VIDUNDERLIGT, Haven.
Jeg har gået og gået og gået, for at finde lidt startende forår. Det lykkedes ikke for mig, men super godt, at du fandt det, og viste os det.
TUSIND TAK((O))
Printable View
VIDUNDERLIGT, Haven.
Jeg har gået og gået og gået, for at finde lidt startende forår. Det lykkedes ikke for mig, men super godt, at du fandt det, og viste os det.
TUSIND TAK((O))
Dejligt at se, at de er dernede........erantisserne :-)
((O))
Erantis er skønne og man bliver glad af at kigge på dem, meeeeen er det ikke først til marts vi kan forvente forår. Vi har trods alt VINTERFERIE i uge 7.
*101*
Det er en (6) perle I har der midt i skoven
I min have, er erantisserne også ved at komme op, og en julerose der blomstrer.
(H)fra Tut
For pokker hvor er det koldt hertil morgen,(5)% 11 graders frost brrrrrr godt man har 4 vægge og et tag + brændeovn..
Nu er de kommet helt frem de små gule forårs gaverVedhæftet fil 52416 og om ikke også der er kommet blomster på rebisenVedhæftet fil 52415
Hvor ser det dejligt ud. Tak for du deler de gode billeder med os. (z)*131*
Sådanne billeder kan man ikke få for mange af lige nu (39)
Her er lidt musik til foråret
Pia Raug - Forår i menneskenes land
http://www.youtube.com/watch?v=w8cdJ...layer_embedded
Nu har filuren af en havenisse sat sig til at sove Vedhæftet fil 53308, så nu kommer foråret.
Skurken her Tårnfalk Vedhæftet fil 54192tror vores fodersteder er gratis tag selv bord af små fugle... det er det altså ikke (awdså den bliver viftet væk lige så snart den viser sig, den kan gå hen til naboens fodersted ikke vores.
Ej altså (n) det ligner da heller ikke noget, bare sådan at tro det er et tag selv bord (n)
Men flot det er den altså (awd
Hvad har naboen gjort dig *120*Men flot billed (39) og dejligt at se Lurendrejerens fætter igen (H)
I det her gode vejr kan man slet ikke få nok af at gå i haven, her er lidt billeder fra idag..
Vedhæftet fil 54369 Vedhæftet fil 54370 Vedhæftet fil 54371 Vedhæftet fil 54372
Vedhæftet fil 54373 Vedhæftet fil 54374 Vedhæftet fil 54375
Tak for kikket på dine dejlige billeder - ingen tvivl - det er forår (20)
Du har bare så meget ret haven (20) Og er det ikke fantastisk, som Krokus det ene øjeblik dårlig har en farvet knop og det næste står fuldt udsprungne?! Jeg har knoklet som en tam vild derude idag. Nåede at nyde Krokus m.m. i forbifarten, men ikke at tage billeder af det udsprungne. Eller af solsorten eller rødhalsen, som inspicerede en stor dekoration, jeg har bedrevet idag. Flot fange Dompap!!
Der bliver ikke kun ryddet op indendørs også udendørs, vi har store planer*120*
Men hvad tror i det her skal blive til Vedhæftet fil 55216 ??
Rådyrene er lige glade med at vi går og larmer derude Vedhæftet fil 55215 de går næsten og venter på vi skal smide de afsavet grene i kvas bunken, for det er et fest måltid for dem, med al den bark fra grenene.. men kig også lidt ned engang imellem, så man ikke jokker alle planter ned Vedhæftet fil 55214
Det afskårne træ skal måske laves til et Rokkensymbol?
Ja så måtte vi lade det vente, nem her er hvad træet skal bruges til , nemlig et fuglebadVedhæftet fil 55648 og siden hen kommer diverse foder steder på det.
Kender jeg Haven ret, så bliver det det rene slaraffenland for fuglene på den lækre stub (39)(39)
Det bliver et flot fugletræ.
Imens vi venter på at komme videre med den vilde afd. skal i da have lidt billeder derfra af foråret..
Vedhæftet fil 55713 Vedhæftet fil 55714 Vedhæftet fil 55715 Vedhæftet fil 55716
Vedhæftet fil 55717 Selvsået æbletræ i tidernes morgen Vedhæftet fil 55718 rådyr er da skide ligeglad om vi er der eller ejVedhæftet fil 55719kvæder som også er selvsået engang.
Skønne, skønne forårsfotos. Tak for kikket.(39)
Sikke en sød ræv. Den er vist sulten.
I må hellere passe godt på jeres ænder. Den kan sikkert også lide fjerkræ.
Nåh det lille skind *131*
Der bliver ikke meget tid til at slænge os i dækstolene under bøge træet i år,
men der er kommet en anden der har overtaget plads for os
Vedhæftet fil 56842 kidet ligger inde i krattet.
Hvor er det skønt at bo sådan, at naturens kikker indenfor jævnligt.
Og det er dejligt du gavmildt deler disse oplevelser med os andre.
For ikke så mange år siden, havde vi også et sådant sted.
Hold da op en oase I har dér på Damengen, det er jo rent guf for sjælen.
(bdk
Åååååh nu er jeg da totalt solgt (z) Har den så ta'selv-salatbord i rosenbedet? *120* Jeg er så småt ved at få opstillet slængestole m.m. efterhånden, som jeg får overtaget verdensherredømmet i haven her! Ikke at jeg har tid til at slænge mig endnu, for efter at have pjækket fra havepligterne i 4 dage, hvor jeg var i Jylland, så havde jeg sørme slæbt en modbydelig forkølelse med hjem, som lagde mig ned (Å) Så nu løber jeg bare endnu stærkere!
Hvorfor tager du til Danmark for at blive syg zep*131*, bliv dog hjemme i udlandet der er sunder*120*
Nu skal i se her, selv der saves hamres og jeg ved ikke hvad,http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=26485 så for at sige det lige ud "skider" vores have gæster på det,
her er det spætten Vedhæftet fil 56999der er igang med at træne sine unger i at flyve.
Så har vi oplevet lidt igen .
Det sidste årstid har vi haft et vims lille egeren til at huser her på martriklen, ret så hyggeligt.
Men se nu her hvad jeg fandt for et par dage siden Vedhæftet fil 59465 den var åbenbart faldet ned fra reden, den ligger på ryggen med hoved nedad og alt rede matrialet lå nede under træet. Den lugtede fælt, så den må have ligget der et stykke tid, den blev taget ned vi kunne ikke finde noget på den som tyde på den var blevet bidt - skudt eller noget andet.
Hvilken fjende har et egern egentlig !! Nogen der ved det ?
Nej hvor synd , jeg mener ikke de har nogle fjender i naturen udover (måske) de tobenede , men det kan da være jeg tager fejl.
Har lige været nede på hylden i stuen, hvor min biolog-mand har sine bøger.
I bogen "Pattedyr i farver" kan man læse følgende (citat)
"Egernets værste fjende er skovmåren, der kan indhente det i træerne, men mest tager det i redden om natten. Også store rovfugle som duehøgen jager egernet, men derudover har det kun få fjender" (citat slut)
Bogen er ganske vist fra 1970 - men mon der er så meget der har ændret sig siden da på det punkt *120*
Fint TAK skal du have ..
Nu er det ved at være svampe tid sådan ser vejkanten ud
Vedhæftet fil 59620 Vedhæftet fil 59621 Vedhæftet fil 59622
Og de blomster stadigvæk Vedhæftet fil 59623
Vi er lidt tidlig oppe i dag så vi fik en flot solopgang, her lidt billeder fra havens digi.
Vedhæftet fil 59748 Vedhæftet fil 59749 Vedhæftet fil 59746
Der er "ild" i springvandetVedhæftet fil 59747
Dejligt vi er ved at få alle jeres strikkede ting ud , for det er godt nok koldt hertil morgen kl 6.30 var det kun 7 graders varme udenfor
Så fik lige kigget lidt nærmere på jordbunden og straks kom havens's digi frem ,Vedhæftet fil 63209 hvis i går længere tilbage i indlægget, vil i kunne se det var 2-2 sidste år det skete, så det er godt nok tidligt nu.
;-) Ja det så jeg - jeg har lige vandret hele tråden igennem sammen med en kop kaffe.
Tak for dejlig tur.
Hvad er skønnere end at se disse små forårsbebudere - også selvom man ved, at vinteren nok slår til inden forår.
Sidste år var i med på en side linien her da vi byggede om http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=26485 (H)
I år og flere år frem går vi igang med at lægge de 2 grunde sammen til 1 have, som skal være pensonist venlig.
Vi startede idag med at ringe til en anlægs gartner vi før har brugt, for der var et træ der hældt for meget over mod huset, så det turde vi ikke selv vælte. De kom og vupti 15 min 2 mand og det træ lå ned, det var 15 meter højt.
Vedhæftet fil 63367 Vedhæftet fil 63368 Vedhæftet fil 63369 Vedhæftet fil 63370 Vedhæftet fil 63371 Vedhæftet fil 63372 Vedhæftet fil 63373
Nu skal der skæres grene af og træet skal skæres op, så der er noget brænde til næste vinter.(awd
Lige en lille hilsen fra jordbunden Vedhæftet fil 63366
Nej hvor dejligt, I giver os mulighed for at følge jeres omlægning af haven.
Og skønt med lidt forårsbebuder her på en våd, sur, mørk og kold dag. Tak.