Hvor er du flittig!
Og det er noget dejligt tøj du får lavet til dukkerne. : )
Printable View
Hvor er du flittig!
Og det er noget dejligt tøj du får lavet til dukkerne. : )
Du kan bare det der....(qwe
Ja det er utroligt som nogle af os er rigtig gode til at finde tid til vores strikkepinde *120* de skulle jo nødigt enden med at blive kolde for længe af gangen*120*
Men sikke nogle søde ting du fik *306 til husets dukker
Så fik jeg lige et par timer til mig selv og min symaskine, da knægten og vennerne var "fodret af". Det gik faktisk hurtigt at få syet disse sæt, for jeg havde klippet det for et par uger siden. Det er vores bonus-barnebarn der skal have lidt skiftetøj i børnehaven og her, for nu han ikke bruger ble mere, kan der jo ske et lille uheld, så der går lidt ekstra tøj til.
sikke nogle dejlige ting ja det er sørme lækkert med nogle ekstra tøj til børnehaven og søde ting til dukkepigerne
(39) Fantastisk som du kan få noget fra hånden, men det er jo skønt at se det skønne tøj der hurtigt bliver ud af det.
Helt enig!
De er meget søde!
Dejligt med nyt tøj så han igen kan gå runt tørt og godt og flot.
Jeg følger altid gladeligt med i dine værker og tænker at du må være en fantastisk bedstemor!! Sikke flotte sæt og hold da op du må ligge inde med mange opskrifter, sådan som du bare tryller ting frem!!
(qwe
Så har du igen 'tryllet'
(qwe flotte sæt du har syet.
Tak for roserne. Jeg har faktisk ikke ret mange mønstre at sy efter. Det er faktisk et grundmønster som jeg så tegner et nyt efter, efterhånden som ungerne vokser. Man kan så variere med lomme, hætte eller bare med en ribkant i halsen, måske en v-udskæring. Nu var der noget stof tilbage fra posebukserne, så ved at bruge det på et ekstra sæt, kan det jo kombineres på kryds og tværs. Man kan også sætte et mærke på, evt. et der er pillet af noget udtjent tøj der alligevel skulle smides ud, eller måske man kan applikere noget på. Det er jo kun fantasien der sætter grænser.
I øjeblikket er jeg på sidste ærme på en strikket bluse i Bumbo-uld fra Bilka, der var tilbud på i sidste uge, også med hætte, vores bonus-barnebarn er meget glad for hætter/huer. Det er sådan en "lige-op-og-ned" bluse, så der har jeg bare taget mål efter en bluse han har, der passer nu, og så lavet denne her lidt større, så den kan bruges til efteråret.
Billedet kommer senere i dag eller i morgen.
Så fik jeg fundet de helt perfekte knapper til trøjen, synes jeg selv. I hvert fald matcher de den olivengrønne stribe og kanterne på trøjen.
Så nu er der en lille dreng, der forhåbentlig kan holde varmen til efteråret.
Så blev der også lige til en lille tophue og en halsedisse der matcher trøjen.
(bdkHvor er det super lækre ting, du får lavet Missemor.
Strikke Marie
Dejlige ting! : )
Der er da en der bliver glad og super at det ikke ligner alle andres så er det meget letter at finde i børnehaven*120*
Det er super flot, glæder mig også til at strikke til mit kommende barnebarn.
Jamen dette kan jeg jo ikke sidde ikke og sige noget til...
Elsker selv dukker og her dukker ideèrne jo også op...
Dejlige ting du her har lavet.
mange hilsner fra kathe1964
dejligt at den lile fyr nu har noget varmt at få på og dejligt at de vil bruge det som du laver .der er ikke ale unge der vil have hjemme strikket ting til deres børn.
Kan ikke finde Hello Kitty i download?
Hello Kitty kommer aldrig i Tips og opskrifter da der er ophavrettigheder på den(awd
Så blev det til et par posebukser og en sol-nederdel til barnebarnet. Det er uhyggeligt som hun gror*120* De bukser og nederdele jeg syede til hende i foråret, er lige på nippet til at være for korte nu, så jeg måtte lige på hovedet i skabet for at se, hvad der kunne bruges. Der blev også et par posebukser til hendes mor, men dem nåede jeg ikke at få taget et billed af, før de var bortført fra mit hjem.*120**120*
Rigtig søde ting du har syet til barnebarnet - det er en smart ide med den brede ribkant ((O))
Hold da op hvor du er hurtig...*107*
Så var der et bestillingsarbejde færdig. Et barnevognstæppe med hjelmhue i nyfødt og et par måneder og lange sokker. Det er til min svigerdatters storesøster der skal have barn til november.
Dejlige ting! : )
Så blev jeg færdig med den trøje min ene svigerdatter ønsker sig i fødselsdagsgave i oktober. Hun havde selv fundet modellen på Garnstudio.
Der blev også lige til et huetørklæde i samme lækre garn.
Det er Nepal, pinde 4½ og 5, rigtig lækkert garn, og hurtigt at strikke med.
Hold da ferie den fik du hurtig færdig (39) den bliver lun at have på her til vinter..
*213* det er altså nogle fantastiske ting du får fremstillet. Og at du så samtidig også har tid til at dele ud af dine mønstre *107**107**107**107* (og hvis du laver sådan nogle skønne ting til hele din famile - så vil jeg gerne i familie med dig *120*)
Sikke en dejlig svigermor du er*120* lutter skønne gaver og tak fordi du har delt din opskrift på huehalstørklædet med os andre.*306
Jeg synes nu det er dejligt, at svigerdøtre og andre selv finder de modeller de kunne tænke sig, for så ved jeg, at tingene bliver brugt(xyk)
Ikke at jeg ikke kan lide at overraske, men det er sådan med lidt mindre ting, og ting jeg finder/opsnapper som de godt kunne tænke sig.*120*
Og ikke mindst - jeg deler gerne !!!! - for jeg er nok en af dem der hurtigst snupper tips og ideer fra Jer andre(R) - så nu er jeg begyndt at skrive ned, hvad det er jeg sidder og laver, for det er sjældent jeg holder mig direkte til en opskrift.*120*
En rigtig dejlig trøje du har strikket, den bliver din svigerdatter glad for.(6)
lækkert sæt du har lavet der ;-)
rigtig fin barnevognstæppe ((O))
også en rigtig lækker trøje,dine svigerdøtre må være super glade for dig *131*
Jeg kunne også godt tænke mig at være i familie med dig (R) *120*
Hvor er det bare nogen dejlige ting du får lavet der (awd
Så fik jeg strikket/hæklet mig gennem et par af punkterne på min "to-do-liste".
Sokker til svigerdatter i julegave
Hue til barnebarnet
Huetørklæde til svigerdatter. Hendes mor skal have een magen til, den skal bare være lidt smallere i selve halstørklædet, så den skal jeg i gang med nu.
Så mangler der 4 par sokker til julegaver - indtil videre *120*
Skulle nogen nu tænkte, at jeg laver meget til den der "svigerdatter", ja så har jeg altså 4 af dem !!*120*
Hovsa, glemte da lige et huetørklæde også til barnebarnet(R)
Det er lidt bredere i selve huedelen, så den kan bukkes op, så der kommer en lille kant på huen.
Det er godt nok et par uger eller tre siden jeg fik lavet den, men har ikke lige været her i tråden et stykke tid.
Det er altså nogen SUPER fine ting der springer af dine pinde (bdk
Dine svigerdøtre er nogen heldig-kartofler (awd
*120*så har du da også 4 x så mange at forkæle*120*
Du skulle jo nødig falde i staver(awd Men det sker nok ikke hos dig forløbig du er jo altid igang(qwe
(qwe flotte julegaver, dejligt at være i god tid, måske skulle man også snart igang.
Hvad så når der er 4 sviger døtre, må der jo også være 4 storre drenge, de skal vel også have. HI_HI.
Så må dine 4 svigerdøtre da være glade for dig. Det er mange søde ting, du laver.