Kunne man bede om et nær billed af de første 10 rækker frue (H)jeg er skimes nysgrrig for at se om det er rigtig det jeg ser med farveren.. rigtig god arbejds lyst med resten af sjalet.((O))
Printable View
Kunne man bede om et nær billed af de første 10 rækker frue (H)jeg er skimes nysgrrig for at se om det er rigtig det jeg ser med farveren.. rigtig god arbejds lyst med resten af sjalet.((O))
Må desvære give hundeuld ret, man kan ikke rigtigt danne sig et indtryk af farverne på mit havfruesjal.
Så på opfordrig fra hundeuld, er der hermed et nærbillede.
Vedhæftet fil 68143
Farverne er lidt mørkere i virkeligheden, men ikke meget.
Jeg tror da næsten dit kamera snyder med farverne på dit sjal, for er næsten sikker på det er magen til mit i farven.
Havde startet en lille dug op i kunststrik og nu er den langt om længe færdig.
Jeg har fundet et par småfejl...selvfølgelig efter at jeg havde hæftet ender og strukket den i våd tilstand...det var noget øv at finde....den lander så bare i brødkurven, så ses det ikke så meget *120*
Vedhæftet fil 68270Vedhæftet fil 68271
Så kunne jeg ikke nærer mig længere.
Jakob, 5 år, har jo bestilt en sweaters, og han havde fundet den farve garn den skulle laves i, og jeg havde fundet et mønster der passer til garnet, som den unge mand er tilfreds med.
Så i går formiddag blev der slået de første masker op. Den skal jo værer færdig til hans første skoledag.
Vedhæftet fil 68311
Detter er ryggen som blot mangler 6 cm i at værer færdig. Mønsteret har Jakob selv valgt.
*101*
Ja, faldt ov er disse skønne "oldefirkanter" herinde forleden (bdk og fluks skrev jeg opskriften ud, for den skulle da prøves ved lejlighed, men som altid kunne jeg jo ikke nære mig ret længe *120*
Vedhæftet fil 68415
Her er resultatet af nogle rester. Hvad de skal bruges til har jeg ikke rigtig besluttet endnu, men der kunne jo blive nogle skønne grydelapper eller et barnevognstæppe, hvis der er mange nok *120*
Havde jo været på besøg hos lotusblomsten, og hun er igang med at lave nogle svøb i denne teknik, så det skulle lige prøves.
Vedhæftet fil 68485
Jeg er nu indehaver af en dejlig spraglet klud i "eget design" til køkkenbrug.
Gav mig i kast med denne opskrift, men det har vist sig at der er fejli i. Så nu har jeg lavet min egen opstart, og resultater bliver nu som ønsket. Så god fornøjelse, hvis I skulle have lyst til at afprøve den.
Skulle det vise sig, at jeg også har lavet fejl eller I ikke forstår, hvad jeg har skrevet. Så send mig en pm, så det kan blive rettet.
I denne opskrift er det meget vigtigt, at luftmaskeopslaget ikke bliver snoet.
1. Ring:
Opslag: Lav 30 lm og dan ring med 1 km.
Række 1: Lav 3 lm som er 1. stm på rækken. Fortsæt med *2 stm i samme lm, derefter 1 stm* gentag fra * til * rækken ud. Der sluttes med 2 stm i samme lm.
Slut ringen med 1 km i den 3. lm
Vedhæftet fil 68495
2. Ring:
Opslag: Slå 30 lm op og før luftmaskeopslaget igennem ring 1 og slut ringen med 1 km.
Gentag nu række 1 fra ring 1.
Vedhæftet fil 68496
3. Ring:
Opslag: Slå 30 lm op og før luftmaskeopslaget igennem ring 1 og slut ringen med 1 km.
Vedhæftet fil 68497
4. Ring:
Opslag: Slå 30 lm op og før luftmaskeopslaget igennem ring 1 og 3, så ringene "væves" sammen (se billede herunder). Slut ringen med 1 km.
Vedhæftet fil 68498
Fortsættelse følger.
Er det ikke et yndigt sæt
http://www.redheart.com/free-patterns/bunny-hat-booties
Den unge dame er da ikke til at stå for i det sæt *120*
Her er så det endelige resultat.
Vedhæftet fil 68513
Opskriften er også nedskrevet, og skal nu bare tastes. Det har været en sej kamp, men alle anstrengelserne værd *120*
Jeg vil nu gå i seng og så må resten vente til jeg har fået sovet.*1235*
Så har jeg efter en travl dag med VVS mand og hyggestrik med lenemor, endelig fået tastet resten af opskriften.
1. Række
Med bundfarve laves nu i 1. ring 1 lm, *1 fm,3 lm. Lav 2 fm i ring 2, derefter 2 lm, 1 fm 4 gange. Derefter 3 lm, 1 fm i den samme maske som sidste fm. Herefter laves 4 gange 2 lm, 1 fm*. Gentag fra * til * omgangen ud og slut med 1 km i den 2. km i starten af omgangen.
2. Række
Lav km i de første 2 masker. Herfra starter omgangen med 4 lm, 1 dbstm,1 lm,1 dbstm i den 3 fm. *1 lm, 1 dbstm i mamme maske*. Gentag fra * til * yderligere 2 gange. Lav nu 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm, 3 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1dbstm om den 2. lm bue (hjørne). Fortsæt med *1 lm, 1 dbstm i fastmaskerne 3 gange. Fortsæt med 1 km, 1dbstm, 1 lm, 1 dbstm om den 2. lm bue, 1 lm, 1 dbstm 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm i de næste 3 fm. Lav nu hjørnet med 1 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm, 3 lm, 1 dbstm, 1 lm, 1 dbstm*. Gentag fra * til * yderligere 2 gange. Herfra lasves 1 lm, 1 dbstm i fm 3 gange. Slut rækken med 1 lm, 1 km i den 4 lm i starten af rækken.
3. Række
Lav 3 km i de næste 3 masker. Fortsæt med 4 lm, 2 dbstm om den 1. lm bue. Lav *3dbstm om hver 2. lm bue frem til hjørnet. Her laves 3 dbstm, 2lm, 3 dbstm i samme lm bue* gentag fra * til * yderligere 3 gange. Slut med 4 gang 3 dbstm om hver 2. lm bue. Lav 1 km i den 4 km i starten af rækken.
4. Række
Lav 2 lm og herefter 1 fm i alle masker frem til hjørnet, hvor der laves 2 fm, 1 lm, 2 fm i lm buen. Slut med 1 km i den 2. lm i starten af rækken.
Rigtig god fornøjelse til dem der har lyst til at prøve.
Skulle der være fejl, så send mig en pm så den kan blive rettet.
Deler gerne, der er nemlig ikke copyright på denne opskrift
Tak for jeres rosende ord.
De sidste par dage har jeg arbejdet på en bryllupsgave, som nu er færdig. Da de unge mennesker har valgt at deres hjem skal være sort og hvidt, ja, så måtte grydelapperne også være i samme farver.
ATTACH]68564[/ATTACH]
Sådan her blev de pakket ind, vedlagt et håndlavet kort af eget fabrikat.
ATTACH]68588[/ATTACH]
Opskriften, som er fra et blad fr 1984, fik jeg af Lotusblomsten.
Skulle jo have skikket en pakke med til et bryllup i Jylland, så der måtte jo lige laves kort til også, men inden jeg fik set mig om havde jeg lavet 5 kort......blev vist grebet lidt af dillen *120*
Det 5. kort minder lidt om kortet yderst til højre, på det billedet hvor alle 4 kort er på.
ATTACH]68589[/ATTACH]ATTACH]68590[/ATTACH]ATTACH]68591[/ATTACH]
Fik jo selvbestalte en opgave, hvor det viste sig at der er fejl i opskriften....der mangler ganske enkelt en linie.
Hvor om alting er, så er jeg nu færdig med Tullefanten
ATTACH]68619[/ATTACH]ATTACH]68621[/ATTACH]
Fik i formidags lavet denne alternative halsdisse. Den sender jeg til varmestuestrik.
Nu må det vist være tid for en sjat *123456*
ATTACH]68622[/ATTACH]
Så fik jeg lave disse grydelapper af "olde"firkanter i lyslilla, mørkelilla og hvid.
Vedhæftet fil 68813
Så fik jeg lavet et par grydelapper mere, og denne gang er de til min datter.
Vedhæftet fil 68986
Her er så en ny bedstemorfirkant
ATTACH]68990[/ATTACH]
En er lidt tung i det ... men hvordan laver du den ikke maskerne men fanger de andre hjul, for du sidder vel ikke og syer dem sammen(Å)
Jo da, med japanertråd *120*..... spøj til side, den er hæklet sammen hele vejen. Det eneste sted jeg bruger nål, er til at hæfte de sidste ender med.
Fatsvag ... en lille billed serie ville måske kunne hjælpe be be(R)
De sidste 2 dage har været ret produktive.
Jeg fik lavet et par grydelapper færdigt og også lavet 3 lapper til køkkenbrug færdig.
Vedhæftet fil 69015
For et stykke tid siden købte jeg en pose med fortinsvis bomuldsgarn og en llille sjat acryl garn for samfulde 25 kr.
Det er der kommet denne portion ud af.
Vedhæftet fil 69016
Så nåede jeg endelig til at få syet skullersømmen sammen og strikke halsen på Jakob´s trøje. Nu skal resten så bare syes, men først skulle der tjekket op på, om jeg havde fået lukket for stramt af i halsen....eller ville der bare blive en farlig balade når jeg går med den igen *120*hvis han ikke kunne få hoved igennem.
Nu vil jeg gå ned og sy resten sammen, så der skulle gerne kunne laves et billede med det færdige resultat en af de nærmeste dage.
Fald lige over dette kønne mønster og det skulle naturligvis liiiige prøves.
Vedhæftet fil 69055
Så er Jakobs trøje fix og færdig efter alle kunstens regler. Nu skal den bare afleveres i eftermiddag.
ATTACH]69058[/ATTACH]
Ja, så skete det igen....fik mønsteret med hjem til dette sjal, og hvor har det ligget og "brændt" i en hel uge.....så kunne jeg heller ikke nære mig mere....måtte bare igang med det, det var ganske enkelt for spændende.
ATTACH]69059[/ATTACH]ATTACH]69060[/ATTACH]
Fandt denne skønne "Irish Rose" på YouTube....den må da bare deles
http://youtu.be/WJ5sVE2WtXk
Åhhh ja, og så er der lige denne
http://youtu.be/5hQPP3vq9to
Knækker formentlig nødden en af dagene, så vi får den på dansk *120*
Så er trøjen afleveret og Jakob foreviget med den på....det var en stolt dreng
ATTACH]69092[/ATTACH]
Juhuuuu.... så er sjalet færdigt. Det er hæklet i Silke-Tweed ( 52% silke, 48 % lammeuld) fra Garnstudio. Der er gået 4 nøgler til dette sjal.
Der blev også lidt tid til at lave en lille opmærksomhed til et par nybagteforældre
ATTACH]69196[/ATTACH] ATTACH]69197[/ATTACH] ATTACH]69198[/ATTACH]
Sjalet laves på denne måde:
HUSK at arbejdet skal på intet tidspunkt vendes.
Slå 12 lm op og lav en 5 dbstgm i 1. lm.
Derefter laves 5 lm, 6 stgm startende i den 5 lm, 6 lm lige før den 5 dbstm), 5 lm, 6 stm-
Hækl 13 lm og hæft dem med en bgl km i den sidste stm fra forrige række.
Hækl 2 lm og hæft dem i den midterste af de 5 lm i buen, 5 stgm tilbage ad lm buen, 2 lm og 1 stgm i samme lm som den 5 stgm.
Alle ulige rækker:
Hækl 19 lm og hæft i den sidste stgm fra forrige række, 2 lmog hæft i den næste stgm. Hækl 5 stgm i de 5 første lm, 6 lm og en 5 dbstgm, som hæftes i den 3. lm i højre kant.
Alle lige rækker:
Hækl 5 lmop til næste række, *6 stgm i de 6 lm fra forrige række, 2 lm*. Gentag fra * til * rækken ud og slut med 1 stgm i samme lm.
Kant:
Hækl i de 2 skrå sider 2 fm, 4 lm, 2 fm om de små buer og 4 fm, 4 lm, 4 fm om de store buer.
God fornøjelse.
Det sjal ser rigtig godt ud, og et godt valg af garn også synes jeg.
Dejligt med en opskrift.
...har lige kigget lidt på den og forstår ikke helt at arbejdet ikke skal vendes, men det giver måske sig selv, når man kommer til at sidde med det i hænderne.
Hvis blot du gør som skrevet, så giver det sig selv og er egentligt ganske nemt at lave. vil en af de nærmeste dage lave en billede serie som viser hvvordan det skal se ud.
Jeg skal blot have tiden...har lige nu 3 af mine børnebørn på ferie.
Så er børnebørnene taget hjem igen og der er faldet ro over huset....her er godt nok blevet stille *120*
Der er blevet lavet fingerstrik og Fie, den ældste af pigerne, er begyndt at strikke under kyndig vejledning fra bedste her. *306
Der er blevet lavet endnu et par grydelapper og jeg er begyndt på huer til pigerne. De skal jo gerne være klar til når det bliver koldt *120*
Vedhæftet fil 69276
Jeg var jo også produktiv i sidste uge, hvor jeg havde fornøjelsen af halvdelen af mine børnebørn her i huset og det blev til dette:
1 par luffer til varmestue
1 baskerhue i kauni
ATTACH]69298[/ATTACH]ATTACH]69297[/ATTACH]ATTACH]69296[/ATTACH]ATTACH]69295[/ATTACH]ATTACH]69294[/ATTACH]
Så er der dømt vinterstrik til børnebørnene og jeg lægger ud med en hue til Puk.
De får selv lov til at vælge farve, så jeg er sikker på, at det falder i de unge menneskers smag *120*
ATTACH]69430[/ATTACH]
Så har jeg igen været kreativ....ånden kommer jo over en engang i mellem *120*
Det blev denne gang tilo et etui til mine hæklenåle, så nu er der styr på dem.
ATTACH]69598[/ATTACH] ATTACH]69599[/ATTACH] ATTACH]69600[/ATTACH]
Så blev der endnu en hue færdig til børnebørnene. Denne gang er det Fie´s hue.
ATTACH]69703[/ATTACH]
Tak Zep.....huen til Jakob er næsten helt færdig, men efter at have kvajet mig med for meget rengøring laver mine fingre på venstre hånd en del knuder i dag, så dullen til huen må lige vente til fingrene vil være lidt mere samarbejdsvillige
Så har jeg fået lavet dullen til Jakob´s hue og sørme om ikke den matcher han sweaters i farven.
der er også blevet lavet noget til varmestuen færdig....et par velvoksne herreluffer og et halstørklæd....så er der et par pinde ledige igen *120*
ATTACH]69780[/ATTACH]ATTACH]69781[/ATTACH]