DYT- Dyt, hvor er de (qwe skønne dine biler.
Du kan måske kikke denne af Vedhæftet fil 53838
den har jeg kikket efter engang, men selvfølgelig skrev jeg ikke noget ned,
DYT- Dyt, hvor er de (qwe skønne dine biler.
Du kan måske kikke denne af Vedhæftet fil 53838
den har jeg kikket efter engang, men selvfølgelig skrev jeg ikke noget ned,
Så måtte jeg prøve at lave en flad flyver også nu Nette strik fluks gav mig et billed at arbejde efter TAKKER(bdk
Her er så prøven Vedhæftet fil 53847
Vedhæftet fil 53919
Måtte også lige prøve at lave de flade biler i enkelte farver
Nu er det jo snart tid for at frøerneyngler i naturen men her er de allerede startet*120*
Ja Rysse Hæklenålene er glødende her *120* men der kommer også mange ideer her på rokken som lige
skal prøves af bla. denne her som carina viste frem igår syntes jeg var (qwe så da badeværlset idag lige fik den helt store tur så krævede det lige en hækel pause og vupti så havde jeg lavet lidt nyt der ud tilVedhæftet fil 54187erstatningerne for vatrondellerne samt lige pyntet et glas til vatpindene.........
Jeg lavede nogen i går, som min datter testede. Hun var vildt begejstret for ideen ((O))
Nu vil jeg bare lige spørge dig om du har hæklet dem i fastmasker? Jeg lavede en prøve i fm og en med stgm, men jeg er ikke helt tilfreds. Synes den i fm blev lidt "hård" og stgm blev nok for "hullet" selvom datteren sagde at den var god. Overvejer hstgm (x) eller bliver det blødere i fm når de er blevet vasket????
Mange tanker/ spørgsmål. Håber der er nogen der kan svare mig på dem. For ideen er bare genial *131*
Bjergged Jeg har hæklet dem i fastmasker men syntes du de er for faste så brug evt en hækelnål der er lidt større, halvstangmasker er jo også en ide.
Jo jeg har selv brugt dem de sidste dage og syntes de er vildt gode og er bare super glad for ideen.
Rokken er virkelig en tidsrøver på den gode måde for der bliver da virkelig nørklet en del*120**120*
Så blev det lige Bansernes tur til nyt dres....
Endnu en Bamse er heldigt at få nyt tøj dette er et særligt sæt nattøj så nu håber jeg på at jeg har ramt rigtig i forhold til Bamsens moders smag*120* (det er ikke altid til at vide med særlige ordre fra 10 årige*120* de har jo deres særlige meninger også til bamsernes tøj*120*)
Man skal jo være i god tid*120* ja nu elsker jeg jo jul og juleting så det har været sjovt at få lov til at lave noget for en der også kan lide jul*120*
Disse rensdyrhoveder er såmænd en særlig bestilling som har været sjov at lave.
Det er røde rensdyrhoveder og ikke orange som det ser ud til, men farverne snyder nogle gange.
Idag havde jeg besøg af min allerdejligtste veninde hun ringede i formiddags og vupti så var hun her. Hun havde bare den aller dejligste gave med nemmelig bogen Hæklede Dyr af Maja Hansen og vupti så er Søren Skilpadde altså kommet til verden.... Selv om jeg nu syntes han skal hedde Hans som min barndoms skilpadde hed:-)
Vedhæftet fil 54504 Vedhæftet fil 54505 Vedhæftet fil 54506
Men nu må jeg jo altså også prøve nogle af de andre dyr fra bogen de er bare for dejlige.
Sød og betænksom veninde, dejligt med en sådan, velovervejret gave,
jeg er slet ikke i tvivl om at du sikkert afprøver alle opskrifterne fra bogen.
Var lige inde for at kikke i bogen, http://www.klematis.dk/d/Haeklede-dyr-i660x7.html#o
deer mange søde dyr.
Glæder mig til at se dem.*789*
Selvfølgelig måtte jeg fortsætte efter min veninde er taget hjem med at hækle dyr*120**120*
Så kom Villy og Kim til verden den skønne hvalros og kanin...
Ja der skal være turbu på hækelnålen for de skønne børn venter bare på den næste bliver færdig*120* og sikke en skøn leg de allerede har haft med de fremstillet dyr(z)
Inden jeg fik set dyner så komme denne lille abekat også til verden og resterne blev brugt i bogstavligster forstand hihi jeg manglede lige brun til ½ ben og ørene*120* men hvem siger ikke man kan have mørkegrå øre og ½ mørkegråt ben som abe(x)
Gedden kom jeg til at glemme i børnehaven idag for der blev jo leget med den og kameraret lå hjemme så det må vente til i morgen, men så blev Lars løve færdig inden sengetid*120* Han har godt nok været sjov at lave.
Giraffen gumle er jeg bare ret vild med og ja når jeg nu stadig ikke ligger inde med filt så må jeg jo hækle de bitte små pletter og lime på og jeg er faktis ret stolt af resultatet for min tålmodighed til at tegne og klippe de mange små dutter ville da aldrig blive lige så pænt*120*
Så blev det til lidt flere dyr som fluks er flyttet hjemmefra efter besøg af 3 tøser*120* på 7 og 10 år(z)
Så blev det lige til en rigtig slapper efter tøserne tog hjem*120* så mens ørene hvilede så blev der igen født nogle smådyr*120*
FANTASTISKE dyr - jeg MÅ da eje den bog (og også den nye, hvis den er på vej)
Tak for øjeninfo - det kan vist ikke gøres billigere.
Køber du de selvklæbende eller uden klæb?
Så skulle jeg være købeklar *120*Tak for info.
Så er det bare om at styre "budfingeren".
En sød lille abekat og et stædigt Æsel er igen kommet til.
Så blev der en lille Noa malkeko færdigVedhæftet fil 54830
Nej hvor er hun sød. (H)
Nu har jeg fået øjne hjem i dag - tak for hjælpen.
Holder det ok når du limer det med limpistol?
Hækler du i bomuld, eller er det både og?
Velbekommen, ja det holder fint med limpistol, der har været enkelte øjne jeg har måtte forny i børnehaven hvor tingene jo bruges stortset dagligt.
Dyrene jeg har lavet er lavet enten i acryl, acryl/bomuld eller acryl/uld, strømpegarn.
De skal jo kunne tåle en tur i vaskemaskinen når de trænger*120* (og her kan det nogle gange ske de lige skal have skiftet et øje eller to, men den er jo billiger end at lave noget nyt*120*)
suuuuuuuper sød ko... kan godt forstå de bliver revet væk...
Det med øjnene, havde nu også noget at gøre med, at de helt små unger kunne putte den i munden.
- de er da godtnok så billige, så det ikke var øjnene jeg var bekymret for :-)
I børnehaven putter de dem også i munden og og jeg har endnu ikke oplevet nogle skader.
Og for det meste holder øjene også turen i vaskemaskinen uden at ryge af, så det må da siges at kunne holde til lidt af hvert. (men man kan jo aldrig undgå at der ikke vil ske noget, man kan kun prøve sig frem)
Sjovt at kaste sig ud i en opskrift som man finder, men for pokker hvor er det øv når man til sidst sidder med er resultat man på forhånd godt kan se der er fejl i.
Men nu er kænguruen lavet og nu skal jeg bare lige have lavet om på opskriften så det også kommer til at passe, men heldigvis blev ungerne i børnehaven glad for den afligevel blot fik jeg at vide der manglede en unge i pungen så jeg må da bare lige også fikse den lille sag hihi, men indtil vider brugte de bare kaninen som unge *120* ja unger er jo opfindsomme.
Jo ungerne i børnehaven har en da efterhånen en del dyr der er 25 stk i kassen nu og jo det kan da være svært at dele men de øver sig i og være gode venner og dele så det går. For øvelse gør mester ...........
Og jeg er jo ikke færdig med dyrene endnu*120* for en af de andre stuer har lige bestildt de vilde dyr som de skal bruge til deres vild dyr pojekt*120* så det er lidt sjovt at få lov til at være med i deres pojekt på den måde, så hækelnålen gløder *120*(z)
Så blev der lige hæklet en masse små dyr igen, de er nu altså bare sjove at lave og jeg skal også igang med de nye opskrifter snarest*120* nå disse og de kommende har forladt mors lille Gods*120*
Vedhæftet fil 55028Vedhæftet fil 55029Vedhæftet fil 55030Vedhæftet fil 55031Vedhæftet fil 55032
Skal faktis igang med en lille pose vilde DYR som skal sendes til Ungarn, det syntes jeg nu er helt vildt(z)
super søde kaniner, grise og elefanter(27)(qwe
Ja, der må være en værre larm hos dig med alle de forskellige dyr ((O))(29)*172*(36)*211*(34)