Tak for vejledning til dette.
Printable View
Her et billede af begyndelsen af mit sjal.
Vedhæftet fil 52254
Tak Nette Strik - det er jo let når man først kommer rigtig i gang.
Og det var jeg bestemt ikke kommet uden hjælp.
Nu er jeg sikker på, at det ikke er det sidste af slagsen :-)
Tak Heddimor.
Håber du kommer i gang i morgen når du har fået nyt garn.
Det bliver spændende at se hvilet garn og farve du hitter.
((O))Godt gået Bedstemor. Nu har du da fundet fidusen*120*
Hvor ser det godt ud Bedstemor, glæder mig til at se det færdige sjal.
uhada, nu er min gips kommet af, og jeg skal igang, får helt præstationsangst når jeg ser jeres billeder og problemer.....(R)
Pas nu på med at hækle for "stærkt" når gipsen lige er kommet a'.
Problemer.....næh ikke her på Rokken - en flok gæve piger kommer med hjælpen pr. omgående.
Tak til dem.
:mad: (F) :mad: (F) (Å) øv øv øv jeg troede jeg havde fattet det men den opskrift er da godtnok for videre kommende (K) (K)jeg er bare kommet langt og kauni er svær at trævle op sys jeg, jeg forståt fa godt at mine skæl ligger meget tæt hvis heg har alt for mange og det er jo også derfor jeg synes der gær alt for meget garn til, tror jeg prøver at ligge mig under dynen og se om det ikke løser problemet *104*
Er det ikke en mail med tre billeder du har fået? Hvis - så er det helt rigtigt.
Hvis det er de her tre billeder, så er det starten:
http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=25234
Det er åbenbart mig der er temmelig fatsvag (Å) men kan ikke se på billederne at man kun skulle lave skæl i hvertanden V *141*
Nej det kan du ikke se og det står heller ikke i den købte opskriften.
For dårligt.
Jeg kunne se det på det billede der er af sjalet hos en anden og fik det så bekræftet af en der havde hæklet sjalet.
Joooh, nu har jeg kikket ordentligt efter. Der står jo netop at når de 6 stgm. x 2 er hæklet skal næste m være en km i NÆSTE hul.
Forklaringen i opskriften, kunne godt være bedre ;-(
Nu er der kommet flere billeder i den anden tråd. Håber det kan hjælpe dem, der har brug for det.http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=25234&page=3
Starten på mit havfruesjal,---ja, det ligger og skammer sig lidt. Jeg har fulgt billederne....måske. Det ser ikke rigtigt ud. Jeg må give den nyligt aftagne gips skylden, for ellers er det jo Hovedet!!!!!Så strikketøjet måtte frem, efter at have været lagt væk i 4 uger, ----det gjorde godt, jeg kunne mærke at jeg havde haft svære abstinenser.....men håndleddet er stadig lidt slap, kan godt gøre lidt ondt, ---men det finder jeg mig ikke i....(n)
;-) Rolig nu - det kan være farligt at få for stor dosis, lige efter du har været strikkeclean et sykke tid
Ang. havfruesjalet - det må være gipsen ;-)
ai hvor er i altså bare gode. ja jeg har haft gang i det men har smidt det hele ud(R) Blev sur på det og så røg det. mon man skulle tage og prøve igen?
Selvfølgelig skal du det. Det er virkelig et flot sjal
*306
Nej hvor er det flot - jeg kan godt lide de farver.
Fine farver Heddimor.
Da jeg hæklede mit, kunne jeg ikke få de blå/grønne farver; Men måtte over i de rødlige farver. Men jeg er nu glad for det i dag.
Har også hæklet i kunstgarn og det er dejligt varmt.
Så lykkedes det også for mig efter adskillige forsøg.
Havde det blot stået i opskriften, at arbejdet skal vendes 90 grader, når man hækler omkring det ene V-ben og herefter 180 grader ved det andet V-ben, havde jeg sparet megen tid.
Men garnet holder jo længere, når man trævler op igen og igen.
Endnu engang tak for hjælpen til Lis.
Elin
Ja det kan da godt være man skulle tage og købe et nyt sæt for at få opskriften jeg har som sagt smidt det hele ud for jeg blev så sur på det(R)
Det er rigtig flot beskrevet/vist her.
# 1 er starten og siden er flere billeder kommet til.
http://www.rokken3.dk/forum/showthre...t=25234&page=3
Tak for roserne til mit påbegyndte sjal..(H)jeg er oxo blevet glad for farverne trods alt
meeeen det er da noget værre noget at starte på ..har svært ved at lægge det fra mig .. skal nemlig være færdig med 3 par sokker 1 par pigesandaler og mangler ca 2 m på mit brækvævning til på søndag..og jeg skal jo oxo læse indslag på rokken..ihhaltsåååå
Hvor der det nogle gode beskrivelser i kommer med, og sikke i må ha kæmpet.
Rigtig flot arbejde.
Ja mon ikke - og uden god hjælp fra dygtige rokkere var det ikke gået for mig.
*306
sætter et billed ind af mit. hold da op sikke en rigtig go og lige til beskrivelse der er blevet lavet. Kunne på første hug med hæklenålen og så kørte det jo bare som en leg efterfølgende.
Skal nok lige få taget billeder af det.