Hvorfor skal det vejes? Jeg vejer aldrig det, jeg laver.
Printable View
Hvorfor skal det vejes? Jeg vejer aldrig det, jeg laver.
4 dukker. Vægt 140 g.
jeg har også bomuldsgarn på lager til jer strikkere
derude der gerne vil være med på Bom uldsmaratonen
så bare kom ud af busken
og lad mig det vide
så skal jeg finde frem, så i kan komme og hente det i skal bruge(awd
Miiiiiiiiiiiiig jeg når lige at lægge dette boldnetVedhæftet fil 52565 ind vægt 55 gram - lidt med godt *120*
Jeg har lige et par bolde til at lægge i Hundeulds net. 37 gram
Ej fedt, det kommer nemlig til Garnsiloen i Vanløse..(qwe
Ja en 5 stk syntes jeg vil være fint, men hvad siger cheffen for garnsiloen *120*
(z)Ja, Bente, lidt MEN GODT,MANGE BÆKKE SMÅ.
Ja, vi kender alle resten af sætningen – til bevidstløshed. Tanken om de mange små ting, der – netop fordi der er mange af dem – batter i den sidste ende. Ok, hånden på hjertet, jeg havde også håbet at flere gerne ville være med.
Svar til Klippegøj. Dejligt du gerne vil lave net og bolde, jeg vil også mene at der bør være 5 el. måske endda 7 bolde i hver. Det er op til dig og din hæklenål.
Håber flere melder sig til denne dyst.(H)(H)(H)
Så melder jeg mig også på banen *131*
Her er aftenens høst......
Vedhæftet fil 52634 4 huer i forskellige størrelser. Den mindste er nok til ca. 6 måneder og den største til 6-8år
Vedhæftet fil 52635 7 hagesmække
Samlet vægt er ca.300g. (Min elektroniske vægt er løbet tør for batteri, så de røg på den gamle køkkevægt, der kan tage op til 10Kg)
det er egentlig utroligt hvad man kan nå mens CSI og Komisar Rex kører i baggrunden *120*
Hvorlænge varer denne marathon?
Hej Strikkelene
Der står det er en forårsdyst, men foråret lader jo vente på sig, så mon ikke den vare et par mdr. endnu.*120*Ellers en god ide.
Inger
Hvis man læser første indlæg, så står der at man samler til der er 5000 gr. eller om man vil 5 kg. Og efter mit lille regnskab mangler der 1201 gr.
Så kommer der lige nogen flere huer i bunken
Vedhæftet fil 52655
Og en enkelt "smæk"
Vedhæftet fil 52656
Den samlede vægt er 150g.
Eftersom jeg kom til at skrive forkert vægt i mit ene indlæg, kommer Rysses regnskab jo ikke til at passe (Å)
Jeg får regnet mig frem til at vi nu mangler 1251g
Så blev den første firkant lavet og der lå noget ufærdigt arbejde imellem garn vi fik ind, Vedhæftet fil 52664det har jeg fikset til en pose vi kan aflevere dukketøj i når vi får noget af det. Så nu har i 283 gram mere fra mig (H)
Jeg har lige 80g grydelapper - jeg mener at erindre, at bl.a. Gjæstebudet var glade for grydelapper og køkkenhåndklæder?!?
Jamen så ser det ud til at der kun mangler 888 gr.
4 dukker. 230 gram.
(39)Nej hvor er de skønne - jeg tror jeg kommer til at efterabe dig :-)
Et besøg hos svigerfar fik færdiggjort et køkkenhåndklæde og et par grydelapper - ialt 168g (Håndklædet har den samme brune farve som kanten på grydelapperne!!)
En enkel firkantet klods herfra Vedhæftet fil 52764, den er ikke fyldt, da der skal laves bogstaver på den 30 gram
Jeg har brugt nogle timer i dag på at hækle kanter og hæfte ender så nu kommer det sidste BOM-uld fra min hånd i denne omgang
Blå køkkenhåndklæde og grydelapper 146g
Fersken køkkenhåndklæde og grydelapper 193g
3 bolde 50g
Diverse Barbietøj 70g
(Barbie flyttede ind hos mig Nytårsaften og i den efterfølgende tid har hun fået lidt tøj indimellem. Bomuldstøjet kommer nu videre til en lille pige på et krisecenter - så må Barbie få noget mere senere!)
Wauooo hvor er I skrappe. Efter mit regnskab så mangler der kun 1 gr. Men det kan være der skal en på banen med en bedre regnemaskine.
Uha, så må jeg hellere skynde mig:
5 tykke grydelapper 172 gram
1 grydelap som gemte sig: 37 gram
9 hagesmække: 214 gram.
I alt: 423 gram.
Vedhæftet fil 53099 Vedhæftet fil 53100
Den sidste lyserøde grydelap gemte sig på fotodagen, så jeg vejede den anden to gange. Der er ikke hæftet ender på hverken lapper eller smække endnu, men der er heller ikke knapper i smækkene, så vægten kommer sikkert til at passe meget godt i enden.
Hvor er du bare god, Frk Hansen, målet er nået nu.
Der er 422 g i plus nu. Skal vi ikke bare tælle op mod de 5ooo g igen,
håber der er flere igang. I må meget gerne skrive hvad I laver,
Der er flere klodser på vej og har også taget garn med hjem fra depotet til en trøje..
(qwe det glæder jeg mig til at se.Hvad du har fundet på.
Hej - jeg er næsten lige startet herinde, og var allerede i gang med dette halstørklæde til en kollega, som ikke tåler andet end bomuld. Opskriften er fundet på Ravelry.com. Billedet er desværre ikke så godt, men det er mit kamera heller ikke.. Og jeg skulle slet ikke have sat det på her, som det fremgår af nedenstående *306 sådan går det, når man ikke får læst det hele ordentlig igennem :o))
ups - det havde jeg jo ikke lige tjekket. Nå, men hun har doneret resten af garnet til varmestuestik, så jeg må jo bare igang igen :-)
Uhmmm, ved ikke om det skal med her, men det tæppe i oldemorsfirkanter der ligger under kommende lotteri er lavet i bomuldsgarn og er til fordel for varmestuestrikkeriet, og det vejer 2,770 kg.
(x)(x)(x)
Selvfølig skal det det (qwe det er jo varmestue bomulds garn der bliver lavet om til strømpegarn...(awd
Med det(qwe flotte tæppe i oldemors firkanter er vi oppe på 3192 g
Nu har jeg lagt billeder i indlæg 68 - undskyld forsinkelsen.