Jeg har købt mine første pinde i ibenholt, men det bliver bestemt ikke de sidste. Jeg synes de er virkelig dejlige at strikke med.
Printable View
Jeg har købt mine første pinde i ibenholt, men det bliver bestemt ikke de sidste. Jeg synes de er virkelig dejlige at strikke med.
Her er nogle i ben og horn !!
http://www.hundborg-net.dk/benoghorn.htm
Jamen hvor har han en masse flotte varer, der skal jeg forbi når vi kommer på de kanter igen..
Da jeg gerne vil udnytte det at strikke med KnitPro-systemet bedst muligt, vil jeg høre om I andre kender til endnu flere fordele end nedenstående:
Pindene har længere spidser
Glat overgang fra pind til wire
Wire i størrelse 40, 60, 80, 100, 120 og 152 cm
Samle to eller flere wire til uanede størrelser
Bløde wire
Nummervisere - sættes på wire, hvis pinde fjernes
Lige rundpinde uden knæk
Lade masker blive på wire ved skift af pindestørrelse
To forskellige størrelser på samme rundpind
Kortere 10 cm´s pinde til 40 cm´s wire
Assumetriske 5 og 6 cm´s rundpinde på 25 cm´s wire
20 cm´s strømpepinde - 15 cm i størrelse 2, 2½ og 3
Fingerhandskepinde på 10 cm
Hakningspind - hæklenål der kan sættes på wire
Hæklenål i to størrelser på samme pind
Lange strikkepinde ved at sætte en stopper i den ene ende og en pind i den anden ende
Pindemåler med forstørrelsesglas til måling af 10 cm´s strikkefasthed
For ca 10 år siden byttede jeg mig til et gammelt sæt strømpepinde nr ca 3 lavet af elfenben (tror jeg nok) - dem var jeg meget glad for, og havde dem derfor med overalt i busser og tog osv.
Men de kunne ikke rigtigt tåle mosten, så en efter en knækkede de, så jeg til sidst kun havde 1½ pind tilbage.
De elastikker jeg har brugt på enderne, er lissom ikke materialet værdigt.
Da jeg så så VTJ¨s link til horn- og benmanden, og vi samtidig havde en snak om dominopinde herinde, kontaktede jeg ham, og i dag fik jeg min gamle pind tilbage, plus en makker i kohorn og med horndupper på dem begge.
Dominopinde nr 3, som jeg lige stod og manglede. Det er den mørke, som er min "gamle".
Det stod mig i 55,- kr inklusiv porto.
Og når jeg igen bliver rig, så håber jeg at kunne få ham til at lave min halve til en Sjals-nål.
Og nu genbruger du dem så til pind i sjalsnåle, ikke?
Med en fin ferle limet på "knækenden".
*131* hihi - det plejer at være mig, der er for hurtig - men jeg har været lidt frem og tilbage - simpelthen fordi jeg så tit kommer ud for -herinde - at blive smidt af, hvis jeg ikke lynhurtigt bliver færdig med mit indlæg.
Og lime en perle på - det kunne jeg selvfølgelig - men jeg vil hellere sørge for at den bliver lidt eksklusiv - bilder mig stadig ind, at den er lavet af elfenben (R)
Århhh har du ikke set hvilke smukke, spændende perler man kan få.
Jeg glæder mig dog til at se hvad du så hitter på :-)
Jow, jeg havde sat indlægget ind, inden du var færdig:-)
Jamen det skal være i ben - og jeg vil høre, hvad han kan finde på - til den tid *120*
Jeg ska' da nok holde mund - næsten :-)
Har du ikke set de smukke perler i ben man kan få :-)
Stort tillykke med dine "nye" strikkepinde. Det er da dejligt at du kunne få det lavet og til den pris kan man jo næsten ikke købe nye pinde.
Det er dejligt at strikke og endnu bedre når "værktøjet" er i orden.
Nora
På vej hjem fra ferie i søndags. Sluttede vi af med et besøg på Spøttrup borg, hvor der var middelalder markede... Og tænk, Nu fik jeg også mulighed for ar få fingerne i de strikkepinde i sådan har snakket om... Nemlig dem Hans Jørgen Madsen fra Thisted laver af krondyr.. Hvor er de lækre at røre ved.. Glæder mig til at komme igang med at brude dem.. Jeg fik lov til at ta' et billede af Hans Jørgen.. Jeg skal hilse fra ham og sige at han altså ikke altid går med den hue...Syntes nu den klæder ham og ser hyggelig ud..*120* Det kan forøvrigt anbefales at ta til Spøttrup Borg når de har deres markeder.. Det er bare hyggeligt og også spændende at se alle de gamle håndværk.. Dejligt at nogle holder dem igang så de ikke går i glemmebogen..
Å hvilket herligt billed .. dejligt at se og ja Spøttrup borg er et herligt sted at besøge, bare det man kan få lov til at gå over alt vi var der for 4 år siden brugte 3 timer også var der ikke engang marked.
*120*
http://spottrupborg.dk/
Det er rigtigt.. Man kan bruge meget tid der.. Man bliver stillet helt tilbage i tiden... Vi kom desværre lidt sent, så vi havde kun 2 timer til det hele. Så jeg fik desværre ikke set hele borgen. Heldigvis bor vi jo ikke så langt der fra. Så næste år når de igen har deres store markede. Har vi aftalt at vi skal der over igen, og så skal hele borgen helt sikkert ses fra kælder til loft..*120*Selve stedet er bestemt også et besøg værd. Utroligt smukt syntes jeg..
Tillykke med dine nye pinde....du bliver helt sikkert glad for dem.
Du kan også handle med Hans Jørgen via nettet.
Himmel og hav, det er lige før der er skilmisse i luften heroppe(Å) tror i ikke den også en hele masse mere klods til min mand lige skulle prøve en strømpe om fod længden var i orden og så sætter han bare foden direkte ned på gulvet med alle pindene i(Å) knak sagde den en horn strømpepind af ben fra http://www.hundborg-net.dk/benoghorn.htm ..
Mig ind og skrive til vores horn mand for at bestille et nyt sæt, selv om man godt kan bestille en enkel pind, jeg får svar jeg køber 1 sæt og får en enkel gratis med i handlen, det er service.(awd
Og hvordan med Haven, kom han godt fra ups'et?
Godt du kunne få fornyet værktøjet.
Det er da ligesom at hive brillerne af fantomet.
Han går meget stille rundt *120*det er ikke sådan når konen flyver op *120*men hans fod kom ikke noget til.
Men NU kan jeg gå videre med noget andet for jeg kan da ikke strikke med andre end de pinde veeel
Er de gode til folk, der har gigt i fingrene?
Måske skulle jeg købe et sæt til min mor, hun har jo snart fødselsdag. Mon han kan lave et sæt strømpepinde i 3½? Jeg tror nok, at det er den størrelse, min mor bruger til tykke sokker til min søster.
Har lige fundet ud af, at det nok skal være pind 4 eller 5 istedet for. Det er jo gerne Lima Peru uld, hun bruger.
Det syntes jeg du skulle Lene de er så skønne at strikke med og bøjer lidt, så de glider bare derud af.
Så kan du godt komme hen til mine strømper igen *306, her er der nye strikkepinde til dig Vedhæftet fil 75932 og det er her de er købt Vedhæftet fil 75933 http://www.hundborg-net.dk/benoghorn.htm ..
og oven i det faldt jeg over det her nøgle garn Vedhæftet fil 75934 i garn forretningen Jættevanten i Nykøbing Sj. http://www.jaettevanten.dk/ fordi jeg skulle ned og kigge til den kurv de har i butikken til indsamling af garn , der var noget som jeg henter i næste uge.
Det er skimes dyrt at knække en pind (Å)
Så kan du lære det kan du *120*
*120**120* så er det sagt!
he he*120* du kan tror nej Haven, NU er jeg igang med den vingeskudt poncho, her bliver jeg til den er færdig.(awd
Og det gjorde jeg så ikke *120*men slog op til de strømper og strikkede ned til under foden og så blev det hele trevlet op igen , garnet er ujævnt og meget løst tvundet så det egner sig ikke til strømper i min verden..Han må finde sig et andet nøgle garn(awd
Det lyder til I rigtig går og hygger jer i det daglige. Min bedstemor sagde altid når børnene skændes (Å)"åhe nu kvies de igen"
Er der nogen der har prøvet disse strikke pinde med riller http://www.chanto.dk/shop/luksus-sno...nde-2127p.html
Jeg har dem i Knit pro, http://bettekun.dk/shop/knitpro-snoningspind-370p.html
men er ikke så begejstret for dem, bruger hellere
mine fingerhandsker pinde. http://www.sommerfuglen.dk/shop/knit...de-12436p.html
eller ved ganske fint garn, tandstikkere ja, du læste rigtigt. tandstikkere.
Lige nu bruger intet andet end almindelige strikke pindene som jeg altid har gjort uden hjælpe pinde; men den her pind kunne måske bruges ved de store snoninger over mange masker. Nå tilbage til det du er igang med *120*
Mine hjælpepinde er de "kedelige" buede i metal, men de virker godt. Vil gerne have nogle flottere i træ, da næsten alle mine pinde er i træ/bambus. Jeg er bare bange for, at de lige pinde ikke "virker" lige så godt, så hører gerne fra nogen der har erfaring med dem.
Er faldet over disse nye pinde fra Knit Pro i karabon. Er der nogen der har prøvet dem?
http://www.knitpro.eu/Materialwise-s...nguage=English
Det var måske et julegaveønske!
Nora
Spændende hvad I synes,
sku' lige til at bestille - til en bekendt
Nu HAR jeg bestilt et sæt pinde,
håber min bekendt synes om de....
Nogen der ved om Hans Jørgen Madsen Vorupørvej i Vorupør Thisted stadigvæk er aktiv ben sliber, hans hjemmeside er lukket ser det ud til.
Det ved jeg ikke.
Jeg har fundet ham i lokaltelefonbogen.
Måske kan du ringe til ham. Jeg kan sende dig en besked med hans nummer.
Det ser ikke ud til, at du kan modtage beskeder.
Hans Jørn Ø. Madsen
Tlf. 97937430.
Jeg har skrevet til ham på mail
benoghorn@gmail.com
og har fået svar tilbage.
Laver han dem stadigvæk ?
Nogen der ved om Hans Jørgen Madsen Vorupørvej i Vorupør Thisted stadigvæk er aktiv ben sliber, hans hjemmeside er lukket ser det ud til.
Eller er der andre der laver pinde af ben(66)