Jeg tror, du skal ind og se i Jeanne Thøgersens besked nr. 17. Hvis det er det halstørklæde fra Hendes Verden, du efterlyser.
Måske er det den samme, du leder efter Beta.
Printable View
Tak Lene
Det er lige nøjagtig det blad jeg har forlagt.
Om ikke andet kan du hjælpe mig det at "maske det af" en gang
Her er min ufo
Fandt lige et tillæg til Hendes Verden nr 38/2009 hvor der også er Entrelac/neverkont i - en hue og et par pulsvarmere s 36 -> 39.
Beta! I Jeannes link om halstørklædet bliver det afsluttet med trekanter, så kanten bliver lige.
Der står, at man skal afslutte med trekanter for oven. Og jeg gætter på, at firkanterne bare skal lukkes normalt af - inden man strikker trekanterne på.
hej strikkelene
så røg jeg også på neverkont. er halvt færdig med halsedisse og har kigget på bogen fra akacia.den er bestilt .det nemmere at strikke end man tror.
mvh jette
Jeg håber, du bliver glad for bogen. Der er mange gode ting og ideer i den.
Det er en superfed bog og det er ret nemt at gå til , der er jo flotte instruktioner
Ja, den ligner meget den, jeg også har om dominostrik på engelsk: Swing Swagger Drape. Alt er nærmest "skåret ud i pap", så det er til at forstå.
Ja den har jeg også og de er virkelig skåret ud i pap
men rigtig flotte bøger og billige
Så melder jeg mig som den første der er lidt tung i en vis legemsdel for så udførlig syntes jeg nu heller ikke den er med mindre man har lidt strikkeerfaring og kan det engelske i forvejen, mere for ikke at der er nogen der tror de er helt på afveje hvis de ikke forstår bogen *101*
Jeg er ikke vant til at strikke/hækle efter engelske opskrifter. Men jeg kan har da haft engelsk i skolen og hvis jeg prøver mig lidt frem, skal det nok lykkes alligevel.
Jeg er vist for stædig til at give op lige med det samme.
Ja okay Jeanne det er måske rigtig nok , men det er nu flot illustreret
Jums mums...se lige det her:
http://www.ravelry.com/projects/hely...c-with-tassels
Øv, jeg blev smidt ud før, da jeg ville poste en besked herinde. Men nu slap jeg ind igen.
Sikke et sødt halstørklæde/sjal, Bubbihund.
Noget af række 2.
Undskyld, at det er sløret.
Nu går det strygende! Er ved 3. firkant i anden omgang.
Giver dig helt ret MEN når folk begynder at tale om HVOR nemt det er med det engelske ved jeg med min undervisningserfaring at der altid sidder nogle meget dygtige og kreative piger og tænker UUUPS jeg forstår det ikke og så giver de op på forhånd.
Og til trods for en halv engelsk halv fransk skolegang (katolsk skole) ja så er der da tekniske vendinger jeg ikke fanger.
Det er glatstrikning: ret på retten og vrang på vrangen.
Jeg er kommet i tanke om, at nogle af os rokkere jo har strikket Neverkont før (måske bare uden at vide det). Da vi strikkede Superkarla sjalet (som jeg stadig ikke er færdig med). Det er jo også Neverkont.
Den yderste til venstre er en trekant. Men det er tykt garn på pind 5.
Nu skal jeg snart til slut trekanten i højre side i 2. række. Derefter skal jeg strikke 3. række, hvor der ikke skal være nogle trekanter.
Følger dig nøje - og glæder mig til at se den færdige hue.
Glæder mig til at se det færdige arbejde.
Meget spænende .
Jeg skynder mig alt, hvad jeg kan.
Det garn, jeg bruger nu, er ligesom lidt loddent. Måske er det en slags pelsgarn. Jeg har lavet om i en enkelt detalje. Så vidt, jeg kan forstå, skal man tage 2 ret løs af, strikke 1 og trække de 2 løse over. Men jeg nøjes med at tage 1 løs af istedet for. Ellers bliver indtagningen for klodset.
Jeg tror nok, at jeg hækler huen sammen til sidst, da jeg er en klovn til at sy.
Du må gerne oversætte huen også. Der er sikkert nogen, der gerne vil strikke den (om ikke andet så til varmestuestrik).
Det er helt i orden, Jeanne!
Den hue bliver ikke helt almindelig, men god og varm alligevel.
Nu kommer der et billed på. De første 4 firkanter af i alt 10 i række 3:
Lene venter stadig på en mail fra forfatteren inden jeg oversætter rigtigt.
Indtil videre undersætter jeg kun så det kan forklares med ord så er det nemlig lovligt at hjælpe med bogens opskrifter.
Alle de små juridiske spidsfindigheder :-((
Nu mangler jeg kun 1 firkant på 3. række. Og så skal jeg til 4. række, hvor jeg skal lukke maskerne normalt af. Så bliver det spændende at se, hvordan huen kommer til at se ud.
Hvordan går det, Jeanne?
Jeg mangler 5 firkanter + 1 trekant i sidste række. Og så skal jeg have samlet dem foroven.
Lige pt strikker jeg på andre ting - du ved mit privatliv er lidt delt op i forskellige perioder og lige nu hedder det ambulante sygehusbesøg.
Har fået en mail fra forfatteren af bogen - skal lige have tolket den juridisk for den er lidt spookie.
Men ellers Lene går det helt fint - hvad hos dig
Øv! Det smuttede, da jeg skulle til at sende beskeden.
Når jeg har fået sidste omgang færdig, syet sammen og hæftet ender, så har jeg faktisk en ny hue.
Så varer det nok ikke så længe, før vi kan starte vores Neverkont strikning herinde. Det bliver spændende, hvor mange af de andre, der vil være med. Men de kunne da finde ud af at strikke Superkarla sjalet (som også er en slags Neverkont).
Nå, nu må jeg vist skynde mig at blive færdig. Jeg skal til vævning i eftermiddag. Jeg håber, at jeg snart er færdig med det viskestykketof, jeg er ved at væve.
Tillykke med huen.....
Glæder mig til at se et foto.
Jeg har også lige blevet færdigt med forskelige strik, så nu tror jeg vil prøve neverkont/entrelac strik.Det ser spændende ud.Glæder mig til at prøve det.
Samler I masker op i begge maskeled. eller kun i den der liger mod vrangsiden??????????????????????
Har fundet forskellige opskrifter/visninger at strikke det på.
Jeg samler op i begge maskeled. Men jeg ved ikke om det er helt rigtigt. Det virker fint for mig.
Må vi så se huen nu den er færdig((O))
Tak for hurtig svar, Lene.
Ja, det ser også pænest ud at samle op i begge led, med kun et led bliver det lidt løst. Har afprøvet begge dele.
Det er ret nemt og sjovt at strikke, det bliver til vende,vende vende osv.
Jeg har slået op til et par strømper,
Venter spændt på at se din hue.(z)
Ja, man vender hele tiden. Jeg har kun 6 masker på hver firkant/trekant.
Og jeg tager ikke løs af, når jeg vender. Det ses ikke. Kantmaskerne bliver fine alligevel.
Jeg har også brugt begge led, og det er blevet ok men jeg filtede jo også mit bagefter.
Dejlig let og overskueligt med de felter, selv om man afbrydes konstant som jeg ofte bliver her i huset føler man da alligevel at jeg kommer derudaf.
Jeg skal til at lave mønster til en minipc en bestilling - så nu må jeg i gang med et grundmønster mens Torben er på sygehuset et par dage.
Den er ikke færdig endnu. Jeg er nok for længe om det. Men jeg kan jo ikke sidde og strikke hele dagen.
Jeg skal nok tage et billed, når jeg er klar til det.
Det kan være, at jeg når at sy den sammen i aften. Jeg har besluttet mig til at bruge sytråd, da det nok blliver for klodset, hvis jeg syr med strikkegarn.
Okay, havde læst det som om du havde hæftet ender, men ved igen at læse dit indslag. ER jeg med, er spændt, fordi jeg selv er begyndt på entrellac, på strømpepinde,driller lidt ved alt det venderi. så skifter til rundpind.
glæder mig til at den færdig.
Når du skriver den skal syes sammen, har du ikke strikket hue på rundpind, det tror jeg at jeg ville have gjort.