Ja, jeg bliver også lækkersulten af alle de lækre menu'er - dejligt med lidt ny inspiration - men Hundeduld - ligefrem at sætte billed på (Å)nu render mundvandet jo *120*
Printable View
Ja, jeg bliver også lækkersulten af alle de lækre menu'er - dejligt med lidt ny inspiration - men Hundeduld - ligefrem at sætte billed på (Å)nu render mundvandet jo *120*
Ja hvorfor ikke, det kamera ligger altid klar til brug*120*
Her er hvad der kom på bordet igår Vedhæftet fil 75516Laks med forårsløg og gulerødder+ et par kartofler.
sluuuurpppp - der rendte mundvandet sgu*120*
Ja, min aftensmad er ikke noget spændende - to stykker knækbrød med ost(Å)
Slæbte manden med ud at handle, i morgen skal der laves kage til gadefest lørdag, så vi skal have sat telt op i haven i morgen aften - det skal nemlig bruges lørdagen efter til vores årlige familiekomsammen.*120*
Så var der sild på bordet i går ,Vedhæftet fil 75554 jeg steger dem med ben og det hele for at få så meget smag som muligt i dem.
Sovs nu igen !! Den er ikke så "farlig" den er lavet på kartoffelvandet, jeg tager ca 10 gram margarine og 2 spsk mel og smider i en gryde som jeg sætter oven på kartoflerne, så er det rendt sammen når kartoflerne er færdig, så noget kartoffelvand i det og pisk rundt , smag til med salt og peber. Den sovs bruger jeg til mange forskellige ting. persillesovs - dilsovs - ærter og gulerødder og som her purløgsovs.
I dag stod den på grillede rester, samt resten af den grønne salat og katoffelsalat fra i går.
Så er der også rydet ud for rester fra de sidste par dage *120*
En tallerken hvidkål med chili con carne ovenpå og dertil en klat cheasy fraiche *133*
I dag står den på ovnstegt honningmarineret kylling med grøn salt og flutes til.
Farsbrød med gulerødder - løg og ærter + kartofler og en rest god sovs fra fryseren - så er der også til i morgen*120*
Stegt lever med bløde løg i pandeafkog af kartoffelvand og et skvæt rødvin med et par kartofler til uuuhm *245*
I dag var der god gammeldags mormorkylling, og den var naturligvis grydestegt, med brun sovs og agurkesalat
Millijonbøf med bacontern og coctailpølser i + nye kartofler og et par af tomaterne ude fra gården *133* også er der også til i dag = fridag til miiiiig
Idag skal vi have risengrød *120*
Det var da en ualmindelig lækker tråd....((O))
Vi skal have tomatsalat med mozerella og hvidløgsbrød. (Vi har SÅ mange tomater lige i øjeblikket..)
Og til dessert................
Gammeldaws ævlekage med flødeskum....uhmmmmm(awd
(bdk for alt det dejlige mad, får en ide ved at læse, så idag kødsovs med masser af krydderier fra egen have, så dessert er æbler bagt i ovn med noget kanel mm og selvfølgelig flødeskum eller creme fraiche *133* annibente
I går havde vi alle børn med påhæng hjemme + "et par løse", kun 14 stk.*120*, så helt uhøjtideligt, så det blev til grillet flankesteaks, kyllinginderfilet med bacon og pølser. Hertil 3 forskellige kartoffelsalater (lavet på sammen grundopskrift), blandet grøn salat, nylavet agurkesalat, pølsebrød, flutes og til dessert citronfromage.
Hvornår var det lige i skulle bestille forsamlingshuset *120*godt man kan være udenfor.
I dag skal vi have stegt rødspætte med kartofler og persillesovs.
Hjemme hos os står den på medister med ris og karrysovs.
(Fordi jeg ikke er hjemme....*120*....bryder mig ikke om karry(n))
Imorgen står den på hjemmelavet lasagne med hvidløgsflute.....uhhmmmmmm*133*
Så kan man da ikke blive mere sund var kommetaren fra gemalen (R)
salat med fetaost -kartofler -tomater -agurke -tun og hård kogte æg + flutz..
Tror han skal have stegemad i morgen *120*
Enten hader man den her ret eller elsker, der er intet midt imellem *120*
Stegt kalvelever med blødeløg og pandesovs*133* mums her i huset
Mummmmms det lyder bare godt - vi spiser det med velbehag.
Og så på en Mads Stage tallerken - :-)
Der var tilbud på hakket oksekøb og køleskabet trængte til en oprydning.
Så der blevet lavet mad til 2 personer i 4 dage *133*.
Vedhæftet fil 76654
Mormor gryde med morstrik vidunderlige rødbeder til.
Mormorgryde:
1 kg hakket oksekød
1 pakke bacon tern
1 rest flæskesteg skåret i små tern
6 gulerødder skåret i små tern
3 løg skåret i tern
2 fed hvisløg
½ dl tomatpure eller 4 tomater skåret i tern
Alt svitse og kommes i en gryde hæld vand over til det lige er dækket -simre i 20 min. Jævnes med lidt mel eller som i dag med lidt piskefløde der skulles bruges(R)
Idag står den på køleskab afvaskning.
Jubiiiii..((O))...min livret
Her i huset står den på hønsekødsuppe.
Her står den på skinkesnitzel med benfri sild, peberrod, citron, brasede kartofler og ærter.
*133*
I går fik vi brændende kærlighed..((O))
Også suppe her, Cubik. En blanding af blomkål/broccoli og aspargessuppe med suppeurter, kød-, melboller.
Jeg elsker suppe.
Det er sandelig længe siden, jeg sidste har smagt stegt lever. Men det skal være kalvelever. Svinelever er så bitter - den egner sig nok bedre til hjemmelavet leverpostej til jul. Da gør det ikke så meget, hvis den er lidt bitter. Den skal jo alligevel være krydret.
Vi fik Hamburgryg med brune og hvide kartofler og grønlangkål til aftensmad...
Mums....((O))
Vi har lige spist lasagne med waldorfsalat*133**120*
Ja vi var trætte i aften, så det blev til at lune et par pølser dertil et par skiver franskbrød absolut ikke et sundt måltid, men det var hurtigt *120*
Det har været en hektisk weekend hos os, lige fra fredag til i går i aftes, så kokken her i huset (læs: Mig*120*) orkede ikke at lave mad, så manden var meget galant: "Den klarer jeg i dag". - "Frisk mad", det må jeg sige - det smagte supergodt.
i går fik vi sømandsbøf - godt nok havde jeg ikke lige noget okseklump, så jeg brugte hjorteklump i stedet for. Kunne ikke finde laurbærblade, så det fik rosmarin - og havde ikke lige hvidtøl, så den fik en alm pilsner. Men ellers fulgte jeg opskriften.... Den er fra bogen "god mad let at lave" som jeg fik af min moster, da jeg flyttede hjemmefra for over tyve år siden. Bogen er fra 1973, min moste fik den da hun havde hjemkundskab i skolen...
Hejsa, i aften vil jeg lave kyllingefilet (lige brunet på panden) på et lag af bacon og porreskiver (efter en tur på panden), overhældt med fløde og en sjat hvidvin, drysset med ost, en god halv time i ovnen, samtidig med at risene koges og flütes lunes. Velbekomme...
Vi skal ha' rødspætter, som manden selv har fanget. Dertil selvfølgelig kartofler og persillesovs
Så stod den på boller i selleri i aften med kartofler til , just ikke lige gemalens bedste spise *120*men jeg koger sellerien først og smider det vand væk inden sovsen bliver lavet, så det ikke smager for meget af selleri*133*
Mums , boller i selleri er en af mine livretter , ligeså selleribøf..
Jeg elsker også selleri og gerne rå. I går lavede jeg en æble/selleri-salat med lidt skyr blandet med sukker. Det er en dejlig råkost-salat, især med valnødder i. Mums som tilbehør til kød ((O)) I aften skal vi bare have suppe *120*
Fik sådan lyst til grøntsag suppe i dag, så ud i køkkenet for at se hvad der kunne findes.
2 store porre
2 løg
5 store champignon
5 blade fra et hvidkålshoved
cq 800 gram kartofler
____
1 pakke bacon i tern i fryseren
4 skiver franskbrød der var blevet tørt
et par stængler persille ude i gården
2 hønsebouillon terninger
Svits alle grøntsagerne efter de var skåret i mange små stykker i op ica 1 l bouillon koges ca 30 min til de er møre imens det foregår har jeg ristet bacon terningerne og skåret franskbrødet i terninger og ristet dem på panden også og Vupti en grydefuld vitamin rig suppemed en persille dusk på UHM ((O)) og det allerbedste er der er også til i morgen hvor heldig kan man være...
Hov glemte jeg ikke at pure suppen !! Næ vi kan godt lide at have noget at tygge på *120*
Uhmmmm....lyder godt. Og dejligt med suppe på sådan en "riv-og-ruske-vejrs-dag"
Der er noget der siger mig at vi er omstillet til vinter mad Vedhæftet fil 81550 brunkål skal vi da have 2 gange hver vinter, er der egentlig nogen andre der stadigvæk spiser det ?
De her vil også gerne begynde at få maden serveret Vedhæftet fil 81551