, så jeg kan lave grene, og nogle nye flotte blomsterudstikkere, så jeg kan have flere slags blomster på kagerne. Og så selvfølgelig en god spand fondant, så jeg slipper for marzipanen næste gang *120*
EDIT: Nå ja, til de nysgerrige, så er indholdet 5 lag: chokoladekage + jordbærcreme + chokoladekage + marabou-daim-creme + chokoladekage.