Den blev da fin (qwe de andre ting du har liggende omkring ser da også super-lækre ud ((O))
Men uha hvor jeg kender det der med at putte for meget fyld i *120* men øvelse gør jo mester (R)
Den blev da fin (qwe de andre ting du har liggende omkring ser da også super-lækre ud ((O))
Men uha hvor jeg kender det der med at putte for meget fyld i *120* men øvelse gør jo mester (R)
Så fik jeg også lavet en blomsterrangle, nu er den klar til venindens lille pige der forventes til skt. hans(ndk)*103*
Vedhæftet fil 43989
Hyggeligt arbejde, Tak for opskrift Bubbihund!(39)
Så har jeg også fået lavet en...
Takker for opskrift(39)
Nu har Bubbihund godkendt opskriften, så nu kan I finde den under tips og opskrifter - Iiih det er for børn - Alt det andet........
Hej.
Jeg er i gang med ranglen. Tænker på hvad man kan evt. læggen bjælder eller ris i ? så den kan vaskes.
Bruger I nogen afstivning - evt. en blomsterpind indeni fra spidt til top?
Synes jeg har læst et sted, at man brugte et sugerør? Er det ikke for slattent?
Nogen ide om hvad man kan fylder risene eller bjælden i, så den kan vaskes eller hvad man afstiver stilken med ??
P.S. Jeg lavede først midte og bladene i forskellig tykkelse garn. DET GIK IKKE - det kunne jeg havde tænkt mig selv - men man læerer jo stadig af sine fejl ikk :-)
Du behøver ikke putte sugerør i mere, for jeg ændrede mønstret på stilken, så den ikke behøver afstivning...nu er det en lille buttet stilk *120* det var kun ved den første opskrift, at det var en tynd stilk.
Stof og stil har nogle plasticraslere, som kun koster 7 kr. så kan den sagtens tåle vask. Men hvis du hellere vil bruge ris, så har jeg hørt om forslag som: tag et plastic kinderæg og brug det.
Og pyt med fejlene, dem laver vi jo gudskelov allesammen...vi kan kun lære af dem *120*
God fornøjelse (k)
Hej Bubbihund
Jeg vil også takke for opskriften!
Jeg hæklede dog ranglen, inden fejlen i opskriften blev opdaget. Men da jeg som regel kun bruger en opskrift til inspiration, og sjældent følger den slavisk, opdagede jeg slet ikke, at der var sket en tastefejl :-)
Ranglen var til min niece på 3 måneder, som blev meget begejstret for den. Især da hun har opdaget sine hænder og derfor rigtig kan gribe fat i den.
Her er billeder af resultatet:
Hej . Jeg kom i tanke om nogle runde plasticbolde med riller med en bjælde indeni, som er kattelegetøj (vi brugte den til vores fugl). Jeg var i Brugsen i dag, hvor de ikke havde den, men så i Super Best . Der har de de 4 plastikbolde med riller med en bjælde i for 24.95 (ell. var det 23.95 kr?) Never mind - jeg har købt dem og de ringler fint. MEN... nu er jeg komme i tvivl om bjælderne ruster ved vask og om Rillerne i bolden kan gå i stykker så den er farlig som rangle. Der kommer dog Kapok rundt omkring, så mon ikke det holder ?
Jeg er nok for hys - men jeg vil lige høre jeres mening....
Jeg har lånt noget kapok af min datter, så nu kan jeg komme videre.
Hører gerne om jeres mening .....og hvad I har tænkt - og om jeg tænker for meget ...(R)(R)(R)
Hej alle I som har hæklet rangler. Når bladene er syet sammen og sammenhæklede med 9 fastmasker og skal hækles sammen med toppen, skal det gøres fra vrangen? Det måtte jeg gøre for at det så pænt ud, og jeg har ikke brugt det rigtige farveskift...er det korrekt ? Bagefter måtte jeg "vende" arbejdet igen og hækle modsat vej, for at for "retten" frem i ranglen. Jeg gør garanteret noget forkert - men jeg er ved stilken nu.
Hjælp!!*141*
Det lyder ikke helt rigtigt. Du skal bare tage hæklenålen gennem en maske, og derefter tage et af blomsterbladene og stikke nålen gennem den første maske i den, og derefter trække garnet gennem begge masker, dette gentages til alle bladene er hæklet sammen med blomstermidten.
Vedhæftet fil 45106
Håber det hjælper dig.
Ja, det har jeg gjort. Men så måtte jeg vende og hækle den anden vej, for at få "retten" frem igen af arbejdet. Hæklede dog bladene på med orange før jeg skiftede til grønt. Dvs. en række orange..
Jeg gjorde det, at jeg lagde bladene nedenunder, altså modsat af hvad man normalt vil gøre, da jeg hæklede dem på toppen.
Så kommer man til at hækle fra den "rigtige" side, når man skal fortsætte.
Det drillede nemlig også mig til at begynde med.
Prøver lige at lægge et billede ind, af et par af de rangler, som jeg har lavet.
De er flotte men jeg ved ikke hvad du mener ;.(
De fleste har jo forstået det. Det er nok bare mig :-( Men...jeg er nu færdig. Forstod dog ikke sidste linie - at garnet skulle væves ind i de 6 sidste masker, men jeg trak garnet gennem de omtalte 6 masker og trak sammen. Det ser ok ud.
Og så kommer det spændende. Jeg brugte den lille kattelegetøj plastikbold med bjælde i. Man skal dog ikke vente med at fylde fyld i efter opskriften, men ca. 2 rækker før, da hullet skal have en hvis størrelse for at bolden kan komme i.
Jeg kom først lidt kapok, som jeg bruger i bunden, lagde bolden i, og stoppede igen lidt kapok omkring. Det eneste der var svært var,at jeg så måtte hækle rundt om kuglen, og man ikke rigtig kunne tage fat,..MEN...den virker perfekt til str.
Kattelegetøjsboldene købes i SuperBest. Nogle Brugser har det også ..en god løsning. Om bjælden tåler vask ved jeg jo ikke, men det gælder nok for alle bjælder .,
Et godt råd....den rasler fint og har jo faconen så den stiver det runde blomsterhoved af :-=
Nu kan jeg ikke røre armen - men den er færdig ((O))((O))
Det er præcis det der er meningen...(qwe så du har gjort det helt rigtigt (39)
Dejligt at det lykkedes for dig *131* men nu har jeg helt ondt af dig og din arm (105) sikke en omgang tortur du har været igennem pga mit møgmønster (R) men nu er jeg da blevet helt nysgerrig på resultatet *141*
Hej igen.
Nu blev jeg færdig i går med min rangle ((O))
I spørger om et foto. Jeg har ikke prøvet at lægge billeder ind her før, så jeg prøver og håber det lykkes. Jeg har hæklet den i de "oprindelige" farver, som opskriften - næsten (R)
Håber billedet lykkes...here we go !!! >>>
Jubii...det lykkedes (qwe
Hej igen.
Her er så den lille kattelegetøjsbold, som jeg stoppede ind i ranglen. Et perfekt resultat må jeg sige.
Man skal dog proppe bolden op i blomsterhovedet FØR de sidste indtagninger i stilken - ellers er hullet for lille.
Man kommer først lidt fyld i bunden - så bolden - og lidt fyld omkring - og så hækler man rundt om bunden af bolden efter opskriften. Det er nok lidt
mere besværligt - men resultatet er fint.
Har vedlagt en lille billede af den før omtalte "bold", Håber I kan bruge det.
*120**120*
Hvor er din rangle blevet flot - og sikke en god ide med "katte-bolden". Jeg har brugt en bjælde, og så lagt den indeni et af de plastic-æg, som der er inde i Kinderæg.
Så kan man stadig høre den rasle fint og højt.
Hej Nettemor
Hvor godt tænkt med "katteboldene".((O))
Har i dag været i superbrugesen, og jo de havde dem sørme, så ned i kurven med dem.
(awd *213* HVOR BLEV DEN FEEEEEEEEEEEEEEEED (qwe
Den er jo blevet helt perfekt *107* for at du blev ved med at prøve *131*
((O))Tak alle sammen. Jeg her fyldt den med kapok, som skulle være rent natur og kunne vaskes og
Christina - det er også en god ide du har , men denne kattebold har også en lille bjælde indeni (se billedet) som rasler livligt med plasticet...
...er ikke tilgængelig står der, øv øv :-(
Kig i indlæg 11, der står henvisning til hvor den ligger på Rokken.
Jeg fandt lige denne her tråd igen, er opskriften på ranglen mon slettet??
Jeg kan ikke få linket til at virke, og ville meget gerne lave en rangle som en barselsgave