takker - dobbeltstrik er også sjovt med hønsestrik -- og så slipper man for trådene på bagsiden *120**120**120*
men hvor går det langsomt *306
det lyder spændende med børnevesten- så må jeg ned omkring naboen og låne bladet *120**120*
Printable View
takker - dobbeltstrik er også sjovt med hønsestrik -- og så slipper man for trådene på bagsiden *120**120**120*
men hvor går det langsomt *306
det lyder spændende med børnevesten- så må jeg ned omkring naboen og låne bladet *120**120*
Det ser godt ud lene, og det er skønne farver.
Man kan jo også smutte på nettet og se familie journalens opskrifter der.
du har ret - den står vist lidt stille i øverste etage lige nu (Å)
måske har koncentrationen skullet være for stor da jeg strikkede idag *120**120*
Det ser rigtig godt ud Fredsminde, jeg har lige lånt bladet ved min datter og vil strikke vesten til mit yngste barnebarn, fik lige grønt lys hos svigerdatteren i aften, hvor vi var samlet til fødselsdag
her ses hvor langt (eller rettere kort) jeg er kommet med mit dobbeltstrik og hønsestrik
Vedhæftet fil 64438
Vedhæftet fil 64439
det kræver virkelig at jeg er vågen - ikke noget med at slå strikke-autopiloten til *120**120**120*
Åh, det var tider. Jeg har lige læst de foregående 7 sider og været på alle links. Det er flot, det I strikker!
De skråtstrikkede vanter er meget specielle, er der nogen, der har prøvet opskriften?
Jeg har stadig nogle børnetrøjer fra dengang på loftet. Vi strikkede ALT! Masser af tøj til børn og voksne, underbukser, også til mænd, puder, dynebetræk...Det bulgarske bomuldsgarn var blødt og behageligt, men desværre ikke så holdbart. Men så strikkede vi bare noget mere...
Jeg synes stadig, det er hyggeligt at tegne nye mønstre og strikker også noget hønsestrik af og til. Det er bare ikke så mange, der vil gå med det, så det bliver mest på grydelapper og langt oppe på vanteskafterne....
Når jeg strikker sweatre og huer til andre end mig selv, strikker jeg næsten altid vaskeanvisning i enten halsen eller i ombukket og nogle smileys eller lignende
Jeg håber virkelig, det bliver meget moderne igen
Her er mit færdige halstørklæde.........
(39)Superflot, er det mønsteret fra Hendes Verden?
Flot halstørklæde((O))
Det er bare så skønne ting der kan laves i hønsestrik, får minder frem om en peruhue jeg lavede en del af for år tilbage og små bøeneveste til mine børn i hønsestrik... måske jeg skal finde opskrifterne frem og se om det var noget for børnebørnene :0)
Det er ikke noget for mine børnebørn i hvert fald for de 7 ældste - drenge - op til knap 25, og heller ikke for min datter.
Måske de to yngste - pigerne er så små, 4 mdr. og knap et år ,så de er ligeglade.
Var jo lige i Istedgade igår for at aflever varmestuestrik , når vi sådan kører i det indre KBH så er øjnene på stilke*141* og ja man bruger hønsestrik igen både op af Istedgade og Gl Kongevej og hele vejen ud af Roskildevej så jeg flere der gik med hønsestrik.(qwe men det betyder jo også at man nu er blevet en generation ældre, så det kommer frem igen ...(Å)
ja, men så er det jo godt at vi er med på moden *120* - og det endda på begge sider *120**120**120*
Vedhæftet fil 64618
Vedhæftet fil 64619
*213* Hold da op, hvor bliver det både smart, moderne og "rokke-venligt"... Hele 3 ting på én gang... *120*
ja da - troede du ikke jeg havde talenter *120**120**120*
måske rokken burde laves mindre (x)
Du er dygtig, navnesøster på Bornholm.
Det minder mig om den klud/prøve, jeg strikkede engang for mange år siden. Og som jeg ikke kan finde.
synes lige I skal have lov til at se, hvor langt jeg er kommet ((O))
Vedhæftet fil 64899
dobbeltstrik er super godt til hønsestrik motiver med lange afstande mellem mønsteret *306
*213*du er dygtig og hurtig, det ser rigtig (qwe godt ud, det rokke hals tørklæde,
(39)
Det ser bare så godt ud*107*
tak skal I have
det er nu "lidt" sjovt at kunne lave mønstre som jeg ellers med stor sandsynlighed ville have valgt fra ((O))
lige en lille opdatering *120*
det går langsomt - men sikkert fremad ((O))
sommetider også lidt tilbage *120**120**120*
håber I kanse forskel på de 2 sider *120*
(qwe flot Fredsminde. Og rokken du har fået strikket ind (bdk
Personlig kunne jeg godt bruge manden på hesten.
tak lis ai.
manden på hesten er fra en af mine gamle hønsestrikbøger *120*
er det kun mig der stadig strikker hønsestrik ????? *120*
eller er der andre der vil *307*???
jeg skal i gang med en drengevest i størrelse 3 år
Jeg er heller ikke.
Jeg synes ellers meget af det er rigtig sødt/sjovt/smart.
Min datter har sagt, at jeg ikke behøver lave hønsestrik til hende, og alle de der store knægte vil nok gerne slippe.
Alt muligt andet - står de gerne i kø for at få lavet.
har lige været en tur ovre på en større ø ( læs Sjælland)
sejltur og togtur gav rig lejlighed til at strikke
I får derfor lige de sidste nye mønstre på mit tørklæde i dobbelt*306 med hønsestrik *120*
er efterhånden så langt at jeg skal til at overveje hvornår det er langt nok ((O))
så forøvrigt i "Hendes Verden" i denne uge mønsteret på et tørklæde strikke på samme måde - så jeg er vist med på moden *120**120**120*
Åh hvor flot, desværre er jeg endnu ikke kommet igang, men har garn og opskrift til en vest til yngste barnebarn liggende og vente på mig.
glæder mig til at se din vest ((O))
nu er mit tørklæde i dobbeltstrik med hønsestrik endelig færdigt ((O))
Den er da blevet rigtig fin Lene - Er du træt af at det lige om straks er forår?
Det er meget flot, navnesøster.
jeg er ikke sikker på jeg har forstået hvad du mener Bedstemor (x)
men jeg kan love dig for at jeg trænger til forår *120* og sommer
idag har vi haft snevejr - og der lå stadig sne i indkørslen + på gårdspladsen da jeg kom hjem ca 18.00 -- suk
Må indrømme, at da jeg så denne tråd tænkte jeg N E E E J IKKE HØNSESTRIK IGEN !!!! *130*
Men hold da helt op, hvor er dit tørklæde i dobbeltstrik dog flot - og muligheden for at strikke det i flerfarvegarn føjer en helt ny dimension til - som gør det smukt og spændende, i hvert fald i forbindelse med det du har lavet Lene (bdk
Og du har ret, med dobbeltstrik og flerfarvegarn slipper man for alle de forbaskede garnender
(awd
nu kommer der heller ikke mere hønsestrik fra mig foreløbig - tror jeg (xyk)
hvis tråden skal forsætte må andre tage over *120**120*
Nogen der laver hønsestrik ?