(H) Wauw for nogle lækre sager du fik købt. Glæder mig til at høre om din nye rok.
Printable View
(H) Wauw for nogle lækre sager du fik købt. Glæder mig til at høre om din nye rok.
Tak skal i have
Min nye "madamme" er superfed..
Tror jeg oxo må investere i en hurtig flyver ..så har rokken det hele når den skal luftes i lille Danmark..almindelig, Jumbo og snarlig en hurtig flyver.
Jeg må sige at rygsækken til rokken er suveræn og ekstrem godt polstret til "madammen"..og så er den også lynhurtig til at folde sammen og ud igen..gode lommer har den oxo til alle habbengutterne og week-end tøjet*120*
Leg med krøllerne på den nye rok og jumbo-spolerne,,
Det ser sjovt ud. Jeg har en lace flyer til min og er rigtig glad for det, så det tror jeg ikke du fortryder. Jeg synes den e uundværlig, når der spindes strømpegarn. Jeg troede ikke jeg ville bruge Jumboen, men kan da se at den skal jeg vist lige have bestilt hjem. Dit garn ser nu noget sjovere ud, end det det lykkes at proppe igennem på den almindelige flyer.
Her sker da godt nok noget, skal jeg love for ((O)) Vender tilbage når jeg har mere end et sølle par minutter...
Fed måde at bruge de krøller på, glæder mig til at se det af rokken.. vil du tvinde det ?
Hundeuld. Pt ..tror jeg ikke jeg vil tvinde det..ved ik endnu(x).. skal nok lige hive i krøllerne for at tjekke om de nu oxo sidder helt fast og gør de ikke det..tvinder jeg med tyndt færdigt garn på kegle.
Susoe..er det oxo en kromski sonata du har...ja jumboen er et plus til sådanne garner eller når man skal tvinde fra 2 spoler
Zeb..10-4 Roger out and over
*120*(ghf.. det er så helt i orden.. jeg har osse kun tre(R)
1 Svensker og 2 stk.kromski ....ens spoler er sagen til begge kromski(awd
Nøøøj det kræver ultra god tålmodighed..nøkkerne er i vejen for de lange lokker..tror jeg fjerner dem og skruer 3 store O ringe på..hvoraf den ene skal kunne glide..(Aura rokken´s system er suveræn til netop denne slags udfoldelse..men den er hammer dyr)
Holder lige en pause med dem..indtil georg gearløs har været på spil
Men det er super flotte lange lokker ..mange af dem er 30cm
Fik lige spundet et lille fed af lokkerne..1 tråd
Ej hvor ser det godt ud... glæder mig til at se hvordan du vil lege med det(qwe(qwe(qwe(qwe(qwe(qwe(qwe(qwe
Tak tak(k)...elsker alle de der (qwe
Jeps kræver tålmodighed..tager tid at spinde de smukke lokker
Dyrk lige dette smukt flettede kæmmet Wensleydale uld ..som butiksejeren har flettet...(tror jeg nok hun har.).
det måtte jeg lige spinde noget garn af.. det er meget smukt og glansfuldt og der er spil i garnet især oxo efter tvinding..96 m og 85 gram (som jeg desværre har gjort for løs/lang i tvindingen..hmmm)...
Sikke mange muligheder man har med Wensleydale ulden
..tror jeg er forelsket i det*120*
Susoe..nemlig..gad godt være en flue på væggen der og opleve hundeulds vulkan udbrud(ghf
Det ser så dejligt blødt ud.
Endnu mere spændende (39)(39)
Måtte lige prøve spinde lidt tyndt med Sonataen med Gotlænder uld
50g og 146m...må indrømme at jeg bedre kan flade ud ved Sympohnien(R)Sonataen giver ret ryg..men fin fin at spinde på((O))
Se lige hvor tæt farverne er på hinanden på disse 2 spoler
foto 1. TV...hundeuld..TH. gottlænderuld
foto 2. her er de tvundet sammen
foto 3. hundeuld og merino/tencel
foto 4. Mit poncho/trøje projekt med det spundne..læg mærke til det grå..det er kun hundeuld..ligner helt pels..håber det bliver siddende..ellers går den helt fra hinanden?(x)
Hej Heddie! Det ser vel nok spændende ud.
Hvor ser det bare lækkert ud (39)(39)(39) Hundeulden smider lidt "pels" i starten, men det går over.
Tak morstrik og zeb...meeenn hulk snøft vrææællll. det 2 trådet grå hundeuld (de 2 andre farver er med halv hund og halv får..ingen problemer der)..jeg må have spundet forkert...det gik fra hinanden..i forvejen er strik ikke min stærke side..så stort..så ekstra nedtur
(K)
Mit barnebarn på 4 år stod ved siden af da jeg opdagede det under pause i strikningen ..og jeg lod som om jeg græd ..så sagde hun..du skal ikke være ked af det mormor..jeg er jo hos dig..uhhh det varmede,nu skal det hele tages op..øv øv øv..en ommer
Måtte lige have oprejsning..så derfor kastede jeg mig over wensleydale krøllerne og fik lige lavet en dekorativ halsvarmer..
øv altså hvor surt, det er ellers vildt flot... hals varmeren er altså også vildt fed...
Såskudaosse (Å)*151*(a)
Du behøver ikke at trevle op, jeg vil sy det sammen og lave et par firkanter eller andet og sæt over.(H)
Men jeg har lavet flere striber i det grå ..op af mine pensionat-arme(x)nøøøj jeg har lange arme(R)
Nu har du da fået mig til at tænke mig om.. dit forslag lyder ellers godt i det brede grå stykke..og så bare strikke over de andre grå striber måske??? elller ??
Efter det jeg kan se så er det oppe ved halsen det er galt i den brede gråstribe ! Er det rigtigt ??
Så ville jeg filte hele stykke let med en filte nål, så skulle det kunne holde. Evt. med lidt ekstra uld lagt på det strikket, det bliver ikke"klodset" af det, se min elg skål på min hjememside.
Tak for hjælpen Hundeuld*131*
..jeg klipper op ved de grå og samler masker og og strikker nyt garn ind på de "grå"steder
En halsvarmer mere ...i wensleydale uld og krøller
Uha hvor du kan .. har lige været over på værkstedet for at finde lidt uld til på lørdag, fandt lidt meget lidt krøller, dem må du heller få når du får sådan nogle dejlige ting ud af det.(H)
Jubbie*152**172**131*
Fed superDuper dag i Aladins hule, hentede mine bestillinger, fik atter masser af brugbare tips og
viden af indehaveren charlotte udi fiber, får, garn, spinding og kartnings behov og har allerede spottet min kommende Karter med kædetræk i butikken..den kan ses
her og hedder Strauch 200 serien carder((O))http://www.mohairgeder.dk/gaardbutik...s/default.aspx
jeg bestilte graduerede farver til mine 2 børnebørn i BLF uld rødlige og blålige.
Hun har lavet det så smart at det er forberedt til 2 trådsspinding...(tager det med på lørdag så man kan se det)
1 billede. og 2 BFL forberedt til 2 trådsspinding..
3 billede. Min grønne Wensleydale fletning samt en smuk vinrødfletning. Man kan spinde det tyndeste sytråd af det..hvis det er det man vil.
4 billede. 1 klip af kid mohair (råuld). 5 billede..wensleydale krøller og wensleydalekrøller med finuld billede 6billede. kæmmet alpakka (til min ponchotrøje) 7 billede. babyKamel 8 billede. Cashmere
uha da uha da mums hvor lækkert .
Den der med med 2 tråds spinding har jeg ikke set før, så det er dejligt du tager den med på lørdag.(qwe
Sidder og savler *120*
Yummi nogle dejlige fibre, ærgerligt Charlotte er så lang væk fra mig. Glæder mig til at se dit færdige garn.
Så fik jeg spundet Cashmir uld..
Det tager sin tid når det nu skal være rimelig tynd 2 trådet..
(og er pt i gang med babykamelens uld i ligeså tynd i 2 tråd.)
Cashmir 87g ...332 meter
Avs det ser rigtig godt ud ... hvad havde du tænkt det skulle bruges til ?
Ved det ikke endnu(x)..(jeg er jo ikke til de der små pindestr.*120*havde lavet det til min søster meeen hun er ikke i strikke mode pt..må lige tænke mig om..muligvis vil jeg lave en halsklud på Gimpenålen ala det jeg har lavet tidligere.)
men havde tænkt at det skal laves sammen med kamelen som snart er færdigt..skal lige slæbe rokken ud i gården og tvinde det..for solen skinner YES
Kan næsten mærke, hvor fint, det må føles (bdk
jaa det er ret lækkert(H)
Billede 1.Her er så Baby Kamel 85gram og 342 meter
og 1 lille fed kæmmet Wensleydale
Billede 2. Lyserøde nuancer i BFL. Jeg er i gang med sidste jumbospole..skal snart tvinde
Ooooh (z) BFL er altså en dejlig uld! Baby kamel trækker også i mig... Men jeg har vist et og andet, der skal spindes, inden jeg får mere hjem (R) Wensleydale bl.a., som jeg dårligt fik startet på til spindedagen.
Hvor er i flittige og nam nam garn Heddimor.. Havde hevet rokken ud på havebordet i dag og skulle rigtig til at spinde en hund , så regne det og så var det tør vejr, så ja 60 gram blev det kun til..(Å)