Den lille af træ passer i størrelse til mine hænder.
Printable View
Den lille af træ passer i størrelse til mine hænder.
Hej jeg har fundet på you tube hvordan man laver en rund flad grydelab, med forkortede rækker der er også en masse andre ting (sokker). det ser ret spændende ud. http://www.youtube.com/watch?v=gpdlI...eature=related håber i kan bruge det. mange hilsner vibeke.(H)
Tak for det link, Vibeke Skau!
Jeg vidste ikke, at man også kan strikke sådan på ringen. Så nu har jeg lært noget nyt. Og endda vendestrik (næsten ligesom med strikkepinde)!!
Det er vist ikke så godt lige i øjeblikket, at jeg få flere nye ideer! For det første har jeg en masse jeg skal have færdigt og jeg har også nogle huslige ting, der skal være i orden til på fredag. Men når jeg får tid, vil jeg prøve denne nye metode.
Ja er det ikke skrækkelig at være kreativ ? jeg kan ikke få nok og jeg tror at det gør mit liv rigtig godt at leve. mange hilsner vibeke. (k)
Hun gør det nok på samme måde, som jeg beskrev i den anden tråd "Quick knit".
Hvordan går det med din strikkeringsstrikning, Enelvest? Jeg kunne godt lære dig at strikke vrang og også at strikke et halstørklæde på en aflang strikkering, så det bliver mangen til det, jeg laver (ens på begge sider).
i denne uge har ALDI nogle fine sæt med strikkeringe til børn
jeg har købt 2 sæt til julegaver og de er rigtig gode
koster ca 40 kr
Strikkeringe er ikke kun til børn. Voksne kan også bruge dem.
ja strikkelene det ved jeg
men dem de har i ALDI er til børn
de er ikke så udviklede som dem vi køber i panduro men gode begynder ringe
og så er der materiale med til en bamse
Jeg tror det er sådan én, jeg har set hos Birgitma's datter. Jeg skulle vise hende, hvordan man strikker på den.
Jeg har bestemt mig til at den 3. hue, jeg er ved at strikke slet ikke skal være en hue, men en halsedisse istedet for. Så nu er jeg ved at lave en ribkant på den inden jeg skal lukke den af.
Jeg vil også prøve, om jeg kan lave en Mary-agtig hue (Luna hue) på en strikkering. Det kan sikkert godt lade sig gøre.
Her er så noget af mit forkølede forsøg på at lave en Mary hue på en strikkering (mens jeg sidder her og er rigtig meget forkølet). Det kan godt være, at den ikke kommer til at ligne 100 % men noget i samme retning. Jeg kan ikke få vrangkanten til at rulle selv om jeg har lagt den dobbelt. Den næste omgang vrang kan jeg ikke lægge sammen. Men den skal nok komme til at ligne lidt alligevel. Jeg prøver mig frem. Strikkeringen er den, der måler 23 cm i diameter.
Vedhæftet fil 47055
Vedhæftet fil 47056
Har du fået en strikkering, inger Bogense? Du efterlyste jo én herinde.
Hvis du vender den nederste kant og sætter den på pindene indvendig, når du har strikket ca. 18 - 20 cm, så kan du lave en god varm kant til at varme ørerne. Når du har strikket maskerne og kantmaskerne sammen, kan du fortsætte rundt. Jeg laver gerne damehuerne ca. 30 cm lange og herrehuerne ca. 35 cm lange.
Jeg er ved at strikke en halsedisse. Bagefter vil jeg strikke en hue i samme garn. Det bliver til et sæt.
hej nej jeg har købt da der ikke var nogen bud , jeg har til huer og halstørklæder , jeg laver huerne med tre rækker på pindene så de bliver mere tætte
Ok, du strikker dobbelt.
Du kan også strikke halsedisser (lukkede rør) på samme måde som huer, hvor du lukker maskerne af f.eks. med en hæklenål og fastmasker (evt. med en luftmaske imellem maskerne). Sådan gør jeg for det meste.
Jeg har lige reklameret temmelig meget for Rokken og strkkeringe i face book. Så måske får vi snart nogle flere medlemmer, der vil lære noget om, hvordan man bruger en strikkering.
I denne her corona tid er jeg blevet endnu mere glad for mine strikkeringe. Får ikke strikket så meget på pinde i øjeblikket.
Vedhæftet fil 94870
Vedhæftet fil 94871
Vedhæftet fil 94872
Vedhæftet fil 94873
Jeg er nået lidt længere på den hvide hue. Men har været nødt til at pille lidt op, da jeg fik lavet en fejl.
Vedhæftet fil 95696
Huen er jeg færdig med.
Nu er jeg ved en halsedisse/halsrør på min blå strikkering (31 pinde).
Jeg strikker en omgang e-wrap og en omgang vrang. Jeg vil strikke den lang, så den evt. kan lægges dobbelt.
Jeg er i gang med 3 halstørklæder (det tager lang tid, da de skal være lange), en vante oppefra og ned (nyt forsøg) og en sjal på min store S-strikkering (fra midten og ud/tager ud fra spidsen).
Og jeg må nok snart starte på nogle flere huer, halsrør eller pandebånd/ørevarmere.
Jeg skal jo kunne følge med i vores konkurrence og have noget færdigt til april måned.
Jeg prøver, om jeg kan lave et tæppe med 10 masker på den næst mindste af mine nye aflange strikkeringe.
Vedhæftet fil 96304
Med vendestrik som hjørner. Jeg er ved at lære at strikke rigtige hjørner. Fik lavet noget skidt med store huller i, i vendingerne.
I første omgang, gjorde jeg noget galt, da jeg skulle til hjørne nr. 2. Men nu har jeg 2 hjørner på og er ved at strikke ned langs den ene side.
Nu ser det rigtigt ud. Når jeg har fået øvet mig mere på det, så kan jeg måske strikke et varmestuetæppe (eller plaid/sjal) på samme måde.
JEG LAVER EN NY TRÅD OM EMNET!
Fortsættes her: http://rokken3.dk/forum/showthread.p...%A6ppe-p%C3%A5