Maks to farver pr. firkant.. ellers tror jeg det bliver meget rodet...
Det er ok med ensfarvede lapper også...
Se billedet i indlæg 1 og lad det være inspiration for farvesammensætning...
Printable View
hey jeg er da også med og sender den første sending i næste uge til dig... men kan da lige se om jeg ikke kan få lavet nogle flere inden da...
hehe havde ikke set at jeg var kommet på listen før efter jeg havde skrevet dette hehe...
Tja, nogen gange er jeg hurtig... *120*
Glæder mig til at få brev fra dig... Det haster ikke... Jeg håber på at bruge juleferien til at sætte sammen...(R)
Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppe herligt ord missemor, det må vi have med i ordbogen((O))
En rigtig god ide, så dette tæppe må jeg være med til.
Det blev jo så ik lige rigtigt denne gang havde kun en luftmaske i hjørnet.
Så kommer der lige 5 spraglede lapper fra min hæklenål Vedhæftet fil 47259
Jeg skal på posthuset i dag og hente det garn, Jannie har sendt til mig.
Så har jeg fået de første firkanter færdig
Hvor er de flotte Hundeuld og Bjergged...
Glæder mig til at sætte dem sammen..
Sæt endelig billeder ind, når I har lyst allesammen, af dem i får færdige...(bdk
Hejsa alle
Flere har spurgt til hvornår de skal seneste have sendt oldemorsfirkanterne..
Jeg planlægger at bruge min juleferie på at hækle sammen, så I har god tid endnu...
Deadline er 15. december...
Glæder mig rigtig meget til at se hvad I sender eller afleverer....
Det har jeg planlagt at samle i bunke, men jeg lægger dem herind løbende så vi kan se hvad der bliver lavet.*120*
Så jeg lægger de næste ind jeg fik lavet imens jeg har snakket i telefon (R) ikke et ondt ord om hvor meget jeg snakker, (awd men hænderne er fri og hæklenål og garn ligger ved siden af tasteturet så kan man da lige så godt lave noget Vedhæftet fil 47273 8 vinrøde lapper
Hold da op hvor er du hurtig *120* Husk lige at smide hæklenålen en tur i fryseren så du ikke brænder fingrene *120*
Skal vi vise billeder frem, før vi sender til Brumby? (Jeg havde bare tænkt mig at sende min produktion i morgen aften)
Jammen så samler jeg gerne til bunke (awd
Og ligger "bare" billederne ind efterhånden som jeg får lavet nogen *131*
Nu har jeg hentet Jannies pakke, så nu går jeg også snart igang med en firkant.
Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.
Sådan klippegøj dejlige farver (qwe
Det kan du ikke være bekendt, Klippegøj! *107* ((O)) Jeg er slet ikke begyndt endnu. Jeg har stadig et halstørklæde, der lige skal være færdig først. Og jeg kan godt sige jer, at mine fingre og hænder er nærmest rødglødende, så hurtigt strikker jeg.
Klippegøj, det ser bare rigtigt lækkert ud det der (qwe*107*(bdk(39)
SÅDAN klippegøj (qwe det er da bare kanont godt gået.
Jeg tror faktisk at vi kommer til at få mere end 1 tæppe ud af det. Tror I ikke også (x) Det ville ihvert fald være dejligt, for så kommer der jo flere penge til varmestuestrik (k)
Nu har jeg været mine garn rester igennem, desværre har jeg ikke rigtig noget passende garn liggende, er der mon nogen der har noget de ikke bruger.
Ellers må jeg ud at købe.
Jeg kan se der er forskel på hvordan der hækles firkanter, nogle har 1 lm mellem stg, andre 2 lm i hjørnerne, hvilken er bedst ???
Hilsen Nette.
Så laver vi da bare 2 tæpper, venner!!!!
Jeg er så småt begyndt på den første. Er det halve-, hele- eller dobbelte stangmasker I bruger? Det ville jo være godt, hvis jeg ikke sidder og bruger de forkerte masker. Jeg bruger hele stangmasker. Håber det er ok.
Ha! Jeg har vist dummet mig. Jeg skal vist hækle 3 stangmasker, 2 luftmasker, 3 stangmasker med i ringen. Og ikke bare 11 stangmasker uden luftmasker imellem, som jeg lige har gjort. Jeg skal nok lave det om.
I min hæklebog står der, at der skal være 3 luftmasker mellem stangmaskegrupperne.
Øhhhh jeg har brugt hele stangmasker.
Min opskrift ser således ud:
1. 2lm (erstatter 1.stgm), 2 stgm i magic ring *3lm, 3 stgm i magic ring* gentag fra *til* 2 gange mere. (ialt 4 sektioner) km i øverste lm
2. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue* gentag fra *til* dog kun 2 stgm ved sidste sektion, km i øverste lm.
3. 2lm, 2stgm mellem stgm-grupperne, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*
4. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*
Jeg håber det giver mening (x) men jeg står på kontoret og må gendkalde firkanterne i hovedet (Å) *120*
Jeg bruger også hele stangmasker og min firkant er nu 5 x 5 cm. Jeg tror, den bliver for stor, hvis jeg bruger 4 omgange, når den allerede er så stor i 2. omgang. Og det er pind 3, jeg bruger. Og Jannies kaunigarn. Jeg synes, det kradser lidt.
Den ser nøjagtig ud som Hundeulds firkant. Så kan den ikke være forkert.
Men jeg får lige som et ekstra hul øverst i højre hjørne (der, hvor jeg skifter farve). Kan det passe? Eller gør jeg noget forkert der?
Undskyld billedet blev lidt dumt. Det var det bedste af de billeder, jeg tog af lappen.
Vedhæftet fil 47348