Rigtig god bedring *131*
Printable View
Jeg er igang med Bella fra Geilsk. Et flot sjal, som dog kræver, at jeg kigger på arbejdet. Derfor har jeg samtidig den sædvnlige sok på pindene som TV strik.
Jeg er også igang med at strikke en dåbskjole fra Drops (BabyDrops 11-31). Måske den samme, som Dorit er igang med? Jeg har strikket kysen og er nu igang med selve kjolen/bærestykket.
Dåben er først medio marts, så jeg har stadig god tid, men man ved jo aldrig, hvad der sker, så hver gang jeg kan se mit snit til det, får jeg lige strikket en pind eller to. Der er 412 masker på en pind, så det går langsomt fremad med projektet, men det går fremad, og jeg synes, det er sjovt at strikke.
Venlig hilsen
Christina.
Hej *124* Jeg er igang med en trøje fra Drops med stjernemønster til min datter, og har osse gang i et par spiralsokker. Godt nytår(H)
Jeg har bevæget mig udi en hjemmelavet rullepølse - det er første gang jeg prøver at lave sådan en, så det er meget spændende :o)
Derudover er jeg i gang med Anemone fra Rasmilla - har lige gjort Elvira fra Rasmilla færdig også...
Jeg har lige strikket min første strømpe..... Så nu skal jeg bare igang med nr. 2. Har ikke strikket strømper før (jo, en enkelt med min mormors hjælp for 25 år siden og så strikkede hun den anden), så jeg følger opskriften slavisk!
På pinde nr. 2,5 og strømpegarn fra Mayflowers. Synes det går langsomt med de tynde pinde, men er trods alt godt tilfreds med resultatet.
Bestemt ikke det sidste par strømper jeg laver; alt er købt ind til næste par som bliver i Arwetta, med dobbelt garn og på pind 3,5 el. 4.
Derudover har jeg et "tørklæde med huller" (ostetørklæde hedder det måske også?) på pindene og som altid en hue undervejs også.
Jeg er i gang med min første omgang varmestuestrik, det bliver til en blandet omgang, men mest vinterting. (z)
Jeg var i gang med et par strømper, men gav op, fordi der blev ved med at komme huller ved hælen (Å)
Derudover har jeg fundet alt for mange opskrifter, på ting jeg bare må lave (R).
Jeg har gang i nogle (ifølge manden) internationale knæstrømper - garnet har datteren købt på tilbud i Holland og de er til hendes veninde som er Israeler bosiddende i Tyskland
Uh jeg hygger mig gevaldigt med at læse, hvad I laver *101*Jeg har stadig gang i roseriet her og det går da lidt fremad...
jeg er gået ignag med at få alle mine UFO'er, væk... lige nu er det en brudepar jeg har gang i at brodere til en veninde... så skal jeg lige have foldet et par armbånd og nogle tasker, og så ryger der også lige lidt build a bear tøj over strikkepindende.. og resterne af garnet skal jeg til at bruge på barbie tøj.. så jeg har vist nok at lave lige for tiden... billederne kommer ind på mine færdige ting når jeg får det færdigt...
Jeg har også i disse dage fået mig taget sammen til at færdiggøre ufo-er---der er for mange. I det nye år må jeg ikke have så mange. Nogle af dem har jeg trevlet op. ......Ellers er jeg igang med en trøje til min mand, den er fra Pickles.no. Jeg tror den hed en Dean-trøje. ....Han er nu ikke nogen James Dean mere..........men elsker uldne trøjer.((O))
hej sommerfuglen. jeg har osse prøvet at strikke stømper/sokker med hæl men opgav da jeg ikke kunne finde ud af det. men så fandt jeg en opskrift på spiralsokker, (de er uden hæl) så nu er jeg endelig begyndt at strikke sokker. det første par fik min svigerdatter og dem er hun glade for. :)
jeg er i gang med et sjal til en veninde. og det driver mig til vanvid, løber op hele tiden, meeeeen jeg opgiver ikke, det skal nok lykkes..
Hvad er en UFO? I er mange der har nævnt det nu..
Hvor er det dog en vidunderlig tråd, denne her...
Ganske spændende at se hvad I bedriver derhjemme i stuerne...
Jeg har 8 patchwork dækkeservietter liggende som skulle bruges på nytårsbordet.. jeg ved dog ikke helt om jeg får dem færdigt til tiden for jeg blev indlagt i dag med smerter i underlivet - jeg har en graviditet udenfor livmoderen de ikke kan finde... (n) Jeg er til observation, så nu må tiden vise hvad der skal ske...
men uden håndarbejde kan jeg ikke være.. så jeg har naturligvis taget strømpepindende med... har færdiggjort et per i str 33 i ragsokker.. og er begyndt på en str 45 nu... Så må vi se om der er nok arbejde i dem mens jeg skal ligge her.. *306
heldigvis har jeg trådløs netadgang, så jeg kan more mig med rokken også...((O))
Får lige lyst til at gøre obs på Rokkeordbogen *120*(H): http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=2335
Kære Brumby jeg føler med dig , jeg har været udsat for fænomenet hele to gange .
Håber du snart er ved hægterne igen og rigtig Godt Nytår.
Knuz
God bedring Brumby!
God bedring Brumby *307*
Knusser til dig Brumby *131*
Åh nej dog Brumby...god bedring (k)
Rigtig god bedring Brumby - føler med dig
God bedring Brumby!
Tina jeg skal nok få taget et billede når engang den er færdig, hende der bestilte den fandt et billede på nettet og viste mig tekanden :P så nu må vi se, fandt kablet i en bog på bib og har hæklet bunden for at gøre det nemt for mig selv...nu får vi se hvordan det går :)
God bedring, Brumby. *131*
Jeg er i gang med en taske ( i cykelslange og presenning, selvfølgelig) til min yngste, der skal starte dagpleje efter nytår. Og et par varme sokker til ham. Og jeg eksperimenterer samtidig med at lave varme og vindtætte overtræks-'støvler', han kan bruge i dagplejen.
Jeg er også i gang med at rydde op på mit værelse. Noget af et projekt, men jeg tror, det vil fremme kreativiteten, hvis det bli'r gjort... (R)
Rigtig god bedring til dig Brummy, håber ikke du skal ligge der alt for lang tid
(k) fra anni
TAK TAK allesammen.. men det var ikke meningen at tråden her skulle udvikle sig til andet end zeps start...
mine str 45 kører derudaf.. dejligt...
Jeg har gang i hue og halstørklæde til varmestuen, en halsedisse til mig selv derind imellem knytte jeg armbånd og så selvfølgelig mine kort, jeg skulle og gerne nå at flytte "lidt" rundt ind på mit hobbyværelse, men nu må jeg se det kan godt være jeg er nød til at udsætte det til starten af det nye år.
Jeg nørkler lige nu og her med en dåbsgave bestående af hæklet legetøj og det skal være færdigt til d. 1. jan. hvor det bliver afhentet.
Og en strikket vest/bolero, der skal være færdig samme dag. Den skal nok bæres til barnedåben - dog ikke af babyen *120*
Og så må jeg vist igang med et par projekter, der har ligget stille alt for lang tid, fordi jeg har for lidt tid og spreder mig lidt for meget med mine projekter.
Sikken en hyggelig tråd at læse - det eneste jeg ikke bryder mig om at blive mindet om er..........UFO´er(n)
Nå, men jeg er jo igang med skovens dyr. Foreløbig er det blevet til 8:
2 mus, en odder, en ræv, et egern, et pindsvin, en vaskebjørn og en kanin. Man kan blive ved med at finde nye små dyr, så der kommer nok flere.
De er alle strikket af garn rester, og stoppet med uld, så de koster jo ikke noget at lave. Derforuden er de super hurtige. Ofte strikker jeg et dyr efter kaffen mens vi alligevel sidder og snakker sammen.
De er ca 5-6 cm store.
Strikke Marie
Jeg har fundet mit store hæklede dug frem, som jeg startede på i sommers , er ved sidste omgang, så glæder mig til at se det helt færdig.
Strikkemarie ...de strikkede dyr er det nogle du har tænkt dig at lægge i download?
Jeg er igang med ragsokker til min nabo og til Mads min private snekasters søn.
Et sjal med ærmer til mig selv og selvfølgelig sokker og halstørklæde til varmestuekassen.
(Å) der ligger også et par UFOer.
(H)fra Tut
god bedring til dig brumby tænker på dig
Så den første UFO færdig...
*303*
Min hue blev færdig i går. Og væk var den til en kollega, jeg nåede ikke engang at tage et billede af den. Så nu er jeg gået i gang med endnu en.
Herligt at skovensdyr kommer frem af dine finger ....
Her er nr 30 sæt barbietøj ved at være færdig, men så stopper jeg altså også, det er ikke så sjovt at lave det når man ikke har en dukke, men det kommer det kommer.*306
Hvor er det hyggeligt at læse hvad I er i gang med hver især :)
Jeg er selv endelig kommet lidt igang med at lave kort igen, har ellers haft en laaaang pause, men lige for tiden vælter de ud af min hånd - nok fordi jeg burde læse til eksamen. Jeg skal op på mandag og må med skam indrømme at jeg ikke har åbnet en bog endnu (Å)
Zep - hvordan laver man de der roser?