Det ene er næsten færdig, det andet tror jeg et barn har haft fat, så det er udskiftet igår med nye pinde og garn...*120*
Printable View
Det ene er næsten færdig, det andet tror jeg et barn har haft fat, så det er udskiftet igår med nye pinde og garn...*120*
De børn de børn.......
Hvor vi dog elsker dem (z)
Det lyder godt, at der er gang i halstørklæderne.
Jeg kan melde der nu er 3 færdig strikket halstørklæder fra venteværelses kurvene
Her er det første Vedhæftet fil 44751mangler bare at hæfte ender *120*men se hvor flot det tager sig ud på trods af der er mange hænder der har haft fat i det.
De 2 andre ligger på depotet, så de kommer næste gang vi har digi med derned.
Jeg har gjort den næste kurv paratVedhæftet fil 44752 til et nyt sted vi skal finde, og der er startet 2 nye halstørklæder og sat på plads på de "gamle" steder.(H)
Jeg synes altså bare at det er en super god ide, med de her venteværelseskurve ((O))Jeg har tit ærgret mig over at jeg ikke lige fik noget håndarbejde, når man har siddet der og ventet over en halv time (Å)
Her er den næste der er blevet færdig af venteværelse garnkurv halstørklædeVedhæftet fil 45654 , har lige fået hæftet ender *120*
Hold da op - det har jeg aldrig set eller hørt om før - det er dog en fantastisk god ide....ville ønske der var det mange steder, hvor man sidder og venter....
Så er der et halstørklæde til Vedhæftet fil 49996
fra venteværelsernes garnkurve, der er straks startet et nyt op..
Hvad printer I så ud og hænger på kurven/lægger ved?
I sidste uge, da jeg fulgte min veninde til samtale hos en fysioterapeut på sygehus nord, havde jeg også det halstørklæde med, jeg strikker i øjeblikket. En af de andre fysioterapeuter/ergoterapeuter blev nysgerrig og spurgte, hvad jeg strikkede. Jeg ventede på hende i ca. 30 minutter.
Så blev det næste halstørklæde i kurven færdigVedhæftet fil 53705 , denne gang også fra sundheds centeret i Nykøbing Sj.
Der er startet et nyt op *120*
det er bare så super at vi kan sætte kurve op forskellige steder med strikketøj i ,
jeg har aftalt med sind huset i skive( værested for psykisk syge på frivillig basis)
at de får en kurv ned til dem og stå , når de engang i løbet af foråret flytter i nye lokaler hvor der er lidt mere plads, der er nemlig mange af damerne som sidder og nørkler lidt med forskellige ting de har med hjemmefra
Der burde stå en kurv på hver eneste DSB station *120**120* - og ved busholdepladserne. Jeg hører tit at tog og busser ikke er koordineret med ankomst- og afgangstider, så der er mange der venter rigtig længe hver dag.
Men det vil jo ikke kunne lade sig gøre i praksis, det var mere ønsketænkning.(R)
Lægehuset er der sat en kurv op i fra dags dato (qwe
Er der nogen der har fået spurgt nogen steder*141*
Så blev det næste halstørklæde færdig Vedhæftet fil 63824 fra lægehuset på Sundhedscenteret i Nykøbing sj.
Jeg kan se jeg ikke har fået svaret på spørgsmål i dette emne UNDSKYLD
Med jeg har vedhæftet det skilt jeg binder fast på kurvene(awd
Her ligger folderne som jeg lægger i, så folk kan læse lidt om os http://rokken3.dk/forum/local_links.php?catid=181
(qwe ide har lige læst hele tråden igennem, jeg vil spørge min læge om der må stå en kurv hos ham, Ribe.jeg får taget en blodprøve hver 3 uge, er det ikke okay at kikke til strikketøjet med det interval.?
Jeg har lige opdaget den her tråd, og synes det er en rigtig sjov idé - men virker det? Hvor meget kommer der ud af det - både garn og færdige halstørklæder? Forsvinder der noget fra kurvene?
Jeg er lidt i vildrede omkring, om noget sådan vil kunne fungere i Ishøj - fordomsfuld som jeg er, er jeg jo bange for, at folk kan finde på at ta' garnet, pindene eller kurvene med hjem i stedet for at gi' et par minutters strikning til en god sag :(
jeg sidder og tænker på at nede på Herning bibliotek har de lige haft sådan noget "strik til giroen og pynt biblioteket i giroens farver" hvor der stod en kurv med garn pinde etc og det så da ud til at der blev strikket en pæn portion. Måske skulle man overveje det lokale bibliotek som et sted hvor der kunne stå en varmestuestrikkekurv? Evt kunne den stå et sted hvor man kunne sidde og strikke mens man holdt øje med sine unger på børnebiblioteket?
Det fungere heroppe fordi det er læge venteværelser hvor der er opsyn hele tiden og der bliver strikket de 3 steder vi har dem kørende nogen gange mere ander gange mindre, men vi må ikke hente dem hjem har vi fået besked på, dette fordi vi nogen gange tager dem på depotet for at lukke af og starte et nyt op. *306
Jeg tror ikke det vil fungere på biblioteker (R)
Det var da en kanon god ide
måske ikke, men det har da fungeret ret fint i de sidste par måneder med det der "giro d italia-pynt-op-strik" biblioteket har haft kørende. Der stod tingene nær bibliotekarenes base, så på den måde var der lidt opsyn. Jeg har ikke lige mulighed for at passe en sådan kurv lige nu, men ellers var det vel også mest et spørgsmål om at spørge lokalbiblioteket hvad de synes....Citat:
Så har haven hentet alle 3 kurve hjem for eftersyn
Kurven fra Lægehuset i Højby
Vedhæftet fil 68324Der lukkes af og hæftes ender og der bliver syet et par blomster på som vi har en del af på hoved depotet, det er bare super, når der er noget der skal piftes op..
Værsegod Vedhæftet fil 68323
Ny opstart af det næste halstørklæde.. Haven har været nede med kurven og fik besked på at kurven har været savnet.
Næsten kurv senere i aften *120*
Så har de næste 2 halstørklæder fået hæftet ender fra venteværelsekurve
Vedhæftet fil 68385 Gylling lægehuset Nykøbing Sj
Vedhæftet fil 68386 Højbylægehus 4573 Højby
Så har den sidste af de 3 Haven har gang i været på eftersyn og startet op på en frisk igen , den her skal op på sundheds centeret i nykøbing Sj.
Vedhæftet fil 68552 om ca 3 måneder så er den nok færdig.*306
Så er det ud af vagten med den venteværelsekurv..
Så er der blevet et halstørklæde mere færdig i Sundheds centeret Nykøbing Sj. ved lægerne Bjørch og Falkensted
Vedhæftet fil 70765
Så har Haven været rundt og samle alle 3 venteværelsekurve hjem til hoved depotet, de er blevet "opdatere" og sendt afsted igen .
Ved lægeren Gylling på sundheds centeret i Nykøbing Sj. var der et halstørklæde færdigt. Vedhæftet fil 73776
Så blev der et til halstørklæde færdig Vedhæftet fil 77060 i Nykøbing sj.
Kurvene fra sundheds centeret har været en tur til eftersyn på hoved depotet i dag, og de 3 halstørklæder der var i dem er blevet taget op og nye er startet op Vedhæftet fil 80433 billeder af dem der strikket kommer senere.
Så er der lukket og hæftet ender på 1 hals tørklæde + et rør vi hentede sidst Vedhæftet fil 80593 Vedhæftet fil 80594
Haven har været rundt og hente de 3 kurve han har gang i, så de kan klare julemåneden Vedhæftet fil 81564 så der blev hevet ikke mindre end 4 halstørklæder op af kurvene, nu skal de lukkes og der skal hæftes ender. Og nu er de klar til en omgang mere Vedhæftet fil 81565
Et halstørklæde mere er blevet færdig Vedhæftet fil 82735
Så har Staal siddet og hæftet ender og gjort de her 2 halstørklæder færdig fra Sundhedscenteret i Nykøbing Sj
Kurvene fra Sundheds centeret har igen været på "værkstedet " for at blive tømt og derefter startet op igen
Så mange ender er der blevet hæft på de 2 halstørklæder Vedhæftet fil 84239 pyha det var mig der fik "æren" denne gang (Å)
Så var det om at få dem i gang igen Vedhæftet fil 84240 Vedhæftet fil 84241 så fik Jens*s *201* lov til at kører op med dem igen.
Så er hentet kurve til hoved depotet igen fra de 2 læge på sundheds centeret i Nykøbing sj. Vedhæftet fil 85186 jeg var igen heldig at trække stoppe nålen, så der er hæftet ender og der er startet 2 nye op og de er kommet på deres plads i venteværelserne igen.
Vedhæftet fil 85279
Udover halstørklædet fra Vig lægehus havde noget lagt et sjal og et halstørklæde i kurven. Tak til giverne.
Fra venstre side af læge gangen på 2 sals kurv Vedhæftet fil 86238 der var lige lidt rest garn som der kunne blive et pandebånd af. og kurven er startet op igen med et nyt halstørklæde.
Så blev der lige et halstørklæde færdig Vedhæftet fil 87201ved lægerne til venstre på sundhedscenteret-
Igen et halstørklæde der var færdig Vedhæftet fil 87348 fra lægerne til højre
Der står 2 kurve men den ene var godt nok rodet til, og der manglede en stor træ pind str 9 Vedhæftet fil 87347 Nu er der ryddet op og startet et nyt halstørklæde op.