Jeg er gået igang er nået til det der hvor man skal strikke til 31 cm, har desværre ingen billeder endnu (Å)
Printable View
Jeg er gået igang er nået til det der hvor man skal strikke til 31 cm, har desværre ingen billeder endnu (Å)
Så er jeg også nået til de 31 cm. og strikket de første 10 frynser. Pyyh, der skal mange frynser til:-).
Jeg er i gang med et flettesjal, hvor jeg har valgt at strikke 2 rækker frynser, er blevet helt grebet at det fletteri.
Vedhæftet fil 52128
Vedhæftet fil 52129
Vedhæftet fil 52130
Glæder mig til at se jeres sjaler, I må da gerne ligge billeder ind, selvom det ikke er færdig strikket,
ideer til andre.
jeg er færdig med at flette frynserne, synes bare sjalet ser noget lille ud. Men min datter på 12 har fået ejerfornemmelse af det, så kan jo strikke et andet til mig selv på større pinde :o)
Har du de 31 cm ned til hul mønster, og har du mål det rigtige sted. på mit foto kan du se hvor nemt det kan snyde flere cm, hvis man ikke lige måler midt i. har lavet 2 forkerte streger,
Vedhæftet fil 52144
Hvilket garn strikker du i ????
og pind str.
Hmmm... kan se jeg har målt det forkerte sted. Det er kun 22 cm når jeg måler rigtig. Men nu strikker jeg det færdig og så prøver jeg bare igen, anden gang er sikkert nemmere end første.
Det er da bare sjovt det her "strik sammen" spændende at læse og se billeder af jeres sjaler..
Jeg er også i gang med at strikke frynserne og er kommet igennem halvdelen... syntes også godt nok der skal mange til.. men sjovt er det..
Jeg strikker med Kauni garn på pind 4,5..
Vedhæftet fil 52149 Vedhæftet fil 52150
Har planer om at strikke et i lyst garn bagefter... så nu må vi håbe planerne holder*120*
fortsat god strikkelyst til jer..
Ja jeg tænkte nok, det var der det var gået galt, da du skrev den var lille.
men pyt, -- du har jo en aftager til den,
til D.Sand. skønne farver, dem er jeg vilde med, de sjaler jeg strikker, er til andre, så det er desværre ikke mig der bestemmmer farverne.
Ja der er mange frynser, da jeg strikkede det første sjal, sad jeg og lavede lidt hoved regning imedens, den pind har ca. 6000 m.
God strikke og FLETTE lyst.
Glæder mig til at se dem begge færdige.
ihe altså jeg har også målt det forkerte sted fik 22 cm. der bliver bare en hulrække mere.((O))end der skal være.
Har lige læst opskriften igen ak ak (Å)
Inger
hvor er de flotte de sjaler I får lavet - jeg tager stadig tilløb til at komme igang
Ja Nette. Det er vigtigt at trække frem, at der kun er 1 maske nogen steder imellem fryserne. Jeg taler af bitter erfaring. *108*
Hej Nette
(qwe du er så opmærksom... det er en stor hjælp... men ja, det er måske ikke lige til at se på billedet, men lukker kun 1 af ved de 10 første og omkring de 20 i midten... og skal nok huske det når jeg kommer til de sidste 10, så håber det bliver ok... glæder mig til at skal flette... har fået fat i flamingoplade.. og vil helt sikket smugkigge på billederne her i tråden..
Hilsner Dorte
Det ser spændende og svært ud.
Spændende JA,
svært NEJ.
dog kræver det lidt tålmodighed.
opskriften er fint beskrevet.
og et mønster man selv kan variere så den passer en i str. sjal el
ler tørklæde
Surmuler...øv, har også målt forkert....når må i gang med at pille op, suk. Skal nok blive god igen, skal bare lige have lidt tid:-)
Nu blev jeg færdig med mit sjal. Det er strikket i Evilla 8/2. Ialt gik der 215 gr. garn til.
Det jeg syntes var mest besværligt, var at samle masker op. Jeg kunne ikke rigtigt finde den rigtige stilling med hænderne, når sjalet var sat fast på flamingo (I øvrigt en god ide. Tak for den.) Det endte med, at jeg brugte en hæklenål, og så gik det fint.
Vedhæftet fil 52196
Vedhæftet fil 52197
Vedhæftet fil 52198
Hvor er det bare (qwe flot...Tessie.. dejlige farver... *213*
(39)(qwe(qwe flotte farver. god ide med hæklenålen, Skøn du giver den videre.
jeg har nu ingen problomer med at strikke dem op. men det kan man jo gøre så man bedst kan, kommer nok også an på hvor tyndt garn det er/ stramt frynserne er strikket.
Det sjal er meget flot, Tessie!
Det virkelig et fint sjal du har fået lavet(39)
Flotte farver .Tessie(39)
Hilsen
Lis
Jeg er færdig med at strikke frynser og er gået igang med at flette. Jeg sætter bare frynserne på en rundpind efterhånden som jeg får dem flettet og så regner jeg med at strikke maskerne op bagefter. Lige nu sidder jeg og spekulerer over hvordan det mon går någr jeg skal flette hen over spidsen af sjalet, men da der ikke står noget om det i opskriften går jeg ud fra at det giver sig selv...
Knus MetteG
PS - prøver lige om jeg kan få taget et billede med min tlf og sætte det ind.
Så fik jeg taget billeder ((O))
Knus MG
Hvor ser det flot ud. Hvilket garn har du strikket i?
Hej!
tja er jo ikke så flittig til at skrive, men prøver :)
Synes det er nogle flotte sjaler der ligger allerede (bdk sjovt at se så forskellige farvevalg, det giver inspiration til ikke at gro fast i mine sædvanlige blå nuancer ((O))
nu har jeg fået taget et billede af mit sjal, er nået til lige før flet, så det bliver spændende.
Her er mit færdige resultat af Fletsjalet..
Vedhæftet fil 52319 Vedhæftet fil 52320 Vedhæftet fil 52321
*213*D. Sand hvor er det fint og smukt.(bdk
D. Sand, dit sjal er blevet rigtig flot og er i nogle dejlig farver.(qwe
D. Sand. Det er bare blevet så flot.
(qwe flot. Dejlige farver
Hilsen
Lis